Hoog contrast inschakelen Hoofdmenu overslaan
Logo prijsvergelijken Logo trustpilot Logo thuiswinkel
085 88 88 566
Wij zijn beschikbaar
Live chat
Snel antwoord
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Sluiten
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Sluiten
  • Onafhankelijk
  • Alle grote aanbieders
  • Persoonlijk
Uitstekend via Trustpilot Logo trustpilot
"Uitstekende service"

Artikel overslaan
 
Door Suzanne 13-01-2023 (laatste wijziging 04-12-2024)

Youfone Mobiel: Review en Ervaringen [2024]

Door Suzanne 13-01-2023 (laatste wijziging 04-12-2024)

Samenvatting:

Naast internet abonnementen heeft Youfone ook sim only: voordelige abonnementen voor je mobiele telefoon.

Zijn deze inderdaad zo voordelig vergeleken met andere providers? En wat krijg je allemaal met zo'n sim only?

Ben je flexibel? Kun je snel weer overstappen? En hoe is de klantenservice?

Deze vragen én meer beantwoorden we in deze review. Of lees vast de belangrijkste plus- en minpunten:

Pluspunten:

  • Een van de voordeligere providers;
  • Keuze tussen maand-, jaar- en 2-jarige contracten;
  • Flexibel: pas het contract aan naar boven of naar beneden;
  • Uitgebreide en complete combinatievoordelen;
  • Opereert op het beste netwerk - dat van KPN (check de dekking van tevoren nog wel even op jouw adres);
  • Mogelijkheid tot een data- en belplafond.

Minpunten:

  • Bel- en dataplafonds zijn niet ontzorgend genoeg: je kan alsnog kosten maken;
  • Hoge buiten-de-bundel kosten;
  • Klantenservice is niet 's avonds of in het weekend beschikbaar.

Inhoudsopgave

Prijs

De eerste rubriek waar we Youfone op beoordelen is prijs.

Als je op zoek bent naar een sim only abonnementje, wil je vast niet teveel betalen.

Zit je daarvoor goed bij Youfone? Laten we kijken naar het voordeligste abonnement dat de provider aanbiedt:

Het voordeligste abonnement van Youfone? Daarvoor betaal je slechts € 5 per maand.

Dat is erg scherp. Let wel op dat je hierin slechts 200 belminuten óf SMS'jes krijgt en 500 MB aan data.

prijs youfone

Wat scoort Youfone als het gaat om de prijs?

Een goedkoop abonnement is fijn. Maar heel waarschijnlijk wil je wel iets meer dan 500 MB in je abonnement.

Laten we dus kijken naar een gemiddeld abonnement, waarbij je in elk geval 1.000 belminuten en 5 GB ontvangt.

Wat betaal je daarvoor bij Youfone?

Voor een gemiddeld abonnement betaal je bij Youfone slechts € 8 per maand.

bekijk youfone

Daarmee scoort Youfone een 9,5.

Je krijgt bij dit abonnement 8 GB en je kunt onbeperkt bellen en SMS'en. Een prima gevuld abonnement voor zo'n klein prijsje.

Al met al een goede eerste ronde voor Youfone. Maar hoe scoort de provider bij de volgende onderdelen in onze review?

Flexibiliteit van de abonnementen

Ben jij iemand die snel wisselt van provider zodra je een goede deal tegenkomt?

Dan is een 2-jarig contract niet heel interessant.

Kun je bij Youfone ook kortere contracten afsluiten? Of betaal je daar relatief veel voor?

Maand-, jaar- of 2-jarige contracten

Op dit punt zit je goed bij Youfone: je kunt kiezen voor een maandelijks opzegbaar contract, 1-jarig contract of 2-jarig contract.

Hoe langer je vast zit, hoe minder je betaalt.

Abonnement naar boven en beneden afstellen

Stel dat je op goed geluk een bundel uitkiest waarvan je denkt dat deze genoeg voor jou biedt.

Maar je komt elke maand nét niet uit. Of je hebt juist een veel te hoge bundel afgesloten.

Kan je dit dan nog aanpassen tijdens de contractperiode?

Ja, dat kan! Zowel omhoog als omlaag kun je je bundel gratis bijstellen bij Youfone.

Een wijziging gaat altijd de volgende maand in.

flexibiliteit youfone contract

Wat scoort Youfone als het gaat om de flexibiliteit van je abonnement?

Ook op dit punt hebben we Youfone vergeleken met andere providers.

Youfone scoort een 9 op het gebied van flexibiliteit. 

Flexibeler kan bijna niet! De optie voor maand- jaar- of 2-jarige contracten is fijn (wel jammer dat je meer betaalt hoe minder lang je vast wilt zitten).

En top dat je je bundel zowel omhoog als omlaag kunt afstellen.

Netwerk en bereik

Youfone is een virtuele provider. Dat betekent dat de provider geen eigen netwerk heeft, maar de diensten levert op een bestaand netwerk.

In dit geval op het netwerk van KPN. Virtuele providers zijn over het algemeen goedkoper dan providers met een eigen netwerk - en dat zien we duidelijk terug bij Youfone.

Maar betekent dit dat je ergens anders op moet inleveren? Bijvoorbeeld wat het netwerk of bereik betreft?

En hoe goed is het KPN netwerk eigenlijk?

netwerk en bereik youfone

Het netwerk van KPN

Naast Odido en Vodafone heeft dus ook KPN een eigen netwerk.

De afgelopen jaren werd KPN door meerdere onderzoeksbureaus bestempeld als beste netwerk van Nederland!

En als virtuele provider lift Youfone mee op dit succes. Je hoeft (bijna) nergens op in te leveren; zo is het bereik even goed en kun je ook net zo snel internetten.

Tenminste - wat 4G betreft.

5G

Er is de laatste tijd veel te doen om 5G. Je kunt hiermee hogere internetsnelheden halen en het is daarnaast een stuk stabieler.

En sinds kort biedt ook Youfone 5G aan! Dit is best uniek, aangezien Youfone een kleine provider is, en veel kleine providers nog geen 5G aanbieden.

Let er op dat je voor het gebruik van 5G wel een toestel nodig hebt dat gebruik kan maken van dit nieuwe netwerk. Daarnaast is het netwerk een fractie langzamer dan bij KPN, namelijk 200 Mb/s in plaats van 300 Mb/s.

Wat scoort Youfone op basis van het netwerk en bereik?

Youfone scoort een 9 op het gebied van netwerk en bereik.

Een hele goede score: je maakt gebruik van het bekroonde KPN netwerk en ervaart verder weinig verschil wanneer je direct bij KPN klant zou zijn.

Daarnaast ontvang je zonder extra kosten 5G! Let op, dit is wel een fractie langzamer dan bij KPN (200 Mb/s versus 300 Mb/s).

Kleine lettertjes

Heeft Youfone veel kleine lettertjes waar je rekening mee moet houden?

We duiken erin:

Hoe onbeperkt is onbeperkt eigenlijk?

'Onbeperkt' - een woord dat je bij sommige providers met een korreltje zout kunt nemen.

Hoe zit dat bij Youfone? Heb je bepaalde fair use policies waar je je aan moet houden?

Goed om te weten: Youfone biedt geen onbeperkte data-abonnementen. Je kunt wel kiezen voor een onbeperkte belbundel.

Zo werkt een onbeperkte belbundel bij Youfone

Je kunt bij Youfone kiezen voor onbeperkt bellen. Heerlijk: geen restricties op je gesprekken, zodat je net zo lang als je wilt kunt bellen met vrienden en familie.

Of zijn er toch kleine lettertjes?

Youfone heeft geen duidelijke limiet opgesteld. Wel kan je geblokkeerd worden wanneer je 'teveel' belt. Hoeveel dit precies is, dat is onduidelijk.

Als voorbeeld noemt Youfone het langdurig inzetten van je belabonnement als babyfoon, bijvoorbeeld 8 uur zonder onderbreking een gesprek aan hebben staan.

Je hoort van je provider wanneer je aan de limiet zit. Youfone stelt je hier met behulp van een e-mail van op de hoogte, en geeft je dan de kans om je belverbruik te minderen voordat je geblokkeerd wordt.

Daarnaast kun je niet onbeperkt bellen naar servicenummers, maar betaal je hiervoor het tarief van deze nummers. Dit is bij elke provider het geval.

Wat betaal je eigenlijk buiten de bundel?

Wat als je geen onbeperkte bundel hebt en je bereikt het limiet?

Hoeveel ga je dan per belminuut of MB betalen?

Bellen en sms'en buiten je bundel

Voor het bellen en sms'en buiten je bundel betaal je per sms of belminuut € 0,30.

Data gebruiken buiten de bundel

Snel over je data heen?

Bij Youfone betaal je € 0,10 voor elke MB over de bundel.

Dataplafond

Een 'plafond' voor bellen of data zorgt ervoor dat je nooit over je limiet heen kunt gaan. En dus nooit voor onverwachte kosten komt te staan.

Bij Youfone kun je een dataplafond instellen, waarbij je dus nooit buiten-de-bundel kosten voor je mobiele data hebt.

Zo'n dataplafond is niet gratis: je betaalt hiervoor per maand € 0,50. Maar het kan je natuurlijk wel veel besparen als je vaak over de bundel gaat.

Belplafond

Youfone heeft ook een belplafond dat je kunt instellen.

In tegenstelling tot het dataplafond is deze wel gratis, alleen gaat het plafond pas in vanaf € 10.

Dit houdt in dat je alsnog tot € 10 extra kunt verbruiken buiten je bundel. Niet helemaal een goed plafond, dus.

Het belplafond werkt alleen in Nederland, dus niet in een ander (EU-)land.

kleine letters youfone

Hoeveel data kun je in het buitenland gebruiken?

Reis je buiten Nederland, maar binnen de EU? Dan kan je je bundel net zo gebruiken als in Nederland.

Tenminste... tot op zeker hoogte.

Want bij grote bundels zijn providers gerechtigd om hier maar een deel van aan te bieden in de EU.

Zo ook bij Youfone. Hier zie je per databundel precies hoeveel data je in het buitenland kunt gebruiken:

Datalimiet in de EU bij Youfone
Aantal GB in je abonnement Kun je je volledige bundel blijven gebruiken?  Wat gebeurt er als je buiten de bundel gaat?
1 GB Ja Je betaalt per € 0,10 per MB buiten de bundel
2 GB Ja
6 GB Ja
10 GB Ja
15 GB Nee, je limiet is 10 GB Je internetgebruik stopt, je kunt pas weer internetten zodra je een extra bundel afsluit
20 GB Nee, je limiet is 10 GB

Wat scoort Youfone als het gaat om de kleine lettertjes?

We hebben Youfone een 5,5 gegeven op basis van de fair use policy

We nemen de belangrijkste punten nog eens door:

Positieve punten:

  • Mogelijkheid om een data- en belplafond in te stellen

Negatieve punten:

  • Onbeperkte belabonnementen zijn niet helemaal onbeperkt, en de precieze limiet is onduidelijk;
  • Bel- en dataplafonds zijn niet ontzorgend genoeg (je kunt bijvoorbeeld alsnog € 10 buiten de bundel kwijt zijn);
  • Hoge buiten-de-bundel kosten;
  • Grote databundels niet te gebruiken in het buitenland (dit is bij meerdere providers het geval).

Combinatievoordeel

Extraatjes zijn altijd mooi meegenomen. Als je zowel internet (en TV) als mobiel van Youfone hebt, kom je in aanmerking voor Youfone Compleet!

We nemen hier door wat je ontvangt en wat je precies moet doen om in aanmerking te komen:

Wanneer ontvang je combinatievoordeel van Youfone?

Je kan Youfone Compleet activeren als je een Youfone sim only en Youfone Thuis abonnement hebt, oftewel een vaste internetaansluiting van Youfone. Beide abonnementen moeten op hetzelfde adres én op hetzelfde e-mailadres geregistreerd staan.

Youfone Compleet geldt voor alle abonnementen afgesloten vanaf april 2022. Heb je nog een ouder abonnement, dan kom je helaas niet in aanmerking.

Welke combinatievoordelen kun je ontvangen?

Dan: wat krijg je precies?

Bij Youfone Compleet horen:

  • Extra mobiele data;
  • Gratis dataplafond;
  • Gratis ESPN Compleet (bij TV-abonnement).

Extra mobiele data

Een wat ruimere bundel komt altijd van pas. Hoeveel GB je elke maand extra krijgt, hangt af van je afgesloten databundel. Je kunt tot wel 20 GB extra krijgen!

Hieronder kun je zien wat je extra krijgt per mobiele databundel:

Originele bundel Extra data per maand
Vanaf 1 MB 500 MB
Vanaf 1.500 MB 1.000 MB
Vanaf 3.000 MB 1.500 MB
Vanaf 6.000 MB 2.000 MB
Vanaf 8.000 MB 4.000 MB
Vanaf 12.000 MB 8.000 MB
Vanaf 20.000 MB 20.000 MB

Dat is zeker niet mis! Twijfel je van tevoren of 6 GB wel genoeg is? Dan kan je met een gerust hart daarvoor kiezen - je krijgt er namelijk 2 GB bij als je ook vast internet van Youfone hebt!

Gratis dataplafond

Mocht de data ondanks bovenstaanade verhoging toch af en toe niet genoeg zijn, dan kom je nooit voor onverwachte kosten te staan omdat je boven de bundel uitkomt. Met het gratis dataplafond wordt je verbruik automatisch stopgezet zodra je je limiet bereikt.

Toch meer data nodig? Dan koop je eenvoudig eenmalig bij.

Gratis ESPN Compleet

Dit is een extraatje dat alleen geldt als je ook een TV-abonnement hebt afgesloten. Je kunt dan gratis kijken naar alle 4 de ESPN zenders. Sportfan? Dan is dit een leuk cadeautje. Als je er niet zoveel om geeft, tsja, dan zal dit voordeel niet interessant zijn voor jou.

Wat scoort Youfone als het gaat om combinatievoordeel?

We hebben Youfone een 8,5 gegeven voor dit onderdeel.

Zeker de (behoorlijke) extra mobiele data zal bij veel mensen in de smaak vallen. Goede extra's die wat ons betreft echt iets toevoegen aan je pakket!

Klantenservice

Is Youfone gemakkelijk en snel te bereiken? En op meerdere kanalen?

We gaan het na:

Waar kun je Youfone bereiken?

Via deze mogelijkheden kun je iemand van de klantenservice spreken:

  • Via het telefoonnummer:
    • 088 - 222 9222
    • 1200 (alleen te bereiken met je mobiele Youfone nummer)
  • Via een chat (alleen van 10u - 17u en je krijgt eerst een bot);
  • Via een e-mail (binnen 3 werkdagen reactie)

klantenservice youfone

Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?

  • Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 20:00 uur

Wat scoort Youfone op het gebied van klantenservice?

Er zijn niet héél veel mogelijkheden om contact op te nemen met Youfone. 's Avonds en in het weekend kun je bijvoorbeeld niemand spreken.

En ook een forum ontbreekt, waarbij je andere klanten kan spreken. Een beetje karig dus.

Youfone krijgt van ons een 6 als het gaat om de klantenservice.

Conclusie en eindcijfer

Als we de abonnementen van Youfone kort samenvatten, zijn dit de belangrijkste plus- en minpunten:

Pluspunten:

  • Een van de voordeligere providers;
  • Keuze tussen maand-, jaar- en 2-jarige contracten;
  • Flexibel: pas het contract aan naar boven of naar beneden;
  • Uitgebreide en complete combinatievoordelen;
  • Opereert op het beste netwerk - dat van KPN (check de dekking van tevoren nog wel even op jouw adres);
  • Mogelijkheid tot een data- en belplafond.

Minpunten:

  • Bel- en dataplafonds zijn niet ontzorgend genoeg: je kan alsnog kosten maken;
  • Hoge buiten-de-bundel kosten;
  • Klantenservice is niet 's avonds of in het weekend beschikbaar.

Eindcijfer: 7,9

De prijzen zijn vlijmscherp, maar zoals je hierboven kunt zien, zijn er nog wel een paar dingen om rekening mee te houden bij Youfone.

Bepaal voor jezelf wat het belangrijkst is: wil jij je provider dag en nacht kunnen bereiken? Of vind je dit niet zo belangrijk?

Dit kan helpen in de keuze voor een goed passende provider.

Nog even verder kijken naar het volledige aanbod van mobiele providers?

start met vergelijken

Of vergelijk Youfone met andere providers in ons artikel over de beste sim only provider.

Deel je ervaring van Youfone

Ben je op dit moment klant bij Youfone? Help ons dan door het achterlaten van je eigen review onder dit artikel.

 
Tags van deze pagina
Geen tags gevonden.
 
Navigatie
Home>Informatie>Sim Only tips>Youfone Mobiel: Review en Ervaringen [2024]
Miloman
29-11-2024
Ben net overgestapt op youfone sim only. En gaat gelijk al met de 1e factuur mis: m'n data werd berekent over de 1e 3 dagen, dus 3/30e van 15GB. En omdat 1 stomme app een kaart 600MB ging downloaden koste me dat bijna 70 euro EXTRA. Ipv dat ze gewoon een hele maand a 10 euro berekenen willen ze kennelijk snel rijk worden door extra kosten a 7 keer m'n normale maandbedrag te belasten. Krijg niet meer dan 25% korting na m'n beklag. Nou die kunenn ze op de bekende plek steken. Ook een keer een bundel gekocht voor vakantie in zuid-amerika, a 55 euro en die deed het ook niet.... Kortom, ik ben hier zsm weer weg,
Fred Kattenkop
01-04-2024
KPN netwerk, dat zit wel snor. Administratie en support: dat is een drama. Veel fouten in facturering en levering van niet standaard zaken. Veel fouten in facturering, support reageert traag en met standaardantwoorden die niet relevant zijn. Bij een opvolging van support wordt doodleuk weer om dezelfde gegevens gevraagd en krijg je weer een standaard niet relevant antwoord. Hoeft niet dezelfde te zijn. Dit gaat maar door totdat je witheet bent. En weer krijg je dan een verzoek om dezelfde gegevens op te hoesten. En weer krijg je geen oplossing voor je probleem maar een standaardantwoord die niet relevant is. Wat een waardeloze organisatie. Goedkoop ? Dat wel, alleen minder goed dan je beloofd wordt want ze stapelen fout op fout in jouw nadeel. En oplossingen hebben ze niet.
Tulai
25-03-2024
Mijn ervaring is een half jaar nachtmerrie met deze aanbieder. We hadden een groot probleem met de router van Youfone, die ze gedurende 1 maand niet konden oplossen!!! We moesten dus al deze tijd zonder internet leven, en ik kon niet vanuit huis werken en moest elke dag 2 uur naar kantoor pendelen. Uiteindelijk konden ze het niet oplossen en heb ik verzocht om mijn contract te beëindigen. Ik kreeg op 17.11.2023 een bevestigingsmail dat deze op 8.12.2023 zou worden beëindigd. Maar in januari 2024 merkte ik dat ze mij kosten bleven in rekening brengen en ik stuurde ze een e-mail, geen antwoord, ik belde ze, ze zeiden dat ik het via e-mail moest bewijzen, enzovoort, gedurende 2 maanden. Dus uiteindelijk begonnen ze me verontrustende e-mails te sturen dat ze tot incasso overgingen en dat ik een boete voor te late betaling en servicekosten aan incaso moest betalen. Ik heb ze tien keer gebeld en ongeveer evenveel e-mails gestuurd, maar ze blijven me in rekening brengen en negeren het feit dat ik de afgelopen vier maanden niet hun klant ben. Het personeel is zeer onprofessioneel en onbeleefd en probeert te bewijzen dat ik degene ben die de fout heeft gemaakt en de annuleringsvoorwaarden niet kan lezen.
Siebe
15-10-2023
Ik heb een Xiaomi 10T pro, bellen en internet mobiel gaat niet. Diverse keren contact met Youfone gehad en hebben geen oplossing om op dit toestel volte uit te schakelen. Bij T-mobile nooit problemen gehad dus ga zem weer terug ben daar namelijk even duur uit. Moet helaas nog 10 maanden uitzingen en gelukkig 1 jarig contract genomen. Het is een beetje pruts bedrijf en zeker de helpdesk, als je ze al kan verstaan.
Marloes
26-09-2023
Instabiele verbinding en zeer slechte klantenservice. Totaal niet bereid om het probleem op te lossen. Als je een probleem hebt en dit schriftelijk kenbaar maakt krijg je ook alleen maar de reactie datje maar telefonisch contact op moet nemen. Kunnen ze blijkbaar zelf niet. Hebben in de loop der tijd meerdere providers gehad, Youfone is beslist het meest waardeloze en klantonvriendelijke bedrijf dat er tussen zit.
Reactieformulier overslaan
Laat hier een reactie achter
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Sluiten
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
Sluiten
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Sluiten
Bedankt voor uw reactie!