prijsvergelijken

Tele2 provider-review & ervaringen

Gemiddeld cijfer Tele2
  • Prijsvergelijken: 6,3
  • Klanten: 5,1
  • Eindcijfer: 5,7/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
6
Prijs-kwaliteit
7,5
Functionaliteiten
6
Zenderaanbod
5
Installatie
6
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
6
Prijs-kwaliteit
7,5
Functionaliteiten
6
Zenderaanbod
5
Installatie
6
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,5
Klantenservice
4,3
Installatie (monteur)
4,9
Kwaliteit
4,8
Prijs
6,0
Snelheid internet
4,9
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,5
Klantenservice
4,3
Installatie (monteur)
4,9
Kwaliteit
4,8
Prijs
6,0
Snelheid internet
4,9
Gemiddeld cijfer Tele2
Prijsvergelijken: 6,3
Eindcijfer: 5,7/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
6
Prijs-kwaliteit
7,5
Functionaliteiten
6
Zenderaanbod
5
Installatie
6
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
6
Prijs-kwaliteit
7,5
Functionaliteiten
6
Zenderaanbod
5
Installatie
6
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,5
Klantenservice
4,3
Installatie (monteur)
4,9
Kwaliteit
4,8
Prijs
6,0
Snelheid internet
4,9
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,5
Klantenservice
4,3
Installatie (monteur)
4,9
Kwaliteit
4,8
Prijs
6,0
Snelheid internet
4,9

Pluspunten & Minpunten Tele2

  • Eén van de goedkoopste providers van Nederland
  • Extra 6 maanden korting op je TV-abonnement
  • Gratis modem
  • Standaard 5 uur gratis vast bellen
  • Het aanbod is over de hele breedte zéér basic
  • Geen mogelijkheid tot FOX Sports zenderpakket

Pluspunten

  • Eén van de goedkoopste providers van Nederland
  • Extra 6 maanden korting op je TV-abonnement
  • Gratis modem
  • Standaard 5 uur gratis vast bellen

Minpunten

  • Het aanbod is over de hele breedte zéér basic
  • Geen mogelijkheid tot FOX Sports zenderpakket

Klanten reviews

19 juli 2019 16:19

Overstappen: 1 Kwaliteit: n.v.t.
Klantenservice: 1 Prijs: 5
Installatie (monteur): 1 Snelheid internet: n.v.t.
Kwaliteit: n.v.t.
Prijs: 5
Snelheid: n.v.t.

Heb 25 juni internet afgesloten en 6 juli opgeleverd. Dat is allemaal prima. Het is opgeleverd maar na zoveel tijd nog steeds geen internet omdat er iets aan de straatkant niet goed zit. De poorten/kaarten geven fouten aan dus dit is gewoon niet goed onderhouden door Tele2. Omdat ik mijn internet echt nodig heb voor werk moet ik gewoon iets anders regelen maar Tele2 laat dit op geen enkele manier toe. Er is geen begrip voor de situatie en houden voet bij stuk terwijl ik nu al meer dan 2 week zonder internet zit en het nog niet geregeld is. Zij vinden het redelijk om de klant te laten wachten tot 6 augustus! Tot die tijd kunnen zij lekker rustig aan doen dan. En ondanks dat de klant er niets aan kan doen laten zij hun lekker in de kou staan en zeggen dat ze maar tot die tijd moeten wachten. Belachelijk!

24 juni 2019 14:15

Overstappen: 1 Kwaliteit: 5
Klantenservice: 1 Prijs: 6
Installatie (monteur): 1 Snelheid internet: 4
Kwaliteit: 5
Prijs: 6
Snelheid: 4

Ik ben nu al 2.5 maand bezig met een verhuizing doorgeven - toch vrij straightforward, zou je denken. Zes weken voor verhuizing heb ik dit telefonisch doorgegeven (dat moet, online kan dat niet). Ze startten een 'bandopname' waar alle contractgegevens werden doorgesproken: prijs abonnement, ingangsdatum, alles. Het zou allemaal geregeld zijn.

Omdat ik maar geen bevestiging en ook geen modem ontving, heb ik een paar dagen voor verhuizing nog eens nagebeld. Bleek dat er helemaal niks (!) in werking was gezet omdat er nog een abonnement van de vorige bewoner liep. Tele2 vond het blijkbaar niet nodig mij dat even te melden. Geen internet in onze nieuwe woning dus... Na nog 5 keer gebeld te hebben, telkens doorverbonden met verschillende afdelingen, zou het dan eindelijk zijn geregeld. 5 juli (5 weken na onze verhuizing) zou een nieuw internetabonnement ingaan. Weer een nieuwe bandopname: dit wordt je contractprijs per maand, dit zijn je aansluitkosten, enzenz. "Alles is geregeld". Weer geen bevestiging per mail, dus een paar dagen later weer even nagebeld. Blijkt dat er weer niks in gang is gezet (!!): "Ik zie geen aantekening mevrouw. Ik kan nu weer een contract aanmaken en dan is er over 3 weken internet". Echt ongelooflijk, slechtere klantenservice is bijna niet in te denken. En ze doen alles via de telefoon zodat je nergens bewijs van deze contacten en beloften hebt.

Ga nu echt overstappen, dit is de druppel.

11 juni 2019 22:05

Overstappen: 6 Kwaliteit: 3
Klantenservice: 3 Prijs: 4
Installatie (monteur): 6 Snelheid internet: 4
Kwaliteit: 3
Prijs: 4
Snelheid: 4

Het lijkt erop dat hoe langer je klant bent hoe slechter het internet word.
Tele 2 app zeer beperkt en functioneert slecht.
Klantenservice komt met opties die niet werken en je word afgescheept met een inhoudsloos praatje.
Kortom betaal iets meer en kies een ander product.
Ik ben het zat en ga overstappen.

TOON ALLE 92 KLANTEN REVIEWS
TOON MEER REVIEWS

Tele2 provider-review & ervaringen

16 maart 2018 (laatste wijziging 18 juni 2019) door Coen

Samenvatting

Tele2 is als provider eenvoudig te karakteriseren: goedkoop, en daarom een basis aanbod. Wil jij gewoon zo min mogelijk betalen én heb je niet zo veel wensen? Overweeg dan zeker Tele2.

Wat internet betreft: ze leveren via je telefoonlijn. Dat betekent dat je weinig snelheid hoeft te verwachten. Voor de meeste huishoudens is 20 tot 100 Mb/s haalbaar. Wil je meer? Dan kun je ook kiezen voor glasvezel, mits dit op je adres beschikbaar is. Let op: glasvezel biedt Tele2 zelf niet meer aan. Dit gaat via T-Mobile, het moederbedrijf. Benieuwd? Lees dan onze review over het glasvezelpakket van T-Mobile.

Op TV-gebied krijg je alleen de basis. Meer dan 49 zenders krijg je niet, zelfs niet in het duurste pakket. En waar je bij andere providers FOX Sports kunt afsluiten, is dat bij Tele2 helemaal niet mogelijk. Wil je dus per se FOX Sports in je pakket, dan zal je een andere provider moeten zoeken. 

Alleen op vast bellen-gebied krijg je wat méér dan bij veel anderen: 5 uur beltegoed naar vast én mobiel.

Bij Tele2 moet je ook echt zelf aan de slag om het aan te sluiten. Een monteur kán wel, maar daar betaal je minimaal 70 euro voor.
Al met al is Tele2 vooral gewoon basis.

Lees volgende pagina: Pakketten
Terug naar vergelijking
Start de chat