Tele2 Klantenservice: Ervaringen & Review
- Prijsvergelijken: 6,3
- Klanten: 4,8
- Eindcijfer: 5,6/
Inhoudsopgave
Tele2 Klantenservice: Ervaringen & Review
20 maart 2018 (laatste wijziging 3 oktober 2023) door Coen
Let op: Tele2 is met T-Mobile samen verder gegaan onder de naam 'Odido'. Je kunt geen pakketten meer bestellen bij Tele2. Onderstaande review is van toepassing op oude pakketten.
De Tele2 Klantenservice…weet die zich te onderscheiden van andere providers?
Wat zijn onze ervaringen? In deze review doen we verslag.
Inhoud
Tele2 Overstapservice: onze ervaringen en review
Op de overstapservice kan Tele2 gelukkig niet beknibbelen; de grote providers van Nederland hebben onderling afspraken gemaakt hierover:
- Zij zeggen je huidige abonnement op
- Zij zorgen voor een naadloze overgang
- Zij voorkomen dat je dubbele kosten maakt
Stap je van KPN, Telfort, T-Mobile, XS4ALL, Ziggo, Online, NLE of PlinQ over naar Tele2? Dan profiteer je van deze service. Normaal gesproken gaat dit ook gewoon goed. Ook al horen we ook andere verhalen.
Stap je over van een ándere provider? Dan moet je het meeste zelf regelen.
Tele2 monteur: onze ervaringen en review
Geen gratis monteur via Tele2. Kom je er zelf niet uit en heb je er een nodig? Dan moet je die bestellen. Kosten: € 69,95.
Moet de monteur extra werkzaamheden verrichten? Bijvoorbeeld Powerplugs installeren? Dan betaal je nog eens € 15,- per kwartier.
Ook hieruit blijkt weer dat Tele2 weinig tot geen extra’s biedt. Veel andere providers sturen gratis een monteur langs. Wederom is de vraag: wat wil en verwacht je?
Tele2 callcenter: onze ervaringen en review
Is het Tele2 callcenter bereikbaar? Ja, zegt de één. Nee, zegt de ander. Zijn ze klantvriendelijk en deskundig? Idem dito.
In onze ervaring mag je gewoon verwachten dat ze je helpen. Eén klant zegt zelfs:
Klantenservice is vriendelijk en behulpzaam. Gebeld voor een probleem, bleek technisch van aard, moest opgepakt worden door een andere afdeling, ticket door medewerker aangemaakt en binnen 3 dagen al verholpen en telefonisch teruggekoppeld. Was aangenaam verrast.
Conclusie
Ook wat betreft de klantenservice maakt Tele2 hun imago als prijsvechter meer dan waar. Ze verzorgen de basis. Wil je meer? Dan betaal je ook meer, zoals voor een monteur.
De overstapservice is een algemene afspraak tussen providers. Dus die is gelukkig hetzelfde als bij andere.
En het callcenter? Ons advies: probeer altijd eerst online antwoord te vinden op je vraag. Ga dan pas bellen. Normaal gesproken word je dan goed verder geholpen.