-
Snel internet (4G & 5G)iPhoneSamsungGroot scherm > 5 inchMinimaal 32 GB opslag
Telefoon abonnement vergelijken
Stel de filters minder streng in.
Wat is een telefoon met abonnement?
Als je een telefoon met abonnement afsluit, betaal je maandelijks steeds een vast bedrag voor je verbruik. Je krijgt dan steeds een bepaalde hoeveelheid belminuten, SMS’jes en mobiele data.
Je kunt ervoor kiezen om je mobiele telefoon in 1 keer af te betalen of in delen te betalen. Net wat je zelf fijn vindt. Zo kun je je mobiele abonnement volledig naar je eigen wensen inrichten.
Wil je alleen een abonnement, en geen nieuwe telefoon? Dan kun je het beste een sim only abonnement kiezen.
Waarom een telefoon abonnement vergelijken?
Als je gaat vergelijken, weet je 100% zeker dat je de juiste keuze maakt!
Wat je wens ook is:
- een grote databundel;
- onbeperkt bellen;
- het goedkoopste abonnement.
Je vindt het in onze telefoon vergelijker. Door een mobiel abonnement te vergelijken weet je zeker dat je kiest voor de best passende én voordeligste optie.
Het vergelijken werkt simpel:
- Kies je gewenste toestel op de telefoon vergelijker;
- Vink je wensen aan in de filters, bijvoorbeeld onbeperkte data of belminuten;
- Sorteer op de laagste prijs.
In 3 stappen vind je het best passende abonnement voor jouw wensen, gesorteerd op de laagste prijs. Eitje, toch?
Telefoon abonnement met aanbiedingen
Providers stunten vaak met mooie aanbiedingen als je een telefoon met abonnement afsluit. Denk aan extra MB’s in je databundel of korting op je mobiele telefoon. Al deze aanbiedingen kun je overzichtelijk terugvinden op onze telefoon vergelijker.
Wil je profiteren van blijvende kortingen en voordelen? Check dan of jouw internet provider een zogenoemd combivoordeel aanbiedt. De naam zegt het al: je krijgt extra’s wanneer je zowel je internet- als je mobiele abonnement bij deze provider hebt.
Voorbeelden van zulke extra’s zijn dubbele data of een gratis zenderpakket, mocht je zowel internet als TV bij dezelfde provider hebben.
Benieuwd of jouw provider combivoordeel aanbiedt? Zodra je een toestel hebt uitgezocht, kun je in de filters kiezen bij welke internet provider je zit. Je kunt dan zien of het interessant wordt om bij deze provider ook je mobiele abonnement af te sluiten. Het kan namelijk ook zijn dat een andere provider alsnog goedkoper is.
Mobiel abonnement met onbeperkt data
Mobiele abonnementen met een onbeperkte databundel worden alsmaar populairder, en dat zie je terug in het aanbod van providers. Het wordt steeds voordeliger om te kiezen voor een telefoon abonnement met onbeperkt internet. Bovendien heb je tegenwoordig veel keuze tussen providers die onbeperkt internet aanbieden.
Weet je niet zeker of een onbeperkte databundel wel nodig is? In dat geval kun je aan het begin van je contractperiode het beste kiezen voor een grote databundel. Je kunt deze altijd nog uitbreiden naar een onbeperkte bundel – mits je provider dat aanbiedt natuurlijk. Het afschalen van je mobiele bundel is niet overal mogelijk.
Telefoon abonnement en BKR: hoe zit het ook alweer?
Ben je van plan om (een deel van) je toestel per maand af te betalen? Dan krijg je hoogstwaarschijnlijk te maken met het BKR (Bureau Krediet Registratie). Sinds 2017 ziet het BKR veel telefoonabonnementen met toestel als lening. Wanneer je een lening hebt, krijg je een negatieve BKR-registratie. Dit kan onder andere negatieve gevolgen hebben voor het afsluiten van een hypotheek.
Er zijn gelukkig veel manieren om een BKR-registratie te voorkomen:
- Betaal je toestel binnen 3 maanden af;
- Betaal een deel van het toestel af, in elk geval zoveel dat er minder dan € 250,- overblijft om af te lossen;
- Kies voor een voordelig toestel, waardoor je minder dan € 250,- moet aflossen.
Tip: zodra je op de telefoon vergelijker een toestel hebt uitgezocht, kun je filteren op BKR-vrije abonnementen. Zo weet je zeker dat je goed zit.
Kan ik ook een telefoon abonnement voor mijn kind afsluiten?
Ben je op zoek naar het beste telefoon abonnement voor je kind? Dan wil je waarschijnlijk een abonnement waarbij je kind niet over zijn of haar bundel kan gaan. Zo kom je nooit voor onverwacht hoge kosten op je factuur te staan.
Veel providers bieden de mogelijkheid tot een data- of belplafond aan. Hiermee krijgt je een vast aantal MB’s en belminuten per maand en is het niet mogelijk meer dan dit te gebruiken. Het data- en belgebruik gaat dan als het ware op slot.
In sommige gevallen is het overigens alsnog mogelijk om van mobiel internet gebruik te maken, alleen wordt de verbinding dan erg traag.
Waarom Prijsvergelijken?
Bij Prijsvergelijken werken experts met kennis van mobiele abonnementen. Die kennis zetten we om in een handige tool die jou kan helpen om het voordeligste abonnement te vinden.
Kom je er zelf niet uit? Dan staat ons team voor je klaar. We helpen je graag met het vinden van de beste telefoon, provider of abonnement. En als je op dit moment goed zit, dan laten we je dat altijd eerlijk weten.
Zo weet je zeker dat je nooit teveel betaalt!
We kunnen zelf natuurlijk een hoop zeggen over onze expertise, maar kijk vooral wat anderen van ons zeggen. Op Kiyoh bijvoorbeeld, waar we beoordeeld worden met een 9,4. Of op Trustpilot, daar krijgen we 4,4 van de 5 sterren.
Veelgestelde vragen
Kan ik mijn nummer behouden bij een overstap?
Ja, dat kan zeker! Dit is bij alle providers gratis.
Als je een nieuw abonnement uitkiest, kun je kiezen voor een overstapservice. Dit betekent dat je nieuwe provider jouw huidige abonnement stopzet op het moment dat je nieuwe abonnement ingaat. Je nummer wordt op deze manier van de ene naar de andere provider overgenomen. Zo kom je geen moment zonder bereik te zitten!
Hoeveel belminuten en data heb ik nodig?
Dat hangt natuurlijk maar net van je gebruik af. Kijk je onderweg vaak filmpjes op social media en stream je muziek? Dan is een bundel van 10 GB geen overbodige luxe. Als je aan de andere kant ‘gewoon’ onderweg bereikbaar wilt zijn, heb je aan zo’n 3 GB al genoeg. Je komt hier meestal achter door het te gaan gebruiken. Kies het liefst eerst voor een kleine bundel – deze kan je namelijk na één maand nog upgraden.
En qua bellen: steeds meer providers bieden onbeperkte belminuten voor een lage prijs aan. Handig als je niet zeker weet hoeveel je nodig hebt.
Zijn er kosten verbonden aan de overstap?
Sommige providers rekenen zogenoemde activatie- of administratiekosten als je overstapt. Vaak komt dit neer op €15 of €20 eenmalig.
Er zijn regelmatig acties waarbij je geen activatiekosten hoeft te betalen. Je ziet alle kosten overzichtelijk op onze vergelijker staan.
Moet ik zelf mijn huidige abonnement opzeggen?
Nee, dat is niet nodig. Alle providers bieden tegenwoordig een overstapservice aan.
Dat houdt in dat de nieuwe provider je oude opzegt, en ervoor zorgt dat de abonnementen naadloos in elkaar overlopen.
Daarnaast kunnen ze ook (gratis) je nummer overzetten. Hoef jij niet iedereen in te lichten dat je een nieuw nummer hebt.
Vanaf wanneer kan ik overstappen of verlengen?
Al vier maanden voor het einde van je contract kun je ervoor kiezen je abonnement te verlengen. Let erop dat je niet gelijk op een verlengaanbod ingaat. Het kan zo zijn dat een andere provider voor jou voordeliger is.
Wil je overstappen, dan kan je dat twee maanden voor het einde van de contractduur regelen. Let er wel op dat je de overstapdatum aangeeft, dat ook de datum is dat je huidige contract is afgelopen.
Kan ik mijn huidige telefoon blijven gebruiken bij de nieuwe provider?
Dat kan als je kiest voor een sim only abonnement. Bij zo’n abonnement ontvang je alleen een simkaart, die je in je huidige toestel kunt stoppen.
Uit welke mobiele netwerken kan ik kiezen?
Er zijn verschillende providers met een eigen netwerk in Nederland:
- KPN
- Odido
- Vodafone
Naast deze drie aanbieders is er nog een aantal ‘virtuele providers’ die diensten over één van deze drie netwerken aanbieden.
Eigenlijk is geen één netwerk ‘slecht’. Dat komt omdat elk netwerk een dekkingsgraad van ruim 90% heeft.
Wil je echt zeker zijn dat je goed zit, bekijk dan vooral de dekkingskaart van een provider voor je overstapt.