prijsvergelijken

Ziggo provider-review & ervaringen

Gemiddeld cijfer Ziggo
  • Prijsvergelijken: 8,5
  • Klanten: 4,5
  • Eindcijfer: 6,5/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
9
Prijs-kwaliteit
6
Functionaliteiten
9
Zenderaanbod
8
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
9
Prijs-kwaliteit
6
Functionaliteiten
9
Zenderaanbod
8
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
4,9
Klantenservice
3,7
Installatie (monteur)
4,8
Kwaliteit
4,5
Prijs
4,2
Snelheid internet
4,9
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
4,9
Klantenservice
3,7
Installatie (monteur)
4,8
Kwaliteit
4,5
Prijs
4,2
Snelheid internet
4,9
Gemiddeld cijfer Ziggo
Prijsvergelijken: 8,5
Eindcijfer: 6,5/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
9
Prijs-kwaliteit
6
Functionaliteiten
9
Zenderaanbod
8
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
9
Prijs-kwaliteit
6
Functionaliteiten
9
Zenderaanbod
8
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
4,9
Klantenservice
3,7
Installatie (monteur)
4,8
Kwaliteit
4,5
Prijs
4,2
Snelheid internet
4,9
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
4,9
Klantenservice
3,7
Installatie (monteur)
4,8
Kwaliteit
4,5
Prijs
4,2
Snelheid internet
4,9

Pluspunten & Minpunten Ziggo

  • Uitgebreide klantenservice
  • Groot zenderaanbod
  • Snel in huis
  • Hoge tarieven bij sommige pakketten

Pluspunten

  • Uitgebreide klantenservice
  • Groot zenderaanbod
  • Snel in huis

Minpunten

  • Hoge tarieven bij sommige pakketten

Klanten reviews

Overstappen: 1 Kwaliteit: n.v.t.
Klantenservice: 1 Prijs: n.v.t.
Installatie (monteur): n.v.t. Snelheid internet: n.v.t.
Kwaliteit: n.v.t.
Prijs: n.v.t.
Snelheid: n.v.t.

Op 21 november een mannetje van Ziggo aan de deur gehad om over te stappen. Mooi gepraat, ik hoef niks te doen, hun regelen overstap en monteur komt tegen de tijd dat abonnement bij KPN afloopt.

18 maart 2023 gebeld met Ziggo, omdat ik maar niks hoorde en er was niks geregeld. Na alle smoesjes uit het boek gehoord te hebben van de zaterdagmedewerker, zou het opgelost worden met een nieuwe order en de oude zou geannuleerd worden. In de nieuwe order werd overstapservice meegenomen.

Vandaag 29-03-2023 gebeld met Ziggo over de installatiemonteur. Nu blijkt de order waarvan op 21-11-2022 de bevestiging is gestuurd de order is waarvan ik het installatiepakket heb ontvangen. (zonder overstapservice)

Voor de order waarvan op 18-03-2023 de bevestiging is verstuurd is nog geen apparatuur verstuurd. Dit terwijl de order van 21-11 was geannuleerd volgens hun. Hun oplossing (na weer 45 minuten van mijn tijd) is het annuleren van de order van 20-11 (wat volgens de vorige medewerkster Gini al was gebeurt) en nieuw apparatuur versturen. Wat betekent dat ik dus nog geen afspraak kan maken voor een monteur en dat ik nu ook nog eens met een zwaar pakket met een omvang wat amper te tillen is voor een klein persoon naar een PostNL servicepunt moet zeulen.

Wat een drama, ik kan niet praten over service. Ik ga bij deze dan ook alles annuleren. Zo een slechte service ga ik niet voor betalen.

Overstappen: n.v.t. Kwaliteit: 1
Klantenservice: 1 Prijs: 1
Installatie (monteur): 1 Snelheid internet: 1
Kwaliteit: 1
Prijs: 1
Snelheid: 1

Met Ziggo vaak gedoe!
Internet valt vaak weg, echter was Ziggo de enige provider welke bij ons leverde.
Nu we verhuisd zijn is dat ander, maar ook de verhuizing ging niet soepel bij Ziggo. We zaten zonder tv en internet, omdat Ziggo was vergeten de verhuizing door te zetten, terwijl we hier toch echt speciaal voor gebeld hadden.

Nu is er in dit huis iets stabieler internet gelukkig. Maar goed, we kennen de service van Ziggo, en daarover zijn we niet te spreken. Toen ik zag dat Ziggo 1/3e duurder is dan een andere provider wilde ik graag over stappen. Ik heb mijn abonnement beëindigd, maar Ziggo had een mooie aanbieding voor mij. De oh zo mooie aanbieding (en dan deed de meneer al wat extra's) viel nog hoger uit, dan de aanbieding voor nieuwe klanten. Gezegd dat ik niet van zulke fratsen houd, en dat ik enkel blijf als ik dezelfde prijs krijg als waarvoor ik het bij andere zie. Dan komen de smoesjes als: nee maar we zijn geen budgetlijn. Toen ik aan gaf dat ze allemaal van hetzelfde netwerk gebruik maken, en ik ook niet over de klantenservice van Ziggo te spreken was en ik dus echt niet overstag zou gaan bij een hoger bedrag, om mij nogmaals een jaar aan Ziggo te binden ging meneer nogmaals met zijn baas overleggen. Hij mocht mij een korting doen, en ja; daarmee kwam hij net onder de tarieven van de zogenaamde 'budgedleveranciers'. Hij moest dan wel even mijn annulering ongedaan maken. Zo gezegd zo gedaan, en na ruim een uur bellen was de mededeling; oh, ik kan u toch niet zoveel korting geven, mijn baas dacht dat u een hoger abonnement had. Sorry. Ik heb gezegd dat ik aan sorry niet zoveel heb, en dat ik vind dat beloftes nagemaakt moeten komen. Maar zoals in het verlengde van mijn ervaringen bij Ziggo: Nee ze doen niet wat ze beloven. Dus weer ruim een uur voor niets aan telefoon gezeten; dan maar over naar een andere provider! Doei Ziggo, als je je klanten niet wilt behouden, dan niet.

Overstappen: 5 Kwaliteit: 4
Klantenservice: 1 Prijs: 1
Installatie (monteur): n.v.t. Snelheid internet: 1
Kwaliteit: 4
Prijs: 1
Snelheid: 1

Ziggo blijft de prijzen omhoog gooien terwijl de klantenservice en facturatie voor geen meter lijkt te klopppen. Lijkt, na vele keren bellen en wachten, krijg je een (technische) medewerker aan de lijn die alle gaat oplossen, maar niets is minder waar.
Het zenderpakket waarvoor ik wel betaal, heb ik nooit gekregen en het lijkt in eerste dommigheid maar een half jaar verder denk ik dat het opzet is. Ik had namelijk een zgn "verborgen pakket" zo zei de techneut en Ziggi wil daar vanaf. (Ziggo gaat voor Winstmaximalisatie) en je vind het zgn Ziggo Voordeelpakket nergens meer terug.....

Klantenservice is nul-komma-nul waarde want getrainde aapjes. Totaal geen begrip en verstand van zaken, eindeloos herhalen en oplezen van het riedeltje: klant monddood maken.

Mijn advies: Never nooit niet Ziggo.
Tenzij je veel wilt betalen voor weing. (30 bruikbare zenders, rest van de 42 zenders kijk je nooit naar en dan zeg ik het nog netjes)

Opvallend weing prijsconcurrentie op de provider markt - ACM slaap maar verder.

TOON ALLE 422 KLANTEN REVIEWS
TOON MEER REVIEWS

Ziggo provider-review & ervaringen

6 november 2022 (laatste wijziging 9 november 2022) door Coen

Samenvatting

De gouden troeven van Ziggo (Formule 1 en HBO) zijn helaas verdwenen. Toch is Ziggo in veel gevallen een goede keuze.

Ziggo is de grootste landelijke kabelaanbieder in Nederland. Ze leveren uitstekend internet: snel en stabiel.

Zelf biedt Ziggo geen glasvezel. Maar dat hoeft ook niet; met de kabel weten ze glasvezelwaardige snelheden te bereiken, tot wel 600 Mbit/s. Op een aantal plaatsen in Nederland zelfs tot 1 Gigabit per seconde, dit is maar liefst 1.000 Mbit/s!

Tel daarbij de krachtige wifi-modem en gratis Wifispots op, en al je internetbehoeftes worden ruimschoots bevredigd bij Ziggo.

Lees volgende pagina: Pakketten
Terug naar vergelijking
Start de chat