prijsvergelijken

NLE provider-review & ervaringen

Gemiddeld cijfer NLE
  • Prijsvergelijken: 7,0
  • Klanten: 5,3
  • Eindcijfer: 6,2/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
4
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
7,5
Zenderaanbod
8
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
4
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
7,5
Zenderaanbod
8
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,1
Klantenservice
3,7
Installatie (monteur)
5,0
Kwaliteit
5,8
Prijs
6,5
Snelheid internet
5,7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,1
Klantenservice
3,7
Installatie (monteur)
5,0
Kwaliteit
5,8
Prijs
6,5
Snelheid internet
5,7
Gemiddeld cijfer NLE
Prijsvergelijken: 7,0
Eindcijfer: 6,2/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
4
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
7,5
Zenderaanbod
8
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
4
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
7,5
Zenderaanbod
8
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,1
Klantenservice
3,7
Installatie (monteur)
5,0
Kwaliteit
5,8
Prijs
6,5
Snelheid internet
5,7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,1
Klantenservice
3,7
Installatie (monteur)
5,0
Kwaliteit
5,8
Prijs
6,5
Snelheid internet
5,7

Pluspunten & Minpunten NLE

  • Scherp geprijsd
  • Korting voor nieuwe klanten
  • Eenmalig voordeel samen met NLE Energie
  • Prima internetsnelheid
  • Gratis wifi-versterker
  • Groot zenderaanbod (117 zenders)
  • Levering via KPN-netwerk
  • Géén meegeleverde internetbeveiliging
  • Géén e-mailadres van NLEx
  • Installatiemonteur niet altijd gratis
  • Klantenservice alleen online beschikbaar

Pluspunten

  • Scherp geprijsd
  • Korting voor nieuwe klanten
  • Eenmalig voordeel samen met NLE Energie
  • Prima internetsnelheid
  • Gratis wifi-versterker
  • Groot zenderaanbod (117 zenders)
  • Levering via KPN-netwerk

Minpunten

  • Géén meegeleverde internetbeveiliging
  • Géén e-mailadres van NLEx
  • Installatiemonteur niet altijd gratis
  • Klantenservice alleen online beschikbaar

Klanten reviews

21 juli 2019 23:35

Overstappen: 1 Kwaliteit: 1
Klantenservice: 1 Prijs: 1
Installatie (monteur): 1 Snelheid internet: 1
Kwaliteit: 1
Prijs: 1
Snelheid: 1

Schrijven teveel af.
Nooit bereikbaar.
Dreigen met incasso s
Komen niet opdagen.
Komen afspraken niet na.
Overal te lezen slecht internet.
Reageren zelden of weken later.
Gegarandeerd hartkloppingen en stress.
Dit maakt ze niets uit.
Er word niets geleverd en toch zul je betalen

Wil je haaruitval en echtscheiding- ga naar nlex.
Mijn zaak ligt nu bij de Geschillencommisie die dit varkentje gaat wassen.

16 juli 2019 20:58

Overstappen: 6 Kwaliteit: 2
Klantenservice: 1 Prijs: 5
Installatie (monteur): 3 Snelheid internet: 2
Kwaliteit: 2
Prijs: 5
Snelheid: 2

GA nooit naar deze aanbieder!
Super slechte snelheid / geregeld uberhaupt geen verbinding. Ik heb met vette tegenzin mijn 1e contract jaar er bijna opzitten en kan dan eindelijk bij ze weg. Als ik eerder weg wilde moest ik toch het eerste contractjaar betalen ondanks dat zij falen in het bieden wat ze beloven.

geen telefonische bereikbaarheid.
Mails worden niet beantwoord
Vaak geen verbinding
TV ontvanger geeft iedere 2 weken de foutcode 143 of een andere.
Je wordt gedwongen een hele techneut omdat ze je op alle fronten laten zitten met je problemen.

De monteur kwam 2 uur te laat en pas nadat ik belde dat ik zolang zat te wachten. Hij moest tussendoor nog weg en kreeg de verbinding niet op snelheid (bleef onder 13 mb). Hij nam mijn adviezen vanuit ervaringen bij de vorige provider niet aan. Dit bleek uiteindelijk wel de oplossing.

16 juli 2019 11:16

Overstappen: 1 Kwaliteit: 1
Klantenservice: 1 Prijs: n.v.t.
Installatie (monteur): n.v.t. Snelheid internet: 1
Kwaliteit: 1
Prijs: n.v.t.
Snelheid: 1

Waardeloos! Aanmelden gaat snel, annuleren binnen de bedenktijd is niet mogelijk.
Al een dikke week aan het bellen met de klantenservice, telefoonnummer gaat over en komt in het keuzemenu terecht, vanuit daar wordt de verbinding verbroken.

Er is geen e-mailadres of contactformulier bekend om de annulering door te geven, dat maakt het moeilijk om een opzegging op een andere manier door te geven. Als consument sta je dan wel met je rug tegen de muur en is het makkelijk voor NLE om te zeggen dat er nog meer mogelijkheden waren om te annuleren.

Via Mijn NLEx is annuleren niet mogelijk!!!

Nu is mijn opzegtermijn verlopen en heb ik een abonnement waar ik niets mee kan qua snelheid!!

TOON ALLE 139 KLANTEN REVIEWS
TOON MEER REVIEWS

NLE provider-review & ervaringen

6 maart 2018 (laatste wijziging 14 mei 2019) door Coen

Samenvatting

NLEx is een vrij nieuwe speler op de provider-markt. Maar hun diensten leveren ze via het netwerk van KPN. Dat geeft ze direct een boost wat betreft betrouwbaarheid.

NLEx wordt nu al geroemd om de concurrerende prijs. En dat klopt ook. Met name voor Alles-in-1. Daarnaast krijgen nieuwe klanten minimaal 8 maanden lang fikse kortingen.

Het internet van NLEx is prima: één snelheid (100 Mbit/s download, 30 Mbit/s upload) via DSL. Ruim voldoende, zelfs als je op jouw adres niet de volledige snelheid haalt.

Kun je glasvezel krijgen? Dan heb je al een stabiele verbinding van 50/50 Mbit/s voor enkele euro’s meer. Klasse!

Om overal in huis goed bereik te hebben, krijg je een gratis wifi-versterker van NLEx. Is dat nog niet genoeg? Dan hebben ze een andere oplossing, die overigens wel € 135,- kost (inclusief installatie).

Ben je TV-junk? Dan moet je bij NLEx wezen: met 117 TV-zenders. Jammer dat je voor TV opnemen dan weer extra betaalt.

Lees volgende pagina: Alles-in-1
Terug naar vergelijking
Start de chat