prijsvergelijken

Online provider-review & ervaringen

Online
Online
Gemiddeld cijfer Online
  • Prijsvergelijken: 7,2
  • Klanten: 3,7
  • Eindcijfer: 5,4/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
7,5
Prijs-kwaliteit
7,5
Functionaliteiten
7
Zenderaanbod
7
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
7,5
Prijs-kwaliteit
7,5
Functionaliteiten
7
Zenderaanbod
7
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
3,9
Klantenservice
2,8
Installatie (monteur)
3,6
Kwaliteit
3,3
Prijs
4,6
Snelheid internet
3,7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
3,9
Klantenservice
2,8
Installatie (monteur)
3,6
Kwaliteit
3,3
Prijs
4,6
Snelheid internet
3,7
Gemiddeld cijfer Online
Prijsvergelijken: 7,2
Eindcijfer: 5,4/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
7,5
Prijs-kwaliteit
7,5
Functionaliteiten
7
Zenderaanbod
7
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
7,5
Prijs-kwaliteit
7,5
Functionaliteiten
7
Zenderaanbod
7
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
3,9
Klantenservice
2,8
Installatie (monteur)
3,6
Kwaliteit
3,3
Prijs
4,6
Snelheid internet
3,7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
3,9
Klantenservice
2,8
Installatie (monteur)
3,6
Kwaliteit
3,3
Prijs
4,6
Snelheid internet
3,7

Pluspunten & Minpunten Online

  • Lage tarieven
  • Gratis FOX Sports Eredivisie
  • Wisselende klantbeoordelingen
  • Geen gratis nummerbehoud

Pluspunten

  • Lage tarieven
  • Gratis FOX Sports Eredivisie

Minpunten

  • Wisselende klantbeoordelingen
  • Geen gratis nummerbehoud

Klanten reviews

4 september 2019 20:58

Overstappen: 7 Kwaliteit: 3
Klantenservice: 5 Prijs: 8
Installatie (monteur): 7 Snelheid internet: 6
Kwaliteit: 3
Prijs: 8
Snelheid: 6

Wij zijn vanwege de lage instapprijs overgestapt van Telfort naar Online.nl. We zijn helemaal niet tevreden over de interactieve TV. Het reageert erg traag, navigatie kan veel simpeler. Je kunt niet doorspoelen, ook niet als je iets hebt opgenomen. Verder hapert het geregeld. Waardeloos, we willen kijken of we ervan af kunnen.

26 augustus 2019 22:52

Overstappen: 6 Kwaliteit: 1
Klantenservice: 6 Prijs: 6
Installatie (monteur): 6 Snelheid internet: 6
Kwaliteit: 1
Prijs: 6
Snelheid: 6

Al jaren klant bij online.nl omdat ze de goedkoopste zijn (waren) Jaren terug begonnen met 24.95 per maand, intussen al 43.50 geworden. De kwaliteit blijft echter belabberd. Met grote regelmaat loopt alles vast, blijft hangen, tig keer alles resetten, opstarten... Opgenomen programma's lopen vast of zijn helemaal niet te bekijken...frustratie all over. Ben nu aan het kijken naar een andere provider omdat het prijsverschil met vergelijkbare concurrenten niet groot meer zijn. De prijs per maand word alsmaar hoger, de kwaliteit blijft waardeloos helaas.

14 augustus 2019 15:57

Overstappen: 1 Kwaliteit: 1
Klantenservice: 1 Prijs: 1
Installatie (monteur): n.v.t. Snelheid internet: 1
Kwaliteit: 1
Prijs: 1
Snelheid: 1

Voor een VDSL verbinding deze keer maar eens voor online.nl gekozen. Wat heb ik daar een spijt van!

Het ging al fout bij de levering van het pakket. Aangegeven dat ik een monteur ter plekke wilde hebben (in ons pand komen 10 aderparen binnen en ik kan dus zo niet zien waarop ze het signaal afleveren). Geen monteur gezien. Dus dan maar zelf aan de slag. Uiteindelijk het aderpaar weten te vinden en de Zyxel router aangesloten.

Hier komt het tweede probleem om de hoek kijken. Dit modem is verouderd en heeft geen 5G Wifi. In een omgeving waar het vol zit op de 2.4 GHz band is dat erg vervelend. Maar goed, nadat ik een fatsoenlijke router had besteld (Draytek) deze op de juiste wijze ingesteld (VLAN 1001, automatisch IP verkrijgen etc.). Dat ging ogenschijnlijk goed.

Totdat ik de router opnieuw moest opstarten. Ik kreeg vervolgens geen IP adres meer van online.nl. Helaas is het erg lastig internetten als je geen IP adres hebt!

Online.nl gebeld: wij ondersteunen alleen onze Zyxel router. Fijn! Niet echt meer van deze tijd maar goed.

Ik ben niet voor een gat te vangen en heb vervolgens het Zeiksel router in Bridge mode gezet. Nomaal is het zo dat een router die in Bridge mode gezet wordt zich transparant gedraag en in feite een doorgeefluik is naar de erop aangesloten router (Draytek). Alles leek ogenschijnlijk te werken. De verbinding bleef stabiel en ik kon alle sites bezoeken die ik maar wilde.

Op naar de port forwarding. Die werkte niet. PING naar de router ook niet. Diverse andere zaken op de router gaven ook problemen. DynDNS, NTP etc etc, niks werkte. Ogenschijnlijk blokkeerde de oh zo fijne ZEIKsel in bridge mode gewoon alles behalve uitgaand normaal verkeer.

Offline.nl maar weer eens gebeld. Situatie aan medewerker uitgelegd en aangegeven dat ik hun router in bridge mode had gezet. Ooooooh meneer, dan moet ik u onderbreken. Behalve andere routers ondersteunen we ook de bridge mode op onze eigen Zeiksel router niet.

Aangezien ik mijn uren liever bij mijn klanten maak en niet aan dit soort flauwekul verkwist gevraagd of ze me door konden verbinden met de administratie zodat ik de verbinding kon opzeggen. Antwoord: u kunt niet opzeggen!

Nie opzegge? Nie opzegge? Jullie leveren een product dat niet voldoet en alleen maar ellende oplevert! Verbind me maar door met de administratie!

Krijst de support medewerker in mijn oor: Meneer ik BEN de administratie en ga u niet doorverbinden!!

Samenvattend:

- wachtrijen bij de support van zeker een half uur
- geen kennis in huis over de basics van netwerken
- onbeschofte uitspraken en zelfs uitlachen aan de telefoon
- voor hun vreemde apparatuur accepteren ze niet en worden zelfs tegengewerkt

Uiteindelijk moest en zou er volgens een medewerker een monteur ter plekke moeten komen omdat het gewoon in de bekabeling moest zitten. Mijn argument dat hun Zeiksel betonmolen het gewoon deed in router mode was niet van belang, Sjaak moest met de schroevendraaiers bij mij aan de slag!

U snapt dat er hier geen monteur van online.nl inkomt. Met 20 jaar ervaring als IT consultant kan ik echt wel de vinger op de zere plek leggen. Dat is gewoon online.nl zelf. Waardeloze service en vast blijven houden aan een verouderd idee dat alleen je eigen router moet worden gebruikt.

Online.nl? --> OFFLINE.NL

TOON ALLE 125 KLANTEN REVIEWS
TOON MEER REVIEWS

Online provider-review & ervaringen

26 maart 2018 (laatste wijziging 4 september 2019) door Coen

Samenvatting

Op papier is Online.nl een prachtige provider voor mensen die weinig willen betalen. Daarom is het zo jammer dat er online zoveel negatieve beoordelingen zijn – inclusief op onze eigen website – van klanten.

Online.nl levert internet via je telefoonlijn (DSL) en via glasvezel. Je kunt via DSL niet kiezen uit verschillende snelheden. Je krijgt simpelweg de snelheid die op jouw adres mogelijk is, tot 100 Mbit/s. Ben je dan duurder uit? Nee. Online.nl heeft standaard een lage prijs.

Het TV-aanbod van Online.nl is ronduit goed: veel zenders, gratis FOX Sports Eredivisie-pakket (3 zenders!) en standaard alle interactieve TV-opties die maar wilt (opnemen, pauzeren, etc.).

Voor een prijsvechter hebben ze ook een prima klantenservice. Ze bieden je zelfs een gratis overstapservice, normaal gesproken voorbehouden aan de grotere jongens.

Dus tja…gebaseerd op het aanbod en de prijs zouden we Online.nl graag warm aanbevelen. Maar door de mindere reviews en ervaringen van hun eigen klanten durven we dat helaas niet aan.

Wel een laatste kanttekening: er zijn wel degelijk óók positieve ervaringen over Online.nl te vinden.

Lees volgende pagina: Pakketten
Terug naar vergelijking
Start de chat