KPN provider-review & ervaringen
- Prijsvergelijken: 8,5
- Klanten: 4,5
- Eindcijfer: 6,5/
Pluspunten & Minpunten KPN
- Uitgebreide klantenservice
- Hoge uploadsnelheid bij glasvezel
- Mogelijkheid tot maandelijks opzegbare pakketten
- Hoge tarieven
Pluspunten
- Uitgebreide klantenservice
- Hoge uploadsnelheid bij glasvezel
- Mogelijkheid tot maandelijks opzegbare pakketten
Minpunten
- Hoge tarieven
KPN provider-review & ervaringen
2 november 2022 (laatste wijziging 9 november 2022) door Coen
Samenvatting
KPN is een degelijke en betrouwbare provider van internet, TV en bellen. Het aanbod in pakketten is heel ruim.
Qua internetsnelheid hebben ze altijd een aanbod dat aansluit bij wat jij nodig hebt: van een prima 50 Mbit/s tot maar liefst 1.000 Mbit/s (1 Gbit/s) via glasvezel – mits op jouw adres beschikbaar.
Bijzonder is de gratis beveiligingssoftware ‘KPN Veilig’. Daardoor hoef je in principe geen aparte virusscanner en software voor bijvoorbeeld ouderlijk toezicht aan te schaffen.
Het TV-aanbod is dik in orde. Veel zenders en alle moderne features van interactieve TV.
KPN is een van de duurdere providers. Het verschil kun je wel kleiner maken met KPN Hussel (eerst: KPN Compleet). Als je ook KPN Mobiel hebt, krijg je extra (prijs)voordeel.
Ook heel interessant: de mogelijkheid tot maandelijks opzegbare pakketten. KPN is de enige internet provider die dit aanbiedt.
Klanten reviews
Wid
18 januari 2023 13:58
Ik schrijf normaal gesproken nooit negatieve reviews over wat dan ook maar dit gaat mijn grens over. Ik heb te maken gehad met een werkelijk waar vreselijke klantenservice. Ik moet betalen voor diensten waar ik niet eens gebruik van kon maken VANWEGE EEN FOUT BIJ KPN
Als ik iemand advies kan geven ga alsjeblieft niet naar KPN
Niels de Groot
7 januari 2023 10:46
Grootste fout ooit om naar KPN gegaan.
Op 30-12-22 een monteur geweest. Bleek kabel te kort om aan te sluiten. moest andere monteur komen. KPN zou alles regelen. Er wordt niets geregeld door KPN.
De klantenservice belooft van alles en doet niets. Uren aan telefoon gezeten met KPN maar ze liegen tegen je en mag hun fout zelf gaan oplossen.
Ga nooit naar KPN onbetrouwbaar bedrijf waar klanten kunnen stikken.
Ronald
8 december 2022 12:53
Wat ik meegemaakt heb KPN, is de meest negatieve ervaring die ik in mijn leven ervaren heb.
Glasvezel laten installeren in mijn huis, bijpassend ook een hussel aanbod genomen. Internet viel constant weg en daar is in totaal 4 keer een monteur langsgeweest. na de 2e monteur gaf ik aan dat het vermoedelijk weleens in de buitenlijn zou kunnen liggen, maar volgens KPN absoluut niet. Dus de kennis van de monteurs is van een bedroevend niveau. Je zit iedere keer met een ander persoon aan de lijn en bij iedereen mag je weer opnieuw je verhaal doen.
Uiteindelijk kreeg ik als compensatie een aanbod voor 9 maanden korting. Deze ging ik mee akkoord. Iets in het systeem was niet goed doorgelopen. Ik bellen naar KPN, 20 telefoontjes verder en een paar keer de verbinding verbroken met doorverbinden werd mij verteld dat helaas het contract welke ik in mijn mail had, niet meer geldig was. Maar ze konden me wel een "fantastisch" aanbod doen van 3 maanden korting. KPN heeft steekjes laten vallen bij het doorvoeren van mijn order en willen vervolgens niet erkennen dat zij een fout hebben gemaakt.
Opgesomd:
- Monteurs hebben weinig tot geen kennis.
- Klantenservice amateuristisch.
- Niemand heeft beslissingsbevoegdheid bij KPN.
- Lange wachttijden (onderbezet of veel klachten?).
- Ze doen er alles aan om je te houden met allerlei omwegen. Kan me voorstellen dat veel mensen zoiets hebben van "het is wel prima zo", maar voor mij zijn dit principekwesties.
Hopelijk lezen mensen dit voordat ze een contract afsluiten bij KPN. Mijn advies: ga NOOIT met deze partij in zee.
Gr,
Ronald