

Vaste telefoonlijn doorschakelen naar mobiel
Tegenwoordig ben je altijd wel bereikbaar via je smartphone. Maar ook telefoontjes die naar je vaste toestel gepleegd worden hoef je niet meer te missen. Gesprekken die binnenkomen op je vaste toestel, kun je namelijk gemakkelijk doorschakelen naar je mobiele telefoon.
Hoe? Dat zal ik per internet provider voor je uitleggen.
Inhoud
- Vaste telefoon doorschakelen naar mobiel
- Doorschakelen per internet provider
- Drie dingen waar je op moet letten bij het doorschakelen
Vaste telefoon doorschakelen naar mobiel
Je vaste telefoonlijn doorschakelen is niet zo moeilijk. Het doorschakelen naar een ander (mobiel) nummer is vrij eenvoudig en werkt bij de meeste internetproviders hetzelfde. Door middel van een telefooncode kun je direct doorschakelen.
Bij een aantal providers kun je ook doorschakelen nadat de lijn een paar keer is overgegaan en doorschakelen als de vaste lijn in gesprek is. Hieronder staat beschreven hoe het werkt bij de verschillende providers.
Doorschakelen per internet provider
Zoek je internetprovider hieronder en het doorschakelen van je vaste lijn naar je mobiel is zo gepiept!
Budget Alles-in-1
Budget Alles-in-1 (eerst NLEx) geeft je meerdere mogelijkheden om gesprekken door te schakelen naar je mobiel:
Altijd doorschakelen
- Toets de code *21* gevolgd door je mobiele telefoonnummer
- Sluit af met een #
- Stop het altijd doorschakelen door #21# in te voeren
Doorschakelen na 5 keer overgaan
- Toets *61* gevolgd door je mobiele nummer
- Sluit af met #
- Zet het uit door #61# in te voeren
Doorschakelen wanneer de vaste lijn in gesprek is
- Toets *67* in en hierna je mobiele nummer
- Sluit af met #
- Dit kun je uitschakelen door #67# in te toetsen
Caiway
Doorschakelen bij Caiway kan op verschillende manieren:
- Schakel het in via de 'Mijn Caiway' omgeving
- Schakel het in door *21* in te toetsen op je vaste telefoon, gevolgd door je mobiele telefoonnummer
- Alleen gesprekken doorschakelen wanneer je de vaste telefoon niet kan opnemen? Toets dan *61* op je telefoon, gevolgd door je mobiele telefoonnummer.
Het uitzetten hiervan doe je op dezelfde manier. Dus weer via Mijn Caiway, of door opnieuw het nummer in te voeren dat je voorafgaand hebt ingevoerd.
Delta
Bij Delta zet je het doorschakelen aan op deze manier:
- Klik op het groene telefoontje en wacht op de kiestoon
- Toets *21*
- Toets nu je mobiele nummer in (inclusief netnummer)
Je hoort nu als het goed is een gesproken melding. Na deze melding kun je de verbinding verbreken.
Wil je het doorschakelen weer uitzetten?
- Klik op het groene telefoontje en wacht weer op de kiestoon
- Toets #21#
- Verbreek de verbinding na de gesproken melding
KPN
Bellers van KPN kunnen op 3 verschillende manieren doorschakelen:
- Gesprekken kan je gelijk doorschakelen door *21* in te toetsen
- Wil je liever pas dat er wordt doorgeschakeld nadat de telefoon een aantal keer is overgegaan? Toets dan *61* in
- Nog een optie: doorschakelen wanneer je in gesprek bent met de vaste telefoon. Toets hiervoor *67*
Je kunt 1 van deze opties ook instellen als je inlogt op Mijn KPN.
Online
Er zijn verschillende manieren om je gesprekken door te schakelen bij Online:
Altijd doorschakelen naar mobiel
- Toets *21* gevolgd door je mobiele nummer
- Sluit af met #
- Stop het doorschakelen van gesprekken door #21# in te toetsen
Gesprekken doorschakelen bij geen gehoor
- Toets *61* gevolgd door je mobiele nummer
- Sluit af met #
- Stop het doorschakelen door #61# in te toetsen
Gesprekken doorschakelen wanneer de vaste telefoon in gesprek is
- Toets *67* gevolgd door je mobiele nummer
- Sluit af met #
- Je kunt het doorschakelen stoppen door #67# in te toetsen
Solcon
Je kunt gesprekken via Solcon alleen online doorschakelen. Dat gaat zo:
- Log in met je Solcon account
- Klik op 'kies een abonnement' en selecteer je vaste telefoonnummer
- Klik op 'telefonie instellingen'
- Kies voor 'doorschakelen en voicemail'
Op deze manier kun je je gewenste instellingen inschakelen en opslaan.
Tele2
Neem je vaste telefonie af van Tele2? Dan zijn er 3 manieren om nummers door te schakelen.
Heb je glasvezel? Spring dan naar Tele2 doorschakelen met glasvezel.
Gesprekken altijd doorschakelen naar mobiel
- Toets *21* gevolgd door je mobiele nummer
- Sluit af met #
- Stop het doorschakelen door #21# in te toetsen
Gesprekken doorschakelen nadat er 20 seconden niet is opgenomen
- Toets *61* en daarna je mobiele nummer
- Sluit af met #
- Zet het doorschakelen uit met de code #61#
Doorschakelen wanneer je vaste telefoon in gesprek is
- Toets *67* en je mobiele nummer
- Sluit af met #
- Stop het doorschakelen door #67# in te voeren
Tele2 doorschakelen met glasvezel
Bij glasvezel gelden dezelfde regels als hierboven, alleen heb je net weer andere codes nodig.
Direct doorschakelen: Toets *22* voor het inschakelen, #22# voor het uitschakelen
Doorschakelen na 20 seconden: *64* voor het inschakelen, #64# voor het uitschakelen
Doorschakelen bij in gesprek: *68* voor het inschakelen, #68# voor het uitschakelen
T-Mobile
Er zijn 2 manieren voor het doorschakelen van je vaste telefoon bij T-Mobile.
- Log in op My T-Mobile Thuis
- Ga naar Instellingen en klik op je vaste telefoonnummer
- Kies achter het nummer weer voor instellingen. Je kunt hier het doorschakelen aanzetten.
Je kunt het ook telefonisch regelen:
- Bel naar 1233 vanaf het nummer dat je wilt doorschakelen
- Kies voor optie 3 in het keuzemenu
- Doorloop de stappen die worden voorgelegd
XS4ALL
XS4ALL biedt de mogelijkheid om gesprekken altijd door te schakelen naar je mobiele nummer. Zo stel je dit in:
- Toets *#*21* gevolgd door het mobiele nummer
- Sluit af met #
- Deactiveer het door *##21# in te toetsen
Ziggo
Ook bij Ziggo kun je instellen dat belletjes naar je vaste telefoon worden doorgeschakeld naar je mobiel:
- Neem je vaste telefoon en wacht op de kiestoon
- Toets *21 gevolgd door je mobiele nummer, en sluit af met #
- Wacht op de gesproken bevestiging, en verbreek de verbinding
Wil je het doorschakelen weer uitzetten?
- Neem je vaste telefoon en wacht op de kiestoon
- Toets #21, of #21# als dit niet werkt
- Verbreek de verbinding
Drie dingen waar je op moet letten bij het doorschakelen
- Niet elk toestel ondersteunt deze telefooncodes. Als de code bij jou niet werkt, neem dan contact op met de provider.
- Het doorschakelen van mobiele nummers naar andere (mobiele of vaste) telefoonnummers werkt niet met bovenstaande codes. Iedere provider heeft hier weer aparte codes voor.
- Er komen geen extra kosten voor het doorschakelen. Je betaalt het tarief van een gesprek op de vaste telefoon.


























