Hoog contrast inschakelen Hoofdmenu overslaan
Logo prijsvergelijken Logo trustpilot Logo thuiswinkel
085 88 88 566
9:00 - 17:30
Live chat
Snel antwoord
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Sluiten
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Sluiten
  • Onafhankelijk
  • Alle grote aanbieders
  • Persoonlijk
Uitstekend via Trustpilot Logo trustpilot
"Uitstekende service"

Artikel overslaan
 
Door Suzanne 02-01-2023 (laatste wijziging 10-04-2024)

hollandsnieuwe: Review en Ervaringen [2024]

Door Suzanne 02-01-2023 (laatste wijziging 10-04-2024)

Samenvatting:

Op zoek naar een nieuwe provider voor je mobiele abonnement, en ben je benieuwd of hollandsnieuwe iets voor jou is?

Je komt erachter in onze review, waar we hollandsnieuwe onder andere beoordelen op de prijs van abonnementen, de kwaliteit van de klantenservice en het netwerk. 

Hoe scoort de provider? En is hollandsnieuwe een goede keuze voor jou? 

Lees verder, of bekijk hieronder de belangrijkste plus- en minpunten van hollandsnieuwe:

Pluspunten:

  • Een van de goedkoopste sim only providers;
  • Flexibel: optie tot maandcontracten en de mogelijkheid tot het af- en opschalen van je abonnement;
  • Maakt gebruik van het goede Vodafone netwerk (check de dekking van tevoren nog wel even op jouw adres);
  • Nooit buiten-de-bundel kosten vanwege het ingestelde bel- en dataplafond.

Minpunten:

  • Bel- en dataplafond is niet uit te zetten;
  • Geen 5G mogelijk;
  • Klantenservice is niet heel bereikbaar.

Inhoudsopgave

Prijs

hollandsnieuwe is een budget provider. Dat houdt in dat je voor de meeste abonnementen minder betaalt dan bij de 'grote jongens'.

Wat betaal je ongeveer voor een sim only abonnement van hollandsnieuwe?

Daarvoor kijken we eerst naar het voordeligste abonnement dat de provider aanbiedt:

Het voordeligste sim only abonnement van hollandsnieuwe kost € 7,50 per maand.

Erg netjes. En krijg je daar ook nog wat voor?

In dit abonnement zitten 1.000 belminuten, die je ook kunt inzetten voor SMS'jes of MB's. 

1 belminuut staat dus gelijk aan 1 SMS en 1 MB. Je kunt zelf helemaal bepalen hoe je hier invulling aan geeft. Bel je veel, dan kun je het bijvoorbeeld volledig opmaken aan belminuten. 

Voor ieder wat wils!

prijs hollandsnieuwe

Wat scoort hollandsnieuwe als het gaat om de prijs?

Voor elk onderdeel in onze review geven we de providers een score. 

Voor dit onderdeel kijken we naar de prijs van een gemiddeld abonnement. Met (in elk geval) 1.000 belminuten en 5 GB aan data.

De voordeligste provider heeft van ons vanzelfsprekend een 10 gekregen. 

Wat krijgt hollandsnieuwe?

hollandsnieuwe scoort een 9,5 als het gaat om de prijs voor een sim only abonnement.

hollandsnieuwe biedt een gemiddeld sim only abonnement aan voor € 8 per maand. Een klein stukje duurder dus vergeleken met het goedkoopste abonnement!

Daarbij ontvang je 5.000 belminuten, die je ook kunt inzetten als MB's of SMS'jes. Een goed aanbod voor een klein prijsje!

Maar hoe zit dat bij de rest van de onderdelen? Scoort de provider daar ook zo goed?

Flexibiliteit van de abonnementen

Het tweede review-onderdeel zal gaan over de flexibiliteit van de contracten.

Hoeveel bewegingsruimte biedt hollandsnieuwe? Hoe lang zit je vast aan een contract?

En kan je het abonnement naar hartenlust bijstellen?

Maand-, jaar- of 2-jarige contracten

hollandsnieuwe biedt zowel contracten van een maand, 1 jaar en 2 jaar. 

Een 2-jarig contract is het voordeligst, de provider houdt je natuurlijk het liefst zo lang mogelijk bij zich. 

Maar je kunt voor slechts een paar euro meer ook kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement.

Bijvoorbeeld als je vrij wilt zijn om weg te kunnen wanneer je wilt, of wanneer je een keer iets wilt uitproberen.

flexibiliteit hollandsnieuwe contract

Abonnement naar boven en beneden afstellen

Tja, bepaal maar eens hoeveel belminuten of data jij in het abonnement wilt hebben. Zometeen betaal je voor iets wat je helemaal niet nodig hebt, of erger: heb je elke maand steeds te weinig.

Niet getreurd. Het is bij elke provider mogelijk je abonnement uit te breiden. 

Aan de andere kant is het niet altijd mogelijk om terug te schalen, wanneer je bijvoorbeeld onnodig veel belminuten of data hebt. 

Bij hollandsnieuwe kan dit gelukkig wel. Elke maand kan je een verandering in je bundel doorvoeren. 

Hou er rekening mee dat je dan natuurlijk wel een ander maandbedrag krijgt. 

Wat scoort hollandsnieuwe als het gaat om de flexibiliteit van je abonnement?

Een paar pluspunten: je bundel omhoog en omlaag aanpassen én de mogelijkheid tot maandelijks opzegbare contracten.

hollandsnieuwe scoort een 9 op het gebied van flexibiliteit. 

Wanneer de maandcontracten net zo duur zouden zijn als de 1- en 2-jarige abonnementen, zou de provider op een 10 uitkomen. Maar al met al natuurlijk een hele goede score.

Netwerk en bereik 

Er zijn verschillende soorten mobiele providers: die met een eigen netwerk in beheer, en kleinere providers die op bestaande netwerken opereren. 

hollandsnieuwe is een voorbeeld van zo'n kleine provider. Dat is ook een van de redenen dat de prijzen aantrekkelijk gehouden worden voor consumenten.

De provider valt onder VodafoneZiggo, en opereert dus vanzelfsprekend op het Vodafone netwerk. Dit netwerk is voor het grootste deel van Nederland beschikbaar.

Om te checken hoe het netwerk in jouw omgeving is, kun je een dekkingskaart gebruiken. Daarmee kun je zien hoe het bereik op jouw adres is.

Bekijk de dekkingskaart van Vodafone

netwerk en bereik hollandsnieuwe

Het netwerk van hollandsnieuwe: Vodafone

Hoe goed is het netwerk van Vodafone?

Erg goed. Hoewel Odido en KPN in veel onderzoeken vaak de twee winnaars zijn, is het verschil met Vodafone in de praktijk vrijwel niet merkbaar. 

Zo heeft de provider - net zoals Odido - een 4G-beschikbaarheid van maar liefst 97% in Nederland (Opensignal, 2022). We raden aan om eerst naar de dekkingskaart van Vodafone te kijken, voor je een abonnement afsluit. Zo zie je of ook bij jou de dekking goed is.

Hou hier rekening mee

Je krijgt precies hetzelfde netwerk als bij Vodafone, dat is waar. Toch is er nog 1 verschil: hollandsnieuwe biedt (nog) geen 5G internet aan.

Toch is je 4G-snelheid behoorlijk hoog, namelijk (maximaal) 350 Mb/s! Dat komt omdat de provider 4G+ aanbiedt, wat erg dichtbij de snelheid van 5G komt. Dat komt ook omdat 5G op dit moment nog niet volledig benut kan worden, dat zal pas eind dit jaar zijn. 

In de praktijk zal je deze snelheden overigens niet zo gauw halen. Bovendien heb je voor het gebruiken van 5G ook een recent toestel nodig die van dit netwerk gebruik kan maken.

Je kan de afwezigheid van 5G bij hollandsnieuwe dus als een nadeel voelen, maar in de praktijk zal je - in elk geval op dit moment - weinig van het verschil merken.

Wat scoort hollandsnieuwe op basis van het netwerk en bereik?

hollandsnieuwe scoort een 7 op het gebied van netwerk en bereik.

Je maakt bij hollandsnieuwe gebruik van het betrouwbare Vodafone netwerk.

Je kunt alleen nog niet gebruikmaken van het uitgerolde 5G-netwerk.

Kleine lettertjes

Goed - ze laten de hoofdletter weg, maar heeft hollandsnieuwe nog meer kleine lettertjes om rekening mee te houden?

We checken het voor je:

Hoe onbeperkt is onbeperkt eigenlijk?

Onbeperkte abonnementen, zowel voor bellen als voor data, zijn steeds populairder.

Biedt hollandsnieuwe ook onbeperkte abonnementen aan? En zijn deze wel écht onbeperkt?

Onbeperkte databundel bij hollandsnieuwe

Helaas, hollandsnieuwe biedt geen onbeperkte databundel aan. De grootst aangeboden databundel is op dit moment 10 GB.

Zo werkt een onbeperkte belbundel bij hollandsnieuwe

Je hoeft je geen zorgen te maken: onbeperkt is ook echt onbeperkt bij hollandsnieuwe. Je belt zowel naar vaste als mobiele nummers onbeperkt.

Alleen voor servicenummers betaal je het tarief wat deze nummers hanteren. 

De provider heeft alleen een fair use policy vastgelegd op het gebruik in het buitenland, wat overigens elke provider op deze manier heeft geregeld.

Je kunt je mobiele abonnement met de Roam like at home regel namelijk ook in andere EU-landen gebruiken, maar tot op zekere hoogte.

Wanneer je over een periode van 4 maanden meer in het buitenland bent dan in Nederland, moet je bijvoorbeeld kunnen aantonen dat je nog wel een duurzame band hebt met Nederland.

Meer hierover kun je vinden in artikel 9 van de Algemene Voorwaarden van hollandsnieuwe.

kleine letters hollandsnieuwe

Wat betaal je eigenlijk buiten de bundel?

Heb je het wel eens gehad? Ineens een enorme rekening, omdat je buiten de bundel aan het internetten was?

Het is ontzettend vervelend als je zulke onverwachte kosten voor je kiezen krijgt.

Hoe zit dat bij hollandsnieuwe?

Data- of belplafond

Heel geruststellend: bij hollandsnieuwe kun je nooit over je bundel gaan. 

Dat komt omdat de provider automatisch een data- en belplafond voor je heeft ingesteld. Bedenk wel: dit plafond is niet uit te zetten.

Zit je dus aan de limiet van je abonnement? Dan kun je niet meer bellen of SMS'en, tenzij je extra tegoed bij koopt.

Dit tegoed is overigens vrij voordelig: je betaalt per MB en belminuut € 0,01. Je kunt tegoed bijkopen vanaf € 5 (dat is dus 500 MB/belminuten) tot en met € 100 (10.000 MB/belminuten).

Het extra tegoed is 3 maanden geldig.

Hoeveel data kun je in het buitenland gebruiken?

Dankzij Roam like at home kun je dus je Nederlandse bundel ook in andere EU-landen gebruiken.

Maar zijn er nog bepaalde regels waar je rekening mee moet houden?

Net als bij onbeperkt bellen geldt: je mag je bundel niet méér gebruiken in het buitenland, dan in Nederland.

hollandsnieuwe kan contact met je opnemen wanneer de provider vermoedt dat je je abonnement voornamelijk in het buitenland gebruikt.

Er zit verder geen limiet op je datagebruik. Heb je dus een abonnement met 10 GB, dan kun je dit ook allemaal in het buitenland (let wel: de EU) gebruiken.

Wat scoort Hollandsnieuwe als het gaat om de kleine lettertjes?

We hebben Hollandsnieuwe een 8,5 gegeven op basis van de fair use policy

Laten we nog eens kijken naar de belangrijkste punten:

Positieve punten:

  • Een goede fair use policy voor onbeperkte belabonnementen;
  • Nooit over je bundel: een limiet op bellen als data.

Negatieve punten:

  • Het bel- en dataplafond is niet uit te zetten.

Combinatievoordeel: Volop Extra Voordelen

hollandsnieuwe is onderdeel van VodafoneZiggo. En daar profiteer je van als je ook vast internet bij Ziggo afsluit. 

Dit noemen de providers Volop Extra Voordelen.

Zijn dit unieke extra's waar je iets aan hebt? We nemen ze door:

Wanneer ontvang je combinatievoordeel van hollandsnieuwe?

Je komt in aanmerking voor de Volop Extra Voordelen wanneer je een Ziggo en hollandsnieuwe abonnement op hetzelfde adres geregistreerd hebt.

Je hebt wel minstens digitale televisie van Ziggo nodig, en een mobiel abonnement met een maandelijks bedrag van € 7 of hoger.

Ziggo

Het voordeel dat je op je Ziggo abonnement krijgt:

  • Keuze uit een gratis tv-pakket:
    • Ziggo Sport Totaal
    • Ziggo Movies & Series L
    • Ziggo Kids

hollandsnieuwe

Heb je een abonnement bij hollandsnieuwe, waarvoor je in elk geval € 7 per maand betaalt?

Dan ontvang je elke maand twee keer zoveel belminuten/SMS'jes/MB's. 

Heb je dus 10 GB, SMS of belminuten, dan worden dit er 20! Zoals je gewend bent: helemaal in te zetten hoe jij dat wilt.

combivoordeel hollandsnieuwe

Wat scoort hollandsnieuwe als het gaat om combinatievoordeel?

De extra's zijn niet per se heel uniek, maar het is altijd leuk om iets te krijgen.

hollandsnieuwe scoort een 8 als het gaat om combinatievoordeel.

Klantenservice

Hoe vaak spreek jij je sim only provider? Waarschijnlijk niet, of nauwelijks.

Maar stel dat je een dringende vraag hebt: kun je dan snel en gemakkelijk terecht?

We gaan het na:

Waar kun je hollandsnieuwe bereiken?

hollandsnieuwe biedt een aantal opties om de klantenservice te pakken te krijgen:

  • Via hun telefoonnummers:
    • 1200 - wanneer je met je hollandsnieuwe nummer belt
    • 0900 0324 - voor nieuwe klanten
  • Via een chatgesprek (eerst met een robot);
  • Via een contactformulier

klantenservice hollandsnieuwe

Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?

  • Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur

Wat scoort hollandsnieuwe op het gebied van klantenservice?

Het is wel duidelijk waar de provider op bespaart. Zo zijn er slechts 3 manieren om de klantenservice te spreken, en kun je in het weekend of in de avonduren telefonisch niet terecht.

hollandsnieuwe krijgt van ons een 6,5 als het gaat om de klantenservice.

Conclusie en eindcijfer

Als we de abonnementen van hollandsnieuwe kort samenvatten, zijn dit de belangrijkste plus- en minpunten:

Pluspunten:

  • Een van de goedkoopste sim only providers;
  • Flexibel: optie tot maandcontracten en de mogelijkheid tot het af- en opschalen van je abonnement;
  • Maakt gebruik van het goede Vodafone netwerk (check de dekking van tevoren nog wel even op jouw adres);
  • Nooit buiten-de-bundel kosten vanwege het ingestelde bel- en dataplafond.

Minpunten:

  • Bel- en dataplafond is niet uit te zetten;
  • Geen 5G mogelijk;
  • Klantenservice is niet heel bereikbaar.

Eindcijfer: 8,1

Een erg goede score voor een budget provider. Slechts een paar kleine minpunten: het plafond dat niet is uit te zetten, en de beperkt bereikbare klantenservice.

Vind je dat vervelend? Kijk dan nog iets verder naar een andere provider

Heb je ervaring met hollandsnieuwe?

Laat het ons weten, en deel jouw persoonlijke hollandsnieuwe review in de reacties onder dit artikel. Daarmee help je ons, en anderen!

 
Tags van deze pagina
Geen tags gevonden.
 
Navigatie
Home>Informatie>Sim Only tips>hollandsnieuwe: Review en Ervaringen [2024]
Hasiba
10-03-2024
Hoi ik heb al een week probleem dat ik niet kan bellen en geen internet buiten huis alleen binnen waar wifi aanwezig is. Iemand ook die probleem gehad. Ik ziet al jaren bij holandseniuwe nooit zo iets gehad
Mariska Stange
03-12-2023
Hi ik heb dinsdag 28 november 2023 online een Abonnement met gratis Samsung Galaxy A54 besteld met houden eigen nummer ********** maar ik heb nog geen Smartphone ontvangen van Hollands nieuwe de Samsung Galaxy A54 kleur lila? Hoe zit dat? Afz mvr. M Stange
Reactie op Mariska Stange
Suzanne van Prijsvergelijken
Beste mevr. M Stange, Vervelend dat het toestel nog niet binnen is. Het beste kan je even contact opnemen met de webshop of provider waar je het abonnement hebt besteld. Wij zijn er alleen voor het vergelijken en versturen verder niets. Met vriendelijke groet, Suzanne van Prijsvergelijken
Perry
17-10-2023
Aanbieding telefoon abbo Hollandsnieuwe van ziggo Goedendag, Terugkoment op mijn eerdere review. Ben zojuist gebeld door iemand van HollandsNieuwe. Zij konden niets doen aan de 2 mails die ik heb gehad van ziggo over de vaste klanten aanbieding voor een abbo van €5 met 20.000mb en onbeperkt bellen voor €2 samen dus €7. De mail geldt niet voor mij. Kan alleen bij nieuwe klanten? Dus ik moet €11 betalen. Eerst opzeggen kan wel. Ik gaf aan dat ik al meerdere keren van het kastje naar de muur bent gestuurd. Ik moest het mailtje maar naar Hollandsnieuwe door mailen dan gingen hún navraag doen of de mail juist is. Ik gaf aan dat de twee bedrijven hier beiden van op de hoogte moeten zijn dit doe je niet zonder overleg. Geen antwoord op. Nogmaals werd er om de mail gevraagd. Ik moet Hollandsnieuwe gaan helpen om te achterhalen of de mail juist is, maar dat zij verder niets konden doen. Nogmaals gaf ik aan dat het belachelijk is dat twee van deze grote bedrijven zo hun klanten laten zwemmen. Accepteer de fout en geef je klant de aanbieding en regel het met ziggo zelf. Maar nee wij doen verder niets. Conclusie ga niet in zee met Hollandsnieuwe en ziggo, zie ook de sterren die worden gegeven, zeer slecht dus vermijden die organisaties. Zeker nu Nederland over gaat op glasvezel. Datum van ervaring: 17 oktober 2023
W
29-11-2022
Ben blij met Hollandsnieuwe.. Als je MB moet kopen dan blijft dat drie maanden geldig dat is heel prettig! Niet duur ..en goed bereik... Via facebook chat heb ik snel iemand die me helpt als ik vragen heb dus helemaal goed 👍👍
Johan welsing
20-10-2022
Ik heb jaren geleden bij hn gezeten,en hn was ook de enige provider dat je met de bundel in Europa kon bellen en dat vond ik erg fijn dus hn ga zo door als ik van kpn af ben kom ik weer langs.
W SPINDER
20-07-2022
BIJ TOTAL LOSS VAN JE MOBIEL IS HOLLANSENIEUW NIET FLEXIBEL. CONTRACT IS CONTRACT. GEEN COMPENSATIE, JAMMER
Reactieformulier overslaan
Laat hier een reactie achter
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Sluiten
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
Sluiten
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Sluiten
Bedankt voor uw reactie!