prijsvergelijken

Online provider-review & ervaringen

Gemiddeld cijfer Online
  • Prijsvergelijken: 7,6
  • Klanten: 3,5
  • Eindcijfer: 5,6/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
6
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
9,5
Zenderaanbod
8
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
6
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
9,5
Zenderaanbod
8
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
3,8
Klantenservice
2,7
Installatie (monteur)
3,5
Kwaliteit
3,2
Prijs
4,5
Snelheid internet
3,5
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
3,8
Klantenservice
2,7
Installatie (monteur)
3,5
Kwaliteit
3,2
Prijs
4,5
Snelheid internet
3,5
Gemiddeld cijfer Online
Prijsvergelijken: 7,6
Eindcijfer: 5,6/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
6
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
9,5
Zenderaanbod
8
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
6
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
9,5
Zenderaanbod
8
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
3,8
Klantenservice
2,7
Installatie (monteur)
3,5
Kwaliteit
3,2
Prijs
4,5
Snelheid internet
3,5
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
3,8
Klantenservice
2,7
Installatie (monteur)
3,5
Kwaliteit
3,2
Prijs
4,5
Snelheid internet
3,5

Pluspunten & Minpunten Online

  • Lage tarieven
  • Groot zenderaanbod
  • Hoge uploadsnelheid bij glasvezel
  • Wisselende klantbeoordelingen
  • Geen gratis nummerbehoud

Pluspunten

  • Lage tarieven
  • Groot zenderaanbod
  • Hoge uploadsnelheid bij glasvezel

Minpunten

  • Wisselende klantbeoordelingen
  • Geen gratis nummerbehoud

Klanten reviews

Overstappen: 1 Kwaliteit: 1
Klantenservice: 1 Prijs: 1
Installatie (monteur): 1 Snelheid internet: 1
Kwaliteit: 1
Prijs: 1
Snelheid: 1

Sinds gisterochtend zit ik al zonder internet. Ik zou gisteren de 26e over gaan naar online.nl. Online.nl heeft het glasvezelabonnement bij mijn vorige aanbieder opgezegd. Schijnbaar zit er bij online.nl een storing aan de zijde van online.nl waardoor het abonnement niet geactiveerd kan worden.

1. Servicemedewerkers drukken de lijn weg
2. Online.nl beweert dat probleem bij de glasvezelaanbieder ligt terwijl de glasvezelaanbieder verteld dat het probleem bij online.nl ligt. Online.nl geeft later pas toe dat het inderdaad bij hun ligt
3. Servicemedewerkers die weigeren te vertellen wat er aan de hand is 'ik moet maar gewoon even wachten'
4. Geen enkel uitzicht op een werkende verbinding
5. Geen enkele medewerking om in samenspraak met de vorige aanbieder tijdelijk een verbinding te realiseren
6. Geen noodoplossingen
7. Geen enkele vorm van compensatie voor het voortdurend aanvullen van mijn mobiele 4g abonnement omdat een internetaansluiting (storingsdienst) voor mijn werk noodzakelijk

Overstappen: n.v.t. Kwaliteit: 7
Klantenservice: 1 Prijs: 2
Installatie (monteur): n.v.t. Snelheid internet: 5
Kwaliteit: 7
Prijs: 2
Snelheid: 5

Ik lees dat ik niet de enige ben die ontevreden is over de mensen die je te spreken krijgt als je online.nl belt. Als klant die al zo een 25 jaar bij dit bedrijf maandelijks het verschuldigde geldbedrag betaald voor de geleverde diensten, verwacht je toch echt wel wat meer empathie. Ik was al klant toen de naam nog worldXS was met de email extensie WXS. Helaas werd ik gewoon afgevoerd en met zoek het maar uit mentaliteit. Voorheen ook al met technische problemen, dan was het uw probleem ligt niet bij ons dus kunnen wij u niet verder helpen. Dat doet toch wel een beetje pijn en ben je natuurlijk enorm teleurgesteld. Dit keer ging het om het abonnement bedrag. Vorig jaar juli betaalde ik maandelijks 32 euro voor alleen internet. Deze maand betaalde ik 42,50 euro. Nu weet ik dat ik een extra korting van 4 euro kreeg omdat ik ook klant was bij Canal digitaal en deze omgezet heb in alleen nog een prepaid pakket voor de vakantie als ik met de caravan weg ben. Die is er dus afgegaan maar toch een aardig verschil met vorig jaar.

Bij het contact die ik hier over heb gehad was ik alleen nog maar meer teleurgesteld want de manier hoe er omgaan wordt met een trouwe klant, dat laat echt zeer te wensen over. Toen ik werd doorverbonden met iemand van de verkoop kwam opnieuw een teleurstelling, ik was niet interessant want ik was immers al klant. Een leuke aanbieding is alleen voor nieuwe klanten en al wilt u nu dan het glasvezel pakket, de korting en voordeeltjes is alleen voor nieuwe klanten.

Ik heb besloten om binnenkort nieuwe klant te worden maar dan wel bij een andere provider die zeker wat meer empathie voor zijn klanten heeft want ik heb al lange tijd ervaring met deze partij.
Weet waar je aan begint als je klant wordt bij online.nl en dan heb ik het echt niet over de internet kwaliteit, want daar heb ik geen problemen mee.

Overstappen: 1 Kwaliteit: 1
Klantenservice: 1 Prijs: 1
Installatie (monteur): 1 Snelheid internet: 1
Kwaliteit: 1
Prijs: 1
Snelheid: 1

Op hun website staat 'Zit ik een tijdje zonder internet? Nee. Met onze Overstapservice zorgen wij ervoor dat dit niet gebeurt. We geven je huidige aanbieder pas een seintje om het abonnement te stoppen als via ons alles werkt.'. Maar gisteren overgestapt, ze hebben KPN al 's ochtends laten stoppen terwijl hun modem vervolgens géén internetverbinding krijgt. Klantenservice zegt dat het later op de dag kan zijn (dus daar breken ze al hun belofte). Wij afwachten. Volgende ochtend nóg geen internet+tv. Klantenservice zegt dat het aan de wijkcentrale ligt, dat de collega dit gisterenochtend al had kunnen zien en er een monteur naar moet kijken. Maar die kan pas worden ingepland OVER VIER DAGEN. Dus ze verwachten dat ik NOG VIER EXTRA DAGEN zonder internet+tv blijf zitten. Ze bieden geen enkele andere oplossing, zelfs nadat ik al hun afdelingen heb gesproken. Bizar slechte club, ABSOLUUT VERMIJDEN!

TOON ALLE 259 KLANTEN REVIEWS
TOON MEER REVIEWS

Online provider-review & ervaringen

12 juni 2023 (laatste wijziging 31 januari 2024) door Coen

Samenvatting

Op papier is Online.nl een prachtige provider voor mensen die weinig willen betalen. Daarom is het zo jammer dat er online zoveel negatieve beoordelingen zijn – inclusief op onze eigen website – van klanten.

Online.nl levert internet via je telefoonlijn (DSL) en via glasvezel. Je kunt via DSL kiezen uit verschillende snelheden: een standaard snelheid voor een klein prijsje, of een hogere snelheid van 100 Mb/s. 

Het TV-aanbod van Online.nl is ronduit goed: veel zenders, gratis Film 1 pakket met 4 zenders en veel interactieve opties gratis. 

Voor een prijsvechter hebben ze ook een prima klantenservice. Ze bieden je zelfs een gratis overstapservice, normaal gesproken voorbehouden aan de grotere jongens.

Dus tja…gebaseerd op het aanbod en de prijs zouden we Online.nl graag warm aanbevelen. Maar neem ook de negatieve klantenbeoordelingen mee in je afweging.

Wel een laatste kanttekening: er zijn wel degelijk óók positieve ervaringen over Online.nl te vinden.

Lees volgende pagina: Pakketten
Terug naar vergelijking
Start de chat