Hoog contrast inschakelen Hoofdmenu overslaan
Logo prijsvergelijken Logo trustpilot Logo thuiswinkel
085 88 88 566
Wij zijn beschikbaar
Live chat
Snel antwoord
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Sluiten
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Sluiten
  • Onafhankelijk
  • Alle grote aanbieders
  • Persoonlijk

Artikel overslaan
 
Door Annick 15-09-2020 (laatste wijziging 15-01-2021)

Vaste telefoonlijn doorschakelen naar mobiel

Door Annick 15-09-2020 (laatste wijziging 15-01-2021)

Tegenwoordig ben je altijd wel bereikbaar via je smartphone. Maar ook telefoontjes die naar je vaste toestel gepleegd worden hoef je niet meer te missen. Gesprekken die binnenkomen op je vaste toestel, kun je namelijk gemakkelijk doorschakelen naar je mobiele telefoon. 

Hoe? Dat zal ik per internet provider voor je uitleggen.

Inhoud

Vaste telefoon doorschakelen naar mobiel

Je vaste telefoonlijn doorschakelen is niet zo moeilijk. Het doorschakelen naar een ander (mobiel) nummer is vrij eenvoudig en werkt bij de meeste internetproviders hetzelfde. Door middel van een telefooncode kun je direct doorschakelen.

Bij een aantal providers kun je ook doorschakelen nadat de lijn een paar keer is overgegaan en doorschakelen als de vaste lijn in gesprek is. Hieronder staat beschreven hoe het werkt bij de verschillende providers.  

Doorschakelen per internet provider 

Zoek je internetprovider hieronder en het doorschakelen van je vaste lijn naar je mobiel is zo gepiept!

Budget Alles-in-1

Budget Alles-in-1 (eerst NLEx) geeft je meerdere mogelijkheden om gesprekken door te schakelen naar je smartphone:

Altijd doorschakelen

  • Toets de code *21* gevolgd door je mobiele telefoonnummer
  • Sluit af met een #
  • Stop het altijd doorschakelen door #21# in te voeren

Doorschakelen na 5 keer overgaan

  • Toets *61* gevolgd door je mobiele nummer
  • Sluit af met #
  • Zet het uit door #61# in te voeren

Doorschakelen wanneer de vaste lijn in gesprek is

  • Toets *67* in en hierna je mobiele nummer
  • Sluit af met #
  • Dit kun je uitschakelen door #67# in te toetsen

Caiway

Doorschakelen bij Caiway kan op verschillende manieren:

  • Schakel het in via de 'Mijn Caiway' omgeving
  • Schakel het in door *21* in te toetsen op je vaste telefoon, gevolgd door je mobiele telefoonnummer
  • Alleen gesprekken doorschakelen wanneer je de vaste telefoon niet kan opnemen? Toets dan *61* op je telefoon, gevolgd door je mobiele telefoonnummer.

Het uitzetten hiervan doe je op dezelfde manier. Dus weer via Mijn Caiway, of door opnieuw het nummer in te voeren dat je voorafgaand hebt ingevoerd. 

Delta

Bij Delta zet je het doorschakelen aan op deze manier:

  • Klik op het groene telefoontje en wacht op de kiestoon
  • Toets *21*
  • Toets nu je mobiele nummer in (inclusief netnummer)

Je hoort nu als het goed is een gesproken melding. Na deze melding kun je de verbinding verbreken.

Wil je het doorschakelen weer uitzetten? 

  • Klik op het groene telefoontje en wacht weer op de kiestoon
  • Toets #21#
  • Verbreek de verbinding na de gesproken melding 

KPN

Bellers van KPN kunnen op 3 verschillende manieren doorschakelen:

  • Gesprekken kan je gelijk doorschakelen door *21* in te toetsen
  • Wil je liever pas dat er wordt doorgeschakeld nadat de telefoon een aantal keer is overgegaan? Toets dan *61* in
  • Nog een optie: doorschakelen wanneer je in gesprek bent met de vaste telefoon. Toets hiervoor *67* 

Je kunt 1 van deze opties ook instellen als je inlogt op Mijn KPN.

Online 

Er zijn verschillende manieren om je gesprekken door te schakelen bij Online:

Altijd doorschakelen naar mobiel

  • Toets *21* gevolgd door je mobiele nummer
  • Sluit af met #
  • Stop het doorschakelen van gesprekken door #21# in te toetsen

Gesprekken doorschakelen bij geen gehoor

  • Toets *61* gevolgd door je mobiele nummer
  • Sluit af met #
  • Stop het doorschakelen door #61# in te toetsen

Gesprekken doorschakelen wanneer de vaste telefoon in gesprek is

  • Toets *67* gevolgd door je mobiele nummer
  • Sluit af met #
  • Je kunt het doorschakelen stoppen door #67# in te toetsen

Solcon

Je kunt gesprekken via Solcon alleen online doorschakelen. Dat gaat zo:

  • Log in met je Solcon account
  • Klik op 'kies een abonnement' en selecteer je vaste telefoonnummer
  • Klik op 'telefonie instellingen'
  • Kies voor 'doorschakelen en voicemail'

Op deze manier kun je je gewenste instellingen inschakelen en opslaan.

Tele2

Neem je nog vaste telefonie af van Tele2? Dan zijn er 3 manieren om nummers door te schakelen.

Heb je glasvezel? Spring dan naar Tele2 doorschakelen met glasvezel.

Gesprekken altijd doorschakelen naar mobiel

  • Toets *21* gevolgd door je mobiele nummer
  • Sluit af met #
  • Stop het doorschakelen door #21# in te toetsen

Gesprekken doorschakelen nadat er 20 seconden niet is opgenomen

  • Toets *61* en daarna je mobiele nummer
  • Sluit af met #
  • Zet het doorschakelen uit met de code #61#

Doorschakelen wanneer je vaste telefoon in gesprek is

  • Toets *67* en je mobiele nummer
  • Sluit af met #
  • Stop het doorschakelen door #67# in te voeren

Tele2 doorschakelen met glasvezel

Bij glasvezel gelden dezelfde regels als hierboven, alleen heb je net weer andere codes nodig.

Direct doorschakelen: Toets *22* voor het inschakelen, #22# voor het uitschakelen

Doorschakelen na 20 seconden: *64* voor het inschakelen, #64# voor het uitschakelen

Doorschakelen bij in gesprek: *68* voor het inschakelen, #68# voor het uitschakelen

Telfort

Heb je nog internet van Telfort? Je kunt er bij Telfort voor kiezen om gesprekken gelijk door te schakelen of na 5 keer overgaan. Zo stel je dit in:

Direct doorschakelen

  • Toets *21* op je telefoon, gevolgd door je mobiele nummer
  • Sluit af met # en klik op de beltoets
  • Je kunt dit uitzetten door #21# in te toetsen

Doorschakelen na 5 keer overgaan

  • Toets *61* in op de telefoon, gevolgd door je mobiele nummer
  • Sluit af met # en klik op de beltoets
  • Schakel het doorschakelen uit door #61# in te toetsen

T-Mobile

Er zijn 2 manieren voor het doorschakelen van je vaste telefoon bij T-Mobile.

  • Log in op My T-Mobile Thuis
  • Ga naar Instellingen en klik op je vaste telefoonnummer
  • Kies achter het nummer weer voor instellingen. Je kunt hier het doorschakelen aanzetten.

Je kunt het ook telefonisch regelen:

  • Bel naar 1233 vanaf het nummer dat je wilt doorschakelen
  • Kies voor optie 3 in het keuzemenu
  • Doorloop de stappen die worden voorgelegd

XS4ALL

XS4ALL biedt de mogelijkheid om gesprekken altijd door te schakelen naar je mobiele nummer. Zo stel je dit in:

  • Toets *#*21* gevolgd door het mobiele nummer
  • Sluit af met #
  • Deactiveer het door *##21# in te toetsen

Ziggo 

Ziggo klanten kunnen er alleen voor kiezen om direct door te schakelen. Alle gesprekken die je op de vaste telefoon binnenkrijgt, worden dus automatisch naar je mobiele nummer geschakeld. Er zijn verschillende manieren om dit in te stellen:

  • Neem je vaste telefoon en wacht op de kiestoon
  • Toets *21 gevolgd door je mobiele nummer
  • Verbreek de verbinding 

Werkt dit niet? Probeer dan eens de code *21* of dezelfde code waarbij je na het mobiele nummer, afsluit met een #.

Drie dingen waar je op moet letten bij het doorschakelen 

  1. Niet elk toestel ondersteunt deze telefooncodes. Als de code bij jou niet werkt, neem dan contact op met de provider. 
  2. Het doorschakelen van mobiele nummers naar andere (mobiele of vaste) telefoonnummers werkt niet met bovenstaande codes. Iedere provider heeft hier weer aparte codes voor. 
  3. Er komen geen extra kosten voor het doorschakelen. Je betaalt het tarief van een gesprek op de vaste telefoon. 
 
Tags van deze pagina
 
Navigatie
Home>Internet vergelijken>Internet blog>Vaste telefoonlijn doorschakelen naar mobiel
Eric
21-01-2021
Ik heb momenteel een "vast naar mobiel" abonnement via Vodafone. Hierbij wordt je vaste nummer standaard doorgeschakeld naar mobiel. De enige kosten die hiervoor in rekening worden gebracht zijn de vaste kosten van ca. €10,- per maand. De gesprekskosten zijn ook inbegrepen dit bedrag. Ik zou nu evt. mijn mobiele Vodafone willen wijzigen maar dat betekent ook dat Vodafone mijn "Vast naar mobiel" niet meer gaat aanbieden. (abonnementsvorm is opgeheven voor nieuwe contracten) Mijn vraag is nu: Zijn er andere providers die ook volgens dit systeem "vast naar mobiel" aanbieden voor een aal-in bedrag?
Reactie op Eric
Suzanne van Prijsvergelijken
Beste Eric, Goede vraag. Er zijn wel providers die dit soort abonnementen zakelijk aanbieden, bijvoorbeeld KPN, Tele2 en T-Mobile. Particulier wordt dit naar mijn weten niet aangeboden. Met vriendelijke groet, Suzanne van Prijsvergelijken
Ahmet
22-11-2020
ik heb mijn vaste nummer doorgeschakeld naar mijn mobiele telefoon. is het de bedoeling dat ik alleen via mijn vaste telefoon #21# moet doen om doorschakeling uit te zetten. kan het niet met mijn mobiele telefoon het uitzetten van doorschakeling? alvast dank!
Reactie op Ahmet
Suzanne van Prijsvergelijken
Beste Ahmet, Je kunt het doorschakelen inderdaad alleen op je vaste toestel in- of uitschakelen. Dit komt omdat dit het nummer is dat bekend is bij je provider. Met vriendelijke groet, Suzanne van Prijsvergelijken
SASKIA LANDWEHR
18-08-2020
IK WIL GRAAG HET DOORSCHAKELEN VAN VAST NAAR MOBIEL STOPPEN MAAR #21# DOET HET NIET HOE KAN IK HET ANDERS DOEN. MOBIEL VAN TELFORT VASTE TELEFOON KPN
Reactie op SASKIA LANDWEHR
Annick van Prijsvergelijken
Beste Saskia, Als #21 of #210 niet werken, zijn er ook nog andere codes die je kunt proberen om het doorschakelen op te heffen. De juiste code is afhankelijk van hoe het doorschakelen is ingesteld. Je kunt ook #61# (610# bij een ISDN toestel) of #67# (#670# bij een ISDN toestel) proberen om het doorschakelen op te heffen. Als deze codes ook niet werken, adviseer ik je om even contact op te nemen met de klantenservice van KPN. Met vriendelijke groet, Annick van Prijsvergelijken.nl
THEO
28-07-2020
IS HET INDERDAAD ZO DAT EEN DOORGESCHAKELD GESPREK VAN VASTE TELEFOON NAAR MOBIEL 2X WORDT BETAALD? EEN KEER DOOR DE BELLER NAAR JE VASTE TELEFOON EN EEN KEER VOOR HET GESPREK VAN VAST NAAR MOBIEL?
Reactie op THEO
Suzanne van Prijsvergelijken
Beste Theo, Dat klopt, bedankt voor je aanvulling! We zullen dit verwerken in het bericht. Met vriendelijke groet, Suzanne van Prijsvergelijken
Riet
14-07-2020
Ik heb ziggo maar kan sinds een paar maanden niet meer doorschakelen sterretje weigert te voorschrijf te komen ziggo zegt het ligt aan het toestel wat nu
Reactie op Riet
Suzanne van Prijsvergelijken
Beste Riet, Wat vervelend. Je kunt hiervoor toch het beste terecht bij Ziggo, zij kunnen je hier beter mee helpen. Met vriendelijke groet, Suzanne
Rob
14-07-2020
hoe kan ik mijn vaste nummer naar mijn mobiel schakelen. Ik ben bij bugjet alles in een en mobiel bij t mobiel .
Reactie op Rob
Suzanne van Prijsvergelijken
Kees
08-06-2020
Op de vaste telefoon van KPN heb ik een paar dagen geleden doorgeschakeld naar mobiel met *21*. Nu wil ik hem weer terugzetten met #21# maar dit werkt niet. Hij blijft doorschakelen. Als ik nu wil bellen met de vaste telefoon krijg ik geen kiestoon te horen, hij is a.h.w. "dood".
Reactie op Kees
Suzanne van Prijsvergelijken
Beste Kees, Dat is vervelend. Je kunt hierover het beste contact opnemen met KPN zelf, zij kunnen je hierbij het beste helpen. Met vriendelijke groet, Suzanne van Prijsvergelijken
Jerremy
03-04-2020
Is het mogelijk dat je kunt zien wanneer het een doorgeschakelde nummer is wanneer ze bellen met het doorgeschakelde toestel.
Reactie op Jerremy
Suzanne van Prijsvergelijken
Beste Jerremy, Dit kan verschillen per provider. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met je provider zelf! Met vriendelijke groet, Suzanne
Merel
11-09-2019
Ik heb ook een vraagje Hoe schakel ik weer terug van mobiel naar vaste telefoon ???
Reactie op Merel
Suzanne van Prijsvergelijken
Beste Merel, Afhankelijk van je provider kun je het doorschakelen weer stopzetten door middel van een code of door dit in de online omgeving van je provider uit te zetten. Dit staat in het artikel vermeld per provider. Als je bedoelt om je mobiele gesprekken door te willen schakelen naar de vaste telefoon, kun je hiervoor het beste je mobiele provider raadplegen. Met vriendelijke groet, Suzanne van Prijsvergelijken
Dhr. J. Scheltema
02-05-2019
Geachte mevrouw Thelosen, Bij de KPN staat alleen vermeld dat je de code moet intoetsen, b.v. *21* . Ik neem aan dat je je mobiele nummer ook moet intoetsen. Het staat er niet bij vermeld. Hoe moet je de handeling afsluiten?. Ook wordt niet vermeld hoe je het doorschakelen weer ongedaan kunt maken.
Reactie op Dhr. J. Scheltema
Annick van Prijsvergelijken
Beste Dhr. J. Scheltema, Dat klopt inderdaad. Nadat je *21* hebt ingetoetst, kun je het telefoonnummer intoetsen en afsluiten met een #. Je kunt dit uitschakelen door te bellen naar #21#. Dit geldt alleen bij de internetprovider KPN. Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, Annick van Prijsvergelijken.nl
franka
04-02-2019
als ik mijn vaste lijn doorschakel naar mijn pre paid GSM maar deze bevind zich in het buitenland zijn er dan extra kosten aan verbonden? De feiten we leven tijdelijk in belgie, bellen regelmatig naar nederland, en af en dan naar duitsland en frankrijk. Wat is de beste oplossing? en vaste lijn die doorschakeld naar een prepaid nummer, of een vast abonnement sim only ?
Reactie op franka
Annick van Prijsvergelijken
Beste Franka, Bij het doorschakelen betaal je de standaard kosten van de vaste telefoon. Indien je nu vaste telefonie bij een Belgische provider gebruikt, adviseer ik je om na te vragen bij de desbetreffende provider hoe je voordelig naar het buitenland kunt bellen. Bij Nederlandse providers kun je speciale buitenlandbundels aanschaffen voor vaste telefonie. Je kunt dan voor een bepaald bedrag onbeperkt naar het buitenland bellen. Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, Annick van Prijsvergelijken.nl
Reactieformulier overslaan
Laat hier een reactie achter
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Sluiten
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
Sluiten
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Sluiten
Bedankt voor uw reactie!