Hoog contrast inschakelen Hoofdmenu overslaan
Logo prijsvergelijken Logo trustpilot Logo bekend van TV
085 88 88 566
9:00 - 17:30
Live chat
Snel antwoord
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Sluiten
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Sluiten
  • Onafhankelijk
  • Alle grote aanbieders
  • Persoonlijk

Artikel overslaan
 
Door Annick 21-05-2020 (laatste wijziging 04-08-2020)

Wat is het beste telefoonabonnement voor je kind?

Door Annick 21-05-2020 (laatste wijziging 04-08-2020)

Het is zover. Je kind krijgt een mobiele telefoon. Maar welk telefoonabonnement moet je nemen voor je kind? Je hebt 2 belangen: het mag niet te duur zijn. En je wilt absoluut niet voor onverwachte -torenhoge- kosten komen te staan. Welnu: 

Wij geven je 3 tips die helpen bij het vergelijken:

Tip 1: Maak een afweging tussen prepaid, sim only en met telefoon

Er zijn 3 soorten abonnementen, elk met eigen voordelen:

  • Prepaid-abonnement: je kind kan niet meer bellen of internetten dan waar van tevoren voor betaald is. Zo houd je volledige controle op de kosten. 
  • Sim only-abonnement: een goedkoop telefoonabonnement voor je kind. Alleen met simkaart, zonder telefoon. Verkrijgbaar met verschillende bel- en databundels (zie tip 2). 
  • Abonnement met telefoon: heeft je kind nog geen telefoon? Of wil je er geen los aanschaffen? Neem dan een duurder mobiel abonnement met telefoon. Verkrijgbaar met verschillende bel- en databundels (zie tip 2). 

Tip 2: Voorkom dat je kind buiten de bundel gaat

De schrik van iedere ouder: zonder dat je het merkt gaat je kind fors buiten zijn of haar bundel. Met als gevolg: extra kosten op de rekening. Oplopend van 10-tallen tot zelfs 100-en euro's per maand. 

Gelukkig kun je dit risico van tevoren uitsluiten. Gewoon, door goed te vergelijken: een kindvriendelijk telefoonabonnement heeft niet iedere provider. 

Waar je op moet letten:

  • Bel- en/of dataplafond: bij de meeste providers kun je instellen dat je kind simpelweg niet buiten de bundel kán bellen of internetten. Dus ook geen extra kosten.
  • Traag internet na verbruik bundel: bij sommige providers zijn er geen extra kosten als je kind buiten de bundel gaat. Het internet wordt dan alleen heel tráááág. 
  • Onbeperkt abonnement: een abonnement met onbeperkt bellen en internet. Geen extra kosten, maar wel een hoger vast maandbedrag. Hoewel providers deze abonnementen steeds aantrekkelijker maken. 

Een 4e optie is er natuurlijk ook: een telefoonabonnement zonder databundel. Dan kan je kind alleen gratis internetten via wifi. 

Providers met dataplafond:

Wil je toch graag dat je kind onderweg ook van internet gebruik kan maken? (Of: wil je kind dat echt graag?) Dan kun je het beste kiezen voor een provider waarbij je een soort plafond kunt instellen. Hiermee kan je kind nooit extra kosten maken.

Bij deze providers ga je nooit buiten de bundel

Provider Wat gebeurt er als je data op is?
Ben Je kunt een gratis dataplafond instellen.
Hollandsnieuwe Je kunt een gratis data + belplafond instellen.
KPN Je kunt nog steeds internetten, de snelheid wordt verlaagd.
Budget Mobiel Je kunt nog steeds internetten, de snelheid wordt verlaagd.
Simpel Je kunt een dataplafond instellen (€ 0,50 per maand).
T-Mobile Je kunt gratis instellen dat je internetsnelheid wordt verlaagd. Let op: dit staat niet standaard ingesteld.
Tele2 Je kunt helemaal niet meer internetten als je data op is.
Vodafone Je kunt gratis instellen dat je internetsnelheid wordt verlaagd. Let op: dit staat niet standaard ingesteld.
Youfone Je kunt een dataplafond instellen (€ 0,50 per maand).

Tip 3: Pak dat combi-voordeel!

Zelf heb je natuurlijk óók een telefoonabonnement. Als je kind bij dezelfde provider gaat, krijg je vaak extra voordelen en korting. Bekijk hier welke providers combivoordeel aanbieden:

Providers met combivoordeel

Provider Welke abonnementen heb je nodig? Wat voor korting / voordeel krijg je?
KPN (in elk geval) 2 mobiele KPN abonnementen gratis onderling bellen + mobiele data delen + korting
Simyo Internet van KPN + Mobiel van Simyo dubbele mobiele data + belminuten
T-Mobile (in elk geval) 2 mobiele T-Mobile abonnementen extra data + korting
VodafoneZiggo Internet van Ziggo + Mobiel van Vodafone dubbele mobiele data + korting

Lees meer over combinatievoordeel bij providers.

Succes met de zoektocht naar het beste telefoonabonnement voor je kind! Je mag ons ook altijd om persoonlijk advies vragen.

start met vergelijken

 
Tags van deze pagina