prijsvergelijken

T-Mobile provider-review & ervaringen

Gemiddeld cijfer T-Mobile
  • Prijsvergelijken: 8,0
  • Klanten: 4,3
  • Eindcijfer: 6,1/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
7
Prijs-kwaliteit
10
Functionaliteiten
9
Zenderaanbod
7
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
7
Prijs-kwaliteit
10
Functionaliteiten
9
Zenderaanbod
7
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
4,4
Klantenservice
3,3
Installatie (monteur)
4,3
Kwaliteit
3,9
Prijs
5,3
Snelheid internet
4,5
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
4,4
Klantenservice
3,3
Installatie (monteur)
4,3
Kwaliteit
3,9
Prijs
5,3
Snelheid internet
4,5
Gemiddeld cijfer T-Mobile
Prijsvergelijken: 8,0
Eindcijfer: 6,1/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
7
Prijs-kwaliteit
10
Functionaliteiten
9
Zenderaanbod
7
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
7
Prijs-kwaliteit
10
Functionaliteiten
9
Zenderaanbod
7
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
4,4
Klantenservice
3,3
Installatie (monteur)
4,3
Kwaliteit
3,9
Prijs
5,3
Snelheid internet
4,5
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
4,4
Klantenservice
3,3
Installatie (monteur)
4,3
Kwaliteit
3,9
Prijs
5,3
Snelheid internet
4,5

Pluspunten & Minpunten T-Mobile

  • Lage tarieven
  • Pakket maandelijks aanpasbaar
  • Hoge uploadsnelheid
  • Hoge eenmalige kosten bij glasvezel

Pluspunten

  • Lage tarieven
  • Pakket maandelijks aanpasbaar
  • Hoge uploadsnelheid

Minpunten

  • Hoge eenmalige kosten bij glasvezel

Klanten reviews

Overstappen: 1 Kwaliteit: n.v.t.
Klantenservice: 1 Prijs: n.v.t.
Installatie (monteur): n.v.t. Snelheid internet: n.v.t.
Kwaliteit: n.v.t.
Prijs: n.v.t.
Snelheid: n.v.t.

Klantenservice is diep triest. eind 2021 is bij ons in het pand glasvezel aangesloten door een onderaannemer van Tmobile, Lekatonpessy (TOF Groep). In het voorjaar van 2022 voor het eerst geprobeerd een abonnement af te sluiten. Na 3 maanden heen en weer te hebben gebeld hebben we het opgegegeven. Klantenservice probeert je enkel weg te wuiven met de belofte om terug te bellen, en doet dat vervolgens nooit (van de 8 keren beloofd te zijn om teruggebeld te worden zijn we 1keer teruggebeld).

Dit jaar dachten we stom genoeg weer het te proberen. Zelfde verhaal. Na ongeveer 3 maanden tevergeefs. Schijnbaar is glasvezel dan geen optie omdat het pas na een "X aantal maanden ECHT opgeleverd is". Bij onze vraag of we dan in de tussentijd een DSL lijntje kunnen afnemen wordt dan volmondig ja gezegd, maar vervolgens na 3x bellen wordt dat ook niet voor je geregeld.

Ik begrijp dat de abonnementen zo goedkoop zijn. De klantenservice is waarschijnlijk waar de kosten worden bespaard. Nutteloos personeel wat nog niet eens bekwaam genoeg is om terug te bellen, of de situatie proberen te begrijpen / op te lossen. Een beetje fatsoenlijke klantenservice zou toch wel beter moeten weten. Wanneer je een profiel/klant hebt die al tig keren heeft terug gebeld moeten er ergens toch alarmbellen laten afgaan. Maargoed elke keer wordt je wederom door een simpele 1e/2e lijns "geholpen".

Te triest voor woorden. Kan het gewoon echt niet beter brengen. Bedrijf van wereldwijde waarde van 45miljard, maar de klantenservice op niveau van een scam callcenter in India. MAAAAR dan doe ik die callcenters ook te kort, want die zouden nog tenminste terugbellen.

Overstappen: 1 Kwaliteit: 1
Klantenservice: 1 Prijs: 1
Installatie (monteur): 1 Snelheid internet: 1
Kwaliteit: 1
Prijs: 1
Snelheid: 1

Zeer speciaal bedrijf

I. Introductie
T-Mobile is met recht een speciaal bedrijf te noemen. Helaas is het bijvoeglijk naamwoord ‘speciaal’ in deze context niet van positieve kleur. T-Mobile is uitzonderlijk, onderscheidend en opvallend slecht. Mocht je deze recensie (lees: persoonlijke ervaring en mening) niet verder willen lezen, neem dan het volgende advies van mij aan: begin niet aan een internet- of telefoonabonnement bij T-Mobile.

II. Waar ging het mis?
Als ik even globaal naar het bedrijf kijk, dan stel ik dat het mis is gegaan op het moment dat T-Mobile in 1996 is komen overwaaien naar Nederland vanuit de VS. In mijn persoonlijke geval ging het mis op een willekeurig moment: toevallig ongeveer 3 weken voor mijn verhuizing.

Uit het niets werkte het vaste internet op geen enkel apparaat in huis meer. Hierop belde ik met de klantenservice van T-Mobile en heb ik te horen gekregen dat ze ernaar zouden kijken. Gelukkig kreeg ik wél een code voor gratis gebruik van het mobiele netwerk, zodat ik alsnog gewoon kon internetten. Fijne oplossing!

Een weekje later is het mobiele internet op en ik besluit weer even contact te leggen om te kijken of het probleem al verholpen kan worden. De collega die ik nu spreek geeft aan dat de vorige collega de klacht niet heeft doorgezet – en dat er dus helemaal niet naar gekeken is. Ik kreeg weer een nieuwe voucher en er zou weer naar het probleem gekeken worden. Met minder hoop en frisse tegenzin accepteer ik de situatie en wacht ik het weer af.

III. Waarom ben ik ontevreden?
Na een week of 3 alleen maar internettoegang te hebben gehad via een mobiele hotspot was het tijd voor mijn verhuizing. In de weken naar de verhuizing toe heb ik regelmatig contact gelegd, helaas zonder resultaat. Op een gegeven moment had ik het opgegeven met het idee “dan maar geen internet in het oude huis, als het straks maar wél werkt in het nieuwe huis”.

Tijdens de verhuizing had ik weinig tijd om er zelf steeds achteraan te bellen, dus deed ik dat ook een stuk minder. Op het moment dat ik mijn verhuizing doorgaf kreeg ik te horen: “het duurt twee weken om dit over te zetten”. Dat was wel even schrikken en tevens ook even slikken! Afijn, ook geaccepteerd.

Vanuit de klantenservice kreeg ik het verzoek om alle apparatuur (lees: alle apparatuur) terug te sturen per post. Dit omdat het nieuwe huis een glasvezel aansluiting heeft en ik daar andere spullen voor nodig zou hebben. Voor het terugsturen ontving ik een label waar ik niet zelf voor hoefde te betalen. Ik heb alle apparatuur van T-Mobile netjes in de doos gedaan en zo snel mogelijk opgestuurd.

De frustraties liepen al erg hoog op, maar ik had nog alle hoop en strijdlust om te zorgen voor een werkende internetverbinding. Met die gedachte heb ik, na ontvangst van een nieuw pakket van T-Mobile, een afspraak ingepland met een installateur.

Op het moment dat de niet-representatieve (lees: petje, bodywarmer, sportbroek en geen T-Mobile kleding) bij mij thuis kwam, rolde hij met zijn ogen naar boven. Hij trof namelijk in het T-Mobile pakket alleen een “Mediaconverter” aan en géén modem. Uiteraard ben ik zelf geen installateur of internetexpert, dus wist ik zelf helaas niet van tevoren dat er een apparaat ontbrak. De installateur gaf aan dat ik maar beter de T-Mobile klantenservice kon bellen, want “ik kom helemaal van ver rijden en hier kan ik niks mee, man”. Volgens hem zou de klantenservice zorgen dat ik de volgende dag nog een modem in huis zou krijgen.

Ik heb meteen het nummer van de klantenservice gedraaid en gevraagd of ze dit direct zouden kunnen regelen. De dame aan de lijn gaf aan dat het dom van mij was om “ook de modem terug te sturen” ondanks dat er in de mail “alle apparatuur” vermeld stond. Volgens haar had ik dit beter kunnen weten, maar ze zou het tóch voor mij oppakken en zorgen dat ik over uiterlijk 2 dagen een modem zou hebben. Is dat gelukt? Helaas niet.

Ruim 2 weken en 5 telefoontjes verder hoor ik een klantenservice medewerker zeggen: “de modem is nog niet verstuurd, jouw bestelling staat namelijk on hold”. Toen brak mijn klomp en heb ik aangegeven alles terug te sturen en de gehele bestelling en het abonnement per direct te willen stopzetten. Ook dit ging moeizaam en de beloofde bevestiging van opzegging bleef dagenlang uit.

IV. Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd?
Alles bij elkaar heb ik zo’n 6 weken zonder internet gezeten. Uiteindelijk is het gelukt om het abonnement op te zeggen. Weliswaar met schokken en stoten, maar het is gelukt.

V. Afsluiting
Mocht je op zoek zijn naar een (mobiele) internetprovider, dan kan ik je T-Mobile van harte afraden. Het woord ‘speciaal’, wat ik aan het begin van mijn recensie gebruikt heb, kan ook vervangen worden door ‘treurig’. Zowel de klantenservice als de dienst zelf zijn uitermate slecht en niet representatief voor een bedrijf van deze omvang en status.

Ik heb ook nog een mobiel abonnement lopen bij T-Mobile. De problemen die ik hiermee ervaar bewaar ik voor een toekomstige recensie. Één ding is in ieder geval zeker: dit abonnement zal ik zo snel als mogelijk opzeggen en vervolgens de overstap maken naar een betrouwbaardere provider.

Overstappen: 1 Kwaliteit: 1
Klantenservice: 1 Prijs: 1
Installatie (monteur): n.v.t. Snelheid internet: 1
Kwaliteit: 1
Prijs: 1
Snelheid: 1

Eerder deze week al een klacht ingediend bij T-Mobile aangaande het onrechtmatig verlengen van een jaar contract i.v.m. verhuizing. In juli 2022 een jaarcontract afgesloten bij T-Mobile Thuis. In april 2023 zijn we verhuist naar een ander woonadres.

In juli 2023 zou ons contract verlopen zijn en het contract omgezet worden naar onbepaalde tijd en maandelijks opzegbaar. Op April hebben wij onze verhuizing online via T-Mobile bekend gemaakt, enkel een wijziging doorgegeven via mijn account van T-Mobile.

Onlangs besloten buiten de contractperiode om over te stappen naar KPN. Gebruik gemaakt ook van de KPN overstap service. KPN benaderde ons om te melden dat wij aan een jaar contract vast zitten en dat ze niks kunnen doen. Dit was voor ons het moment dat we getriggerd waren dat ons contract na het wijzigen van ons adres onrechtmatig zonder ons akkoord verlengd is. Wellicht in geniepige kleine letters maar niet duidelijk zichtbaar en kenbaar gemaakt.

Gister (3-8-2023) Shefraan van T-mobile gesproken. Verhaal uitgelegd en kon zich inleven dat wij de kleine letters niet hadden gelezen en heeft ook toegezegd en per mail bevestigd dat de resterende afkoopsom die gegeneerd zal worden door T-Mobile gecrediteerd wordt.

Vandaag 4-8-2023 gebeld door de collega van Shefraan, Bettina. Zij kwam mededelen met een gestrekt been dat wij een mail hebben gehad waar duidelijk is aangeven dat wij aan een jaar contract vast zitten aangezien wij een verhuizing hebben doorgegeven. Wij hebben geen mail ontvangen, wij zijn vooraf niet geïnformeerd c.q. niet duidelijk gemaakt dat dit de consequenties zijn. Volgens Bettina hebben zij zich aan de wettelijke regels gehouden. Naar ons inziens is dit een brutale, slinkse en misleidende manier om een klant te binden. Wees duidelijk in je communicatie!

Ruim 15 jaar klant geweest bij T-Mobile mobiel, vanwege deze zeer slechte aftersales ook blij en bevestigend de juiste keuze gemaakt te hebben.

TOON ALLE 314 KLANTEN REVIEWS
TOON MEER REVIEWS

T-Mobile provider-review & ervaringen

19 oktober 2022 (laatste wijziging 15 mei 2023) door Amanda

Samenvatting

Als we T-Mobile in enkele woorden moeten omschrijven? Voordelig en degelijk. Qua prijs zit de provider vaak een stuk onder de meeste anderen. Qua internetsnelheid bieden ze hetzelfde als de meeste andere providers. Behalve bij de glasvezelpakketten, daar hebben sommige adressen zelfs internet tot 1 Gbit/s (oftewel: 1.000 Mb/s)!

Internetsnelheid: via DSL (telefoonlijn) maximaal 100 Mbit/s download en 10 Mbit/s upload. Via glasvezel maximaal 1.000 Mbit/s, maar dit is nog maar voor weinigen in Nederland weggelegd.

Prijs: neem je alléén internet van T-Mobile af? Dan zit je goed: deze provider is één van de goedkoopste.

TV: je krijgt in principe voldoende zenders. Ook de gratis zender ESPN. En als je wilt uitbreiden, betaal je daar natuurlijk ook extra voor. De prijs kan dan snel oplopen. 

Om overstappen aantrekkelijk te maken, krijg je de eerste 6 maanden korting. Althans, als je minimaal internet & tv afneemt. Daarnaast krijg je extra’s als je ook T-Mobile Mobiel-klant bent. Onder andere extra korting en mobiele data.

Lees volgende pagina: Pakketten
Terug naar vergelijking
Start de chat