prijsvergelijken

Ziggo provider-review & ervaringen

Gemiddeld cijfer Ziggo
  • Prijsvergelijken: 8,4
  • Klanten: 5,2
  • Eindcijfer: 6,8/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
8
Prijs-kwaliteit
8,5
Functionaliteiten
8,5
Zenderaanbod
9
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
8
Prijs-kwaliteit
8,5
Functionaliteiten
8,5
Zenderaanbod
9
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,7
Klantenservice
4,7
Installatie (monteur)
5,5
Kwaliteit
5,2
Prijs
4,6
Snelheid internet
5,6
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,7
Klantenservice
4,7
Installatie (monteur)
5,5
Kwaliteit
5,2
Prijs
4,6
Snelheid internet
5,6
Gemiddeld cijfer Ziggo
Prijsvergelijken: 8,4
Eindcijfer: 6,8/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
8
Prijs-kwaliteit
8,5
Functionaliteiten
8,5
Zenderaanbod
9
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
8
Prijs-kwaliteit
8,5
Functionaliteiten
8,5
Zenderaanbod
9
Installatie
8
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,7
Klantenservice
4,7
Installatie (monteur)
5,5
Kwaliteit
5,2
Prijs
4,6
Snelheid internet
5,6
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,7
Klantenservice
4,7
Installatie (monteur)
5,5
Kwaliteit
5,2
Prijs
4,6
Snelheid internet
5,6

Pluspunten & Minpunten Ziggo

  • Hoge internetsnelheden
  • Krachtig wifi-modem
  • 2 miljoen gratis Wifispots
  • Gratis internetbeveiliging
  • Gratis online TV-kijken
  • Gratis Ziggo Sport (met Formule 1)
  • Gratis Ziggo Movies & Series (vanaf 250Mb/s)
  • Combivoordeel met Vodafone
  • Gratis monteur
  • Mogelijkheid tot 4K TV
  • Ziggo heeft het monopolie op de kabel
  • Je bent verplicht TV af te nemen

Pluspunten

  • Hoge internetsnelheden
  • Krachtig wifi-modem
  • 2 miljoen gratis Wifispots
  • Gratis internetbeveiliging
  • Gratis online TV-kijken
  • Gratis Ziggo Sport (met Formule 1)
  • Gratis Ziggo Movies & Series (vanaf 250Mb/s)
  • Combivoordeel met Vodafone
  • Gratis monteur
  • Mogelijkheid tot 4K TV

Minpunten

  • Ziggo heeft het monopolie op de kabel
  • Je bent verplicht TV af te nemen

Klanten reviews

15 juli 2019 20:26

Overstappen: 6 Kwaliteit: 6
Klantenservice: 1 Prijs: 1
Installatie (monteur): 6 Snelheid internet: 6
Kwaliteit: 6
Prijs: 1
Snelheid: 6

Sinds vrijdag geen internet en tv meer. Inmiddels 2x contact gehad, over anderhalve week pas een monteur beschikbaar.
Aangegeven dat ons dat te lang duurt. Dan moest ik zelf maar weer bellen.
Aangegeven dat ik niet met dit antwoord kon leven. Vervolgens gooit de medewerker de hoorn erop...!!!!!
Bijzonder slechte hulp gehad. Nu inmiddels al 3 dagen geen internet en tv......

11 juli 2019 23:31

Overstappen: 10 Kwaliteit: 9
Klantenservice: 7 Prijs: 8
Installatie (monteur): 10 Snelheid internet: 9
Kwaliteit: 9
Prijs: 8
Snelheid: 9

Na een jaar weer terug bij Ziggo. De reden dat ik eerst weg ging was omdat het wifi internet onstabiel was en dat veel irritatie gaf. Daarom een jaar elders gezeten met een adsl verbinding. Dat was stabiel maar zo traag. Dus alle moed verzameld om toch weer te kiezen voor ziggo want je hebt verder weinig keus zolang er een monopolie op kabel internet zit. De overstap ging soepel. Ik heb voor de power promise met gratis installatie gekozen. Had het makkelijk zelf kunnen doen maar ivm het onstabiele wifi wilde ik er toch graag een monteur bij hebben. Deze heeft alles netjes geplaatst en hebben door heel het huis rustig kunnen testen of de verbindbindingen goed zijn. Nadat alles goed werkte is hij vertrokken. Ook mijn nog werkende ziggo email adressen hebben ze op mijn nieuwe account kunnen koppelen, erg prettig. Normaal schrijf niet vaak een uitgebreide review, maar omdat er zoveel negatieve reviews zijn vond ik het ook wel leuk om een positieve review te delen.

1 juli 2019 13:59

Overstappen: 1 Kwaliteit: 1
Klantenservice: 1 Prijs: 1
Installatie (monteur): 1 Snelheid internet: 1
Kwaliteit: 1
Prijs: 1
Snelheid: 1

Twee en een half jaar geleden ben ik abonnee geworden bij Ziggo. Het i-net bereik via Ziggo is altijd slecht geweest. We hebben meerdere keren storingen gehad en meerdere keren hebben we alles opnieuw moeten opstarten of alles liep vast. En dat terwijl je toch wel de hoofdprijs betaald.

Wij gaan nu verhuizen naar een nieuwe woning en vonden dat een goed moment om te wisselen van aanbieder. Deze aanbieder kon ook de opzegging voor ons regelen, echter bleek ineens ons klantennummer niet bekend te zijn bij Ziggo. Dus de vraag was of we dit toch zelf konden regelen met Ziggo.

Ok, prima, gaan we doen. Online gekeken naar een opzegformulier of e-mail. En ja, daar vond ik het opzegformulier echter was niet duidelijk per wanneer je dan opzegt. Daarom wilde ik graag chatten met een medewerker, op de website niet mogelijk (niet kunnen vinden) daarom via Facebook hen benaderd. Echter werkte ook dit niet, want je chat met een chatbot die totaal debiele antwoorden geeft.

Ik weigerde om te bellen, ik heb geen zin om een telefoongesprek te hebben met iemand die je dan alsnog over wilt halen en daarbij wil ik gewoon snel van een abonnement af kunnen met een simpel mailtje (met een nieuw huis heb je genoeg te regelen). Daarom besloten het formulier maar in te vullen en mocht het eerder opgezegd zijn dan so be it.

Ik kreeg een mail; we nemen binnen x werkdagen met je telefonisch contact op. Vele malen ben ik anoniem gebeld maar dat gebeurd sowieso en die neem ik standaard niet op. Er was ook geen voicemail achter gelaten of een andere mogelijkheid.

Daarom heb ik nog eens een mail gestuurd met ook het bericht niet telefonisch gecontacteerd te willen worden, ook daarop niets vernomen. Ineens kreeg enige tijd later een mail dat mijn abonnement opgezegd was per 2 juli. Dit terwijl wij tot 31 augustus in het huis zitten.

Toch maar de telefoon gepakt en gebeld en aangegeven hoe gefrustreerd ik ben dat dit zo moeilijk moet zijn. De mevrouw hielp mij goed en gaf aan de datum aangepast te hebben. Ik zou de dag daarna een bevestiging ontvangen.

Ook dit is niet gebeurd...Dus, na enkele dagen nu nóg eens gebeld. Daar werd aangegeven dat 31 augustus daadwerkelijk in het systeem stond. Waarop ik aangegeven heb hier een schriftelijke bevestiging van te willen. Dit was niet mogelijk, want zij kunnen geen mails uitsturen ook managers kunnen dit niet. Echter moest ik maar vertrouwen dat het goed stond.

IK BEN WOEST! Hoe moeilijk kan het zijn! Ik ben een vrij makkelijk mens, maar dat ik nu dagen bezig ben met een simpele opzegging dat slaat helemaal nergens op. Echt Ziggo pas je structuur eens aan! Kun je nog zo groot zijn, maar zo ga je niet met je klanten om!!

Daarom wil ik bij deze mensen graag waarschuwen, stap niet over. Een andere provider gaat hier vele malen beter mee om. Bijvoorbeeld een T-mobile.

TOON ALLE 223 KLANTEN REVIEWS
TOON MEER REVIEWS

Ziggo provider-review & ervaringen

9 maart 2018 (laatste wijziging 13 juni 2019) door Coen

Samenvatting

Ziggo is de grootste landelijke kabelaanbieder in Nederland. Ze leveren uitstekend internet: snel en stabiel.

Zelf biedt Ziggo geen glasvezel. Maar dat hoeft ook niet; met de kabel weten ze glasvezelwaardige snelheden te bereiken, tot wel 500/40 Mbit/s.

Tel daarbij de krachtige wifi-modem en gratis Wifispots op, en al je internetbehoeftes worden ruimschoots bevredigd bij Ziggo.

Minpunt is dat je verplicht TV afneemt. Zelfs als je alleen internet of Vast Bellen wilt. Maar dit is ook een voordeel: je hebt altijd toegang tot de Ziggo GO TV-app. Zo kijk je online TV waar je wilt.

In dit Max Verstappen-tijdperk heeft Ziggo ook een gouden troef in handen: bij ieder abonnement krijg je het kanaal Ziggo Sport. De enige Nederlandse zender waar Formule 1 te zien is. Overigens is het ook mogelijk om dit bij andere providers af te sluiten – alleen is het daar niet gratis.

Andere opvallende voordelen: combivoordeel met Vodafone, on demand met gratis keuze uit vele films en series en deskundige monteurs.

Lees volgende pagina: Pakketten
Terug naar vergelijking
Start de chat