prijsvergelijken

Ziggo provider-review & ervaringen

Gemiddeld cijfer Ziggo
  • Prijsvergelijken: 8,4
  • Klanten: 4,7
  • Eindcijfer: 6,5/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
8
Prijs-kwaliteit
8,5
Functionaliteiten
8,5
Zenderaanbod
9
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
8
Prijs-kwaliteit
8,5
Functionaliteiten
8,5
Zenderaanbod
9
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,1
Klantenservice
4,0
Installatie (monteur)
4,9
Kwaliteit
4,6
Prijs
4,4
Snelheid internet
5,0
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,1
Klantenservice
4,0
Installatie (monteur)
4,9
Kwaliteit
4,6
Prijs
4,4
Snelheid internet
5,0
Gemiddeld cijfer Ziggo
Prijsvergelijken: 8,4
Eindcijfer: 6,5/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
8
Prijs-kwaliteit
8,5
Functionaliteiten
8,5
Zenderaanbod
9
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
8
Prijs-kwaliteit
8,5
Functionaliteiten
8,5
Zenderaanbod
9
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,1
Klantenservice
4,0
Installatie (monteur)
4,9
Kwaliteit
4,6
Prijs
4,4
Snelheid internet
5,0
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,1
Klantenservice
4,0
Installatie (monteur)
4,9
Kwaliteit
4,6
Prijs
4,4
Snelheid internet
5,0

Pluspunten & Minpunten Ziggo

  • Gratis Ziggo Sport
  • Gratis monteur en wifi check
  • Snel in huis
  • Mogelijkheid tot 4K TV
  • Hoge tarieven
  • Interactieve TV niet altijd standaard

Pluspunten

  • Gratis Ziggo Sport
  • Gratis monteur en wifi check
  • Snel in huis
  • Mogelijkheid tot 4K TV

Minpunten

  • Hoge tarieven
  • Interactieve TV niet altijd standaard

Klanten reviews

25 mei 2021 12:06

Overstappen: 2 Kwaliteit: 6
Klantenservice: 1 Prijs: 7
Installatie (monteur): 4 Snelheid internet: 3
Kwaliteit: 6
Prijs: 7
Snelheid: 3

Zakelijk internet via ziggo
Je moet ze niet willen bellen want je wacht zo een uur
De super smart wifi is niks beter dan daarvoor
De administratie is een ramp
Kan ik nog weg

23 mei 2021 19:43

Overstappen: 1 Kwaliteit: 6
Klantenservice: 1 Prijs: 6
Installatie (monteur): 1 Snelheid internet: 6
Kwaliteit: 6
Prijs: 6
Snelheid: 6

Sinds het begin bij Ziggo problemen gehad. De reclameslogan waar ze toen mee adverteerden zijn ze nooit nagekomen: 'De monteur vertrekt pas als alles werkt', de TV deed het dus mooi niet. Iedere TV avond begint met een of twee foutmeldingen. De klantenservice van Ziggo heeft mij tien keer (10x!) met een kluitje in het riet gestuurd. Ik ben zeer ontevreden...

18 mei 2021 18:02

Overstappen: 1 Kwaliteit: 4
Klantenservice: 2 Prijs: 4
Installatie (monteur): 1 Snelheid internet: 4
Kwaliteit: 4
Prijs: 4
Snelheid: 4

Enkele dagen geleden ivm verhuizing overgestapt; op de site van Ziggo hebben we een check gedaan om te kijken of er een aansluiting mogelijk was op ons adres - dit was het geval. Citaat uit de voorwaarden monteurbezoek:

"Als je je aanmeldt als nieuwe klant of als je verhuist, garanderen we dat de opstart van internet, tv en bellen moeiteloos verloopt. We noemen dat de installatiegarantie."

Na installatie kregen we te horen dat onze aansluiting nog geen signaal had, maar dat dit eind van de dag opgelost zou zijn. Eind van de dag nog geen verandering, dus maar bellen; blijkt dat de monteur een benodigde sleutel niet bij zich had - hier waren we niet achter gekomen hadden wij niet zelf contact opgenomen.
Om het op te lossen was een nieuwe afspraak met een monteur noodzakelijk; deze kon pas 8 dagen later komen - onwerkbaar gezien de thuiswerksituatie. Na aandringen was 3 dagen later ook een optie. Echter ontvingen wij een mailtje dat hier kosten aan verbonden zitten. Na opnieuw bellen werd ons medegedeeld dat de bal in dit opzicht bij ons ligt; er zitten geen kosten aan verbonden, maar mochten deze toch in rekening worden gebracht, dan moeten wij zelf contact opnemen.

Samengevat: monteur van Ziggo vergeet een sleutel, vervolgens is het volledig aan ons om hier achteraan te gaan, de juiste informatie te krijgen, meewerking van Ziggo te krijgen om hun fout recht te zetten, en zitten wij nog enkele dagen zonder tv en internet.

Om terug te komen bij het citaat: de aansluiting verloopt alles behalve moeiteloos, en zonder dit aan ons te communiceren wordt de bal/verantwoordelijkheid bij ons gelegd. Zacht uitgedrukt is dit een frustrerende start.

TOON ALLE 379 KLANTEN REVIEWS
TOON MEER REVIEWS

Ziggo provider-review & ervaringen

6 januari 2021 (laatste wijziging 20 januari 2021) door Coen

Samenvatting

Ziggo is de grootste landelijke kabelaanbieder in Nederland. Ze leveren uitstekend internet: snel en stabiel.

Zelf biedt Ziggo geen glasvezel. Maar dat hoeft ook niet; met de kabel weten ze glasvezelwaardige snelheden te bereiken, tot wel 500 Mbit/s. Op een aantal plaatsen in Nederland zelfs tot 1 Gigabit per seconde, dit is maar liefst 1.000 Mbit/s!

Tel daarbij de krachtige wifi-modem en gratis Wifispots op, en al je internetbehoeftes worden ruimschoots bevredigd bij Ziggo.

Minpunt is dat je verplicht TV afneemt. Zelfs als je alleen internet of Vast Bellen wilt. Maar dit is ook een voordeel: je hebt altijd toegang tot de Ziggo GO TV-app. Zo kijk je online TV waar je wilt.

In dit Max Verstappen-tijdperk heeft Ziggo ook een gouden troef in handen: bij ieder abonnement krijg je het kanaal Ziggo Sport. De enige Nederlandse zender waar Formule 1 te zien is. Overigens is het ook mogelijk om dit bij andere providers af te sluiten – alleen is het daar niet gratis.

Andere opvallende voordelen: combivoordeel met Vodafone, on demand met gratis keuze uit vele films en series en deskundige monteurs.

Lees volgende pagina: Pakketten
Terug naar vergelijking
Start de chat