prijsvergelijken

    Zoeken

    Categorieën

    • Geen categorieën

Vaste telefoonlijn doorschakelen naar mobiel

15 oktober 2016 (laatste wijziging 6 oktober 2016) door Annick

Je vaste telefoonlijn doorschakelen naar mobiel, waarom zou je dat doen? Tegenwoordig ben je altijd wel bereikbaar via je mobiel. Maar ook telefoontjes die naar je vaste toestel gepleegd worden hoef je niet meer te missen. Als je na het vergelijken hebt gekozen voor een alles-in-1 abonnement of internet en bellen-abonnement, profiteer je daar optimaal van als je de telefoontjes naar je vaste nummer doorschakelt naar je mobiel. Dit kan gewoon bij elke internetprovider*. Hoe? Dat zal ik je uitleggen. 

Vaste telefoonlijn doorschakelen naar mobiel

Je vaste telefoonlijn doorschakelen is niet zo moeilijk. Het doorschakelen naar een ander (mobiel) nummer is vrij eenvoudig en werkt bij de meeste internetproviders hetzelfde. Door middel van een telefooncode kun je direct doorschakelen. Bij een aantal providers kun je ook doorschakelen nadat de lijn een paar keer is overgegaan en doorschakelen als de vaste lijn in gesprek is. Hieronder staat beschreven hoe het werkt bij de verschillende providers.  

Doorschakelen per internetprovider 

Zoek je internetprovider hieronder en het doorschakelen van je vaste lijn naar je mobiel is zo gepiept!

  • CaiwayDoorschakelen kan via Mijn Caiway of met de volgende telefooncode: *21* gevolgd door het telefoonnummer waar naar doorgeschakeld moet worden. Om de doorschakeling uit te zetten, toets je wederom *21* in. 
  • FiberBij Fiber is het mogelijk om direct door te schakelen of dit te doen na vier keer overgaan. Om direct door te schakelen gebruik je de code *21* voor het telefoonnummer en uitschakelen kan met de code #21#. Om door te schakelen na vier keer overgaan, gebruik je de code *61* gevolgd door het telefoonnummer en uitschakelen kan met #61#.
  • KPNBellers van KPN kunnen op drie verschillende manieren doorschakelen. Direct doorschakelen kan door *21* in te toetsen. Doorschakelen na vijf keer overgaan gaat via de code *61* en doorschakelen bij in gesprek kan met de code *67*. Na de desbetreffende code toets je het telefoonnummer in en eindig je met #.
  • OnlineBij Online gebruik je de telefooncode: *21*telefoonnummer# en uitzetten kan via #21#. Doorschakelen als er niet wordt opgenomen met de telefoon, kan met de telefooncode: *61*telefoonnummer# en uitschakelen doe je met de code #61#.  Als de vaste telefoon in gesprek is, gebruik je de telefooncode: *67*telefoonnummer# en #67# voor het uitschakelen. 
  • OnsBrabantNetKlanten van OnsBrabantNet kunnen het doorschakelen regelen via MijnBrabantNet.
  • Stipte. Direct doorschakelen kan bij Stipte met de code: *21*telefoonnummer#. Het uitschakelen kan met #21#. Doorschakelen bij een lijn dat in gesprek is, kan met de code: *67*telefoonnummer#. Dit schakel je uit met #67#. Klanten van Stipte met een ISDN-aansluiting kunnen geen gebruik maken van het doorschakelen. 
  • Tele2Om een gesprek door te schakelen bij Tele2 toets je de code *21* in met het telefoonnummer en #. Doorschakelen terwijl je in gesprek bent, kan met de code *67* gevolgd door een telefoonnummer en #. Klanten met glasvezel van Tele2 moeten de code *22* gebruiken om meteen door te schakelen en uitschakelen kan met #22#.
  • TelfortTelfort heeft begin 2016 het doorschakelen geïntroduceerd. Hierdoor kan het zijn dat nog niet elke klant deze functie kan gebruiken. Huidige klanten hebben bericht gekregen als dit mogelijk is voor ze. Voor het direct inschakelen toets je *21*, gevolgd door het telefoonnummer en eindigt met #. Voor vertraagd doorschakelen toets je *61* met het telefoonnummer en afsluitend met #. Bij vertraagd doorschakelen gaat de vaste telefoon vijf keer over voordat de lijn wordt doorgeschakeld.
  • VodafoneVodafone gebruikt geen telefooncodes. Je kunt het doorschakelen regelen via My Vodafone of telefonisch via het nummer 1233.
  • XS4ALLHet doorschakelen van alle oproepen werkt bij XS4ALL als volgt: *21*telefoonnummer#. Dit kun je uitzetten met de code: #21#. Alleen bij onbeperkt bel abonnementen zijn deze gesprekken gratis. 
  • ZiggoBij Ziggo kunnen klanten alleen direct doorschakelen. Om het doorschakelen aan te zetten, toets je *21* met het telefoonnummer en je eindigt met een #. Als dit niet lukt, kun je ook de combinaties *21 en *21* proberen.  De juiste code verschilt per toestel. Het doorschakelen is uit te zetten door #21 of #21# in te toetsen. 

Drie dingen waar je nog op moet letten bij het doorschakelen 

  1. Niet elk toestel ondersteunt deze telefooncodes. Als de code bij jou niet werkt, neem dan contact op met de provider. 
  2. Het doorschakelen van mobiele nummers naar andere (mobiele of vaste) telefoonnummers werkt niet met bovenstaande codes. Iedere provider heeft hier weer aparte codes voor. 
  3. Er komen geen extra kosten voor het doorschakelen. Je betaalt het tarief van een gesprek op de vaste telefoon. 

 

*Deze informatie is met zorg samengesteld, providers kunnen hun services echter wijzigen.

 

Doorschakelen Vast naar mobiel

Annick

Mijn naam is Annick. Dagelijks schrijf ik artikelen omtrent internetpakketten en mobiele abonnementen. Hiermee combineer ik mijn interesse voor online marketing met een andere passie: schrijven. Met mijn artikelen probeer ik het vergelijken zo eenvoudig mogelijk te maken. Zodat jij het juiste abonnement kunt vinden. Lukt dat niet? Al je vragen of reacties kun je hieronder kwijt.

Geen reacties
Laat hier een reactie achter
Voer je naam in! Gebruik voor je naam alleen letters, spaties, punten, streepjes en/of schuine strepen.
Voer je naam in! Gebruik voor je naam alleen letters, spaties, punten, streepjes en/of schuine strepen.
Invoer is niet herkend als geldig e-mailadres!
Invoer is niet herkend als geldig e-mailadres!
Schrijf een reactie!
Schrijf een reactie!
Bedankt voor uw reactie
Wij controleren het bericht.