Hoog contrast inschakelen Hoofdmenu overslaan
Logo prijsvergelijken Logo trustpilot Logo thuiswinkel
085 88 88 566
Ma-Vr bereikbaar
Live chat
Snel antwoord
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Sluiten
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Sluiten
  • Onafhankelijk
  • Alle grote aanbieders
  • Persoonlijk
Uitstekend via Trustpilot Logo trustpilot
"Uitstekende service"

Artikel overslaan
 
Door 15-10-2022 (laatste wijziging 20-12-2023)

Caiway Internet: Onze Ervaringen & Review

Door 15-10-2022 (laatste wijziging 20-12-2023)

Kan internet van Caiway zich meten met internet van concurrenten? Hieronder hebben we onze ervaringen met Caiway internet opgetekend.

[index]

Caiway Glasvezel: ervaringen en review

Caiway glasvezel is snel. Zo snel als je mag verwachten van glasvezel. De grote voordelen zijn:

  • Gegarandeerde snelheid (anders dan bij internet via je telefoonlijn, bijvoorbeeld. Dan hangt je snelheid af van je afstand tot de centrale)
  • Geen snelheidsverlies (je hebt een verbinding helemaal voor jezelf. Anders dan bij kabel, waar je de verbinding deelt met de hele wijk. Bij druk verkeer kun je dat merken in de verbinding)
  • Dezelfde down- en uploadsnelheid

Caiway levert van 75 tot 1.000 Mbit/s. En geloof ons: dat is snel. Ook 75 Mbit/s is voor de meeste huishoudens ruim voldoende.

Modem

Je krijgt bij Caiway – net als bij andere providers – een modem in bruikleen. Bij de glasvezelpakketten beschikt dit modem ook over een wifi-functie, waardoor je geen aparte router nodig hebt. 

Dit zijn alle specificaties:

Merk + model: Nokia XS-2426G-B
Dualband: ja
Ethernetpoorten: 4
Wifi 6: ja

Conclusie

De glasvezelsnelheid bij Caiway is dik in orde, en dat voor schappelijke prijzen. Je betaalt wel veel wanneer je kiest voor de allerhoogste snelheid, maar veel mensen zullen dit dan ook niet nodig hebben. 

vergelijk met alle providers

 
Tags van deze pagina
Geen tags gevonden.
 
Navigatie
Home>Internet vergelijken>Reviews>Caiway>Caiway Internet: Onze Ervaringen & Review
Lisette
12-09-2023
Zeer teleurgesteld in de service van Caiway. Al sinds 19 april zijn wij bezig met internet provider Caiway om een abonnement af te sluiten. Wij zijn verhuist naar een nieuwbouw wijk. Er zit wel een aansluiting in de meterkast van Caiway, maar om dan ook daadwerkelijk internet thuis te krijgen is een drama. Als je belt, wat ik regelmatig gedaan heb, krijg je elk keer weer een ander verhaal te horen. Nu is sinds vorige week eindelijk de aannemer klaar met de aansluiting (aansluiting is gereed gemeld), maar nu moet ik weer wachten tot de monteur kan komen om alles te installeren. Dit duurt weer eens 3 weken.. en dan zou dit al gaan om een spoed aanvraag. Het ligt altijd aan iemand anders dan aan de Caiway dat het tegenzit.. om moedeloos van te worden. Een beetje service daar hoef je niet op te rekenen bij Caiway.
John
25-08-2022
Ivm een verhuizing waar onze huidige provider niet levert hebben wij een nieuw abonnement bij Caiway afgesloten. In eerste instantie zou het installatie pakket ca 2 weken van te voren worden geleverd op ons huidige, oude adres, ofwel keurig op tijd. Tot grote verwondering en irritatie kregen we vandaag een mail dat de apparatuur pas na de verhuizing zal worden geleverd omdat de huidige bewoner het abonnement een dag na de verhuizing heeft opgezegd. Volgens Caiway is het niet mogelijk de apparatuur een aantal dagen van te voren in een doos te stoppen en die op te sturen, want er is een directe relatie tussen het leveren van de apparatuur en de beschikbaarheid van een abonnement. Zelden zo'n kul gehoord; dit is totale nonsens. Wij gaan per direct op zoek naar een andere supplier, want de serviceverlening van Caiway is nu al bedroevend...
Andrea Schutten
10-05-2022
Er werd een doos van caiway bezorgd met een nieuwe tv ontvanger erin, de oude werkte altijd prima ,maar oke ze zullen wel een goede reden hebben om over te gaan op een nieuwe tv ontvanger,volgens de brochure word tv kijker nog leuker met de nieuwe ontvanger Maar dan moet die wel werken! Netjes aangesloten precies volgens de gebruiksaanwijzing ,maar geen beeld op de tv ,we dachten dan kijken we maar op de ''oude'' tv ontvanger verder ,want daar nooit problemen mee gehad. Tot zondag ,net na boer zoekt vrouw viel de tv in een blauw scherm en het telefoonnummer van klantenservice caiway kwam in beeld. Gisteravond heeft mijn man de hele avond met caiway aan de telefoon gehangen en vanavond ook weer ,maar nog steeds geen beeld ,het lukt ze niet om de storing telefonisch op te lossen. Maar inplaats dat ze een monteur sturen gaan ze het probleem proberen intern op te lossen ,en met de vraag van mijn man hoelang dat gaat duren werd gezegd dat dat niet te zeggen is. Dus vanaf zondag al kunnen we geen tv meer kijken ,meer dan 30 jaar bij kpn geweest en als daar( zeer zelden) iets was ,werd het probleem meteen opgelost. En dan staat er opok nog op de site van caiway. ''We blijven met u aan de lijn tot het probleem is opgelost '' ,niet dus
JvdP
06-04-2022
Inmiddels 12 dagen zonder internet. Caiway heeft monteur gestuurd en die heeft kabelbreuk ergens onder de stoep geconstateerd. Dan begint het... Delta is als netwerkbeheerder verantwoordelijk voor reparatie. Dat is het eerste dat Caiway zegt. Ik ben klant bij Caiway en niet Delta dus Caiway is voor mij aanspreekpunt. Inmiddels behoorlijk wat keren met Caiway gebeld en gevraagd wanneer men eindelijk eens geconstateerde breuk in kabel gaat repareren. Iedere keer hetzelfde antwoord. Ze hebben melding gemaakt bij Delta en die moet repareren. Caiway kan wel in het systeem zien dat melding is gedaan. Nou dat is heel fijn.. Ik wil weten wanneer die kabel wordt hersteld. Vriendelijk verzocht aan Caiway of zij contact met Delta kunnen opnemen en vervolgens aan mij kunnen terugkoppelen wanneer situatie wordt opgelost omdat Delta al helemaal nagenoeg onbereikbaar is. Medewerker van Caiway zegt steevast dat ze zelf geen contact op kunnen nemen met Delta omdat ze niet over nummers beschikken en dat er door Delta contact met mij opgenomen gaat worden. Dat wist ik al. Dat gebeurt alleen al 12 dagen niet. Ik wil graag weten wanneer dit dan eindelijk gaat gebeuren. Dat kan Caiway niet zeggen en ze kunnen ook niet bellen met Delta want daar heeft de servicemedewerker van Caiway geen nummer van. Op de vraag om dan een andere medewerker te laten bellen naar Delta en die dan weer contact met mij op te laten nemen komt dan het antwoord dat ook die medewerker dan te horen zal krijgen dat Delta met de klant, ik dus, contact op zal nemen. Zo houden ze je dagen aan het lijntje maar doen ze uiteindelijk helemaal niets voor je. Caiway is overgenomen door Delta. Het kan dan gewoon echt niet zo zijn dat Caiway intern niet aan de bel kan trekken bij Delta dat dit zo echt niet kan of op z'n minst bij Delta zou kunnen informeren wanneer er reparatie plaats gaat vinden. Ze houden je als klant gewoon voor de gek en komen met deze enorme slechte service weg door een callcenter er tussen te zetten die alles afvangt. Ik heb drie schoolgaande tieners die voor het onderwijs simpelweg internet nodig hebben. Nu oorzaak van de internetstoring niet bij mij ligt is Caiway verantwoordelijk. Die laten het gruwelijk afweten. Bedankt Caiway!
Magda Abma
16-03-2022
In een woord een verschrikkelijke slechte service! Ze laten je een uur in de wachtrij staan en lossen de problemen niet op . De medewerkers werken allemaal op een verschillende manier . Ze spreken elkaar tegen. Onze verplichte € 1600.00 na twee jaar wachten is weg . Als het kon zou ik zo snel mogelijk weer teruggaan naar de KPN of een andere provider. In 1 woord WAARDELOOS . Nooit aan beginnen!!
Anoniem
12-01-2022
Heb nog geen eens het internet en tv van Caiway maar ben er nu al klaar mee vorig jaar besteld (nog steeds niks binnen) en ik heb al 3 prijs verhogingen gehad dus ik bellen tijd in de wacht je kent het wel ik wilde dus mijn abonnement opzeggen ik had toch nog niks dus dacht dat gaat wel nou niet dus dan maar gerechtelijke stappen ondernemen want als je product niet bevalt heb je altijd nog twee weken om het te annuleren dat is overal zo dus daar ook dan heb je dus nog niks en er dan al klaar mee zijn knap toch GOED BEZIG CAIWAY
Patrick
23-07-2021
Anno 2021 is de service van Caiway nog altijd om te huilen. Hoewel internet over het algemeen voldoet aan de download snelheid is de upload snelheid bedroevend. Gewoon slecht is de afwikkeling van storingen. Na de 2e helpdesklijn komt de 1e helpdesklijn, vandaaruit de 2e helpdesk manager etc. Aangeven een storing te hebben met internet. Na de nodige kabeltjes vragen werd besloten een monteur te sturen. DAT DUURDE EEN HELE WEEK. Geen praten aan tegen Caiway. Ondanks eigen bedrijf en kids. Na een week kwam de monteur aan de deur. Hij had het probleem al gevonden. Defecte kabel in de wijkkast. Een week wachten voor een paar seconden tijd. En de schadevergoeding? Maar liefst 86 cent! Advies: niet nodig? Niet doen.
Jeannette
17-06-2021
Caiway glasvezel is zo waardeloos. Hiervoor hadden wij KPN via een ouderwets koperdraadje, het verschil is dat we nu dips hebben in internet de snelheid is niet anders, de tv valt soms uit of het beeld bevriest. De glasvezel is een tijdje terug doorgespit, niet op ons terrein en niet door ons. Het duurde drie dagen een heleboel telefoongesprekken voordat het gemaakt werd. De klantenservice medewerker die ik belde over het veelvuldig uitvallen van de wifi deed alsof ik een beetje gek was en kapte het gesprek af... Zodra ik kan stap ik over, dikke spijt dat ik hier ingestonken ben.
Rally
04-05-2021
Caiway internet via glasvezel werkt uitstekend . Alleen de nieuwe app voor tv op je tablet krijg je alleen maar de basis zenders te zien dus niet je extra betaalde zenders . Moet je nieuw abroment nemen wat minder is maar duurder pure chantage. Ben er echt niet blij met hun werk wijze .
anoniem
01-03-2021
ik heb nu ongeveer een jaar caiway. deze provider is zo slecht dat ik gewoon niet normaal het internet op kan ik kan helaas niet switch naar KPN of Ziggo omdat ze niet een lijn willen trekken. naast dit iets over het internet de snelheid is oké maar de stabiliteit is zo slecht je donder er zo vaak uit verder beoordeel ik deze provider een 5 puur door de slechte stabiliteit.
stijn luigies
22-12-2020
hardstikke snel als het werkt caiway. ik heb bij elkaar 11 uur aan de telefoon geweest met caiway en er zijn 2 monteurs langsgeweest die hebben geconstateerd dat het niet werkt caiway meerdere keren gevraagd het op te lossen maar tegenwoordig hangen ze zelfs op als ik bel. Ik heb nu meerdere keren gevraagd het contract op te zeggen maar ze zeggen dat ze dat niet kunnen doen omdat ik in een eenjarig contract zit, maar ze leveren niet waar ik voor betaal ik betaal nu 60 euro per maand voor een provider die niet levert wat het hoort te leveren en ik heb geen enkele mogelijkheid om het contract op te zeggen.
Anoniem
27-11-2020
Bel je naar caiway en je geeft via het keuzemenu aan dat je een nieuwe klant bent, dan wordt je meteen geholpen, er wordt meteen opgenomen. Ben je een bestaande klant, dan nemen ze niet op. Een week lang, verschillende tijdstippen van de dag. Je wordt niet geholpen! Klantenservice van Caiway zeer slecht!
richard brockhus
23-09-2020
sinds 2 maanden heb ik geen kpn meer en dus cayway nooit problemen met kpn maar nu bij cayway ligt de tv er weer uit zo gauw als ik kan ga ik weer naar de kpn terug
Mike
05-08-2020
Zoals je hier meerdere keren leest is Caiway inderdaad slechts 1 van de 2 aanbieders in ons postcodegebied (H-I-Ambacht) Na het vergelijken van de snelheden die door KPN en Caiway aangeboden worden er toch voor gekozen om voor de snelheid van de glasvezelaansluiting van Caiway te gaan. 2 weken geleden netjes het installatiepakket ontvangen (zoals bij de bestelling aangegeven werd ook 2 weken voor de datum dat je je abonnement in wil laten gaan). Installeren was een fluitje van een cent. Alles staat duidelijk omschreven, het glasmodem is volgens mij van degelijke kwaliteit en voor mensen die hem op willen hangen wordt er ook een handig sjabloon meegeleverd voor de schroefgaten. Ik denk dat ik al met al 20 minuutjes kwijt was aan de installatie. Na alle apparaten aangesloten te hebben meteen een speedtest gedaan om te zien of de 75 mbps inderdaad wordt gehaald (tegenover de 12 mbps die KPN in ons gebied aanbood) en dit wordt zonder meer gehaald!! Gisteren ook mijn Xbox one maar eens aangesloten, die na weinig vlieguren in de afgelopen maanden een aardige update klaar had staan. De volledige update (6GB) was binnen 16 minuten gedownload én geïnstalleerd. Tussendoor via de chat ook nog contact gehad met de klantservice, ik kwam er niet helemaal uit met het inloggen op de interactieve TV App van Caiway, en ook hier uitstekend en snel geholpen! Enige "minpunt" wat ik kan noemen (al betwijfel ik of dit bij KPN anders was geweest) is dat ik op zolder, waar wij slapen, geen/slechte verbinding heb. Dit ga ik binnenkort nog oplossen met een Access point. Het geluid wat ik hier over het algemeen hoor heeft ten eerste denk ik te maken met mensen die graag klagen, of waar het glas altijd half leeg is. Ten tweede vraag ik me sterk af of alle reviews hier wel over de glasvezel aansluiting gaan, en niet over de "normale" kabel. Dit is in mijn ogen, en naar onze ervaring tot dusver zéér onterecht. Laat je hierdoor dus niet op het verkeerde been zetten!! Caiway is een prima bedrijf, met een nette, goed werkende website, en een klantenservice die via de chat functie goed te bereiken is!!
Christian
30-05-2020
Een maand geleden voor het eerst op mezelf gegaan. In hendrik ido Ambacht moet je blijkbaar kiezen tussen caiway of kpn. Kpn kon hier volgens hun helpdeks maar 13 mbs leveren... Dankzij alle andere reacties hier erg getwijfeld om naar caiway te gaan. Caiway boodt een snelheidsgarantie aan, dus ik dacht kan altijd nog afzeggen als ze dat het niet na kunnen komen. Nu 1 maand gebruiker... snelheid is dik in orde(via kabel) , wifi kastje staat achter 2 muren en heb ik ook constant ontvangst mee dus werkt ook prima. Tot op heden geen storingen gehad. We betalen 50 euro per maand, dat vind ik wel veel, eerste 6 maanden 35 dus dat maakt het wel schappelijk. Al met al ben ik een tevreden klant tot op heden en wilde ik graag een ander geluid laten horen. Laat je niet afschrikken door andere mensen, want wat providers betreft gaan mensen doorgaans alleen recensies schrijven (lees: hun gal spuwen) op het moment dat hun verbinding niet werkt.
Tamara
25-05-2020
Ik heb nu 2 jaar verplicht caiway en ik kan niet wachten tot er een andere leverancier komt. KPN heeft nog wel geinvesteerd in het kopernetwerk maar dat biedt nog te weinig upload snelheid helaas. (ivm online gamen wel een must) Ik vind het internet niet stabiel, ookal heb ik vrijwel alles bekabeld in huis dan nog schiet de snelheid van 30mb naar 100 en met af en toe een uitschieter. Ik baal van de monopolie positie van caiway, vooral als ik dan lees dat in buurtgemeenten het giganet al heel snel komt.
Wouter Abma
14-04-2020
Ze bestaan nog, ik dacht dat na Yoep van 't Hek de meeste bedrijven geleerd hadden. Het lange verhaal in het kort; het nieuwe TV kastje (Amio 7x) is bedroevend slecht van kwaliteit, echt een beta product. De EPG is mega traag en alle bediening ondoordacht. Na letterlijk uren aan de telefoon (en het traditionele kastje muur verhaal) de conclusie: product werkt zoals het hoort, contract ontbinden gaat niet. Wat rest zijn juridische stappen en het storneren van de betalingen. Kortom zeer veel spijt van de overstap naar glasvezel. Kom op Caiway, neem verantwoordelijkheid voor je troep!
M Schouten
09-04-2020
Heb geen problemen met Caiway Mijn probleem is dat. Het veel te duur is Voor dit tv zenderaanbod €66,- en dan nog. € 17,50 per maand is het echt Te duur voor mij Sorry
Richard
28-02-2020
Caiway is een compleet waardeloos bedrijf. Onfatsoenlijke directie en laten je betalen voor diensten die ze niet leveren. Onfatsoenlijk , respectloos en losse geen problemen op.
Aldo
20-12-2019
Caiway loopt een jaar of 20 achter bij aanbieders als ziggo of upc. Erg ouderwets bedrijf, maar het probleem is dat we in ons postcodegebied geen andere aanbieder hebben van glasvezel. Ik overdrijf echt niet. Het lijkt of je weer terug gaat naar de jaren ‘90 als je Caiway krijgt. Ouderwetse apparatuur, een menu en helpdesk waarvan je denkt, hoe bestaat het nog. Veel storingen, eens per week kan je niet normaaL tv kijken. Denk niet dat als je belt, er verbetering komt. Je krijgt een knulletje van 17 aan de lijn die het ook niet allemaal snapt en vraagt of je het nog eens een weekje wilt aankijken. Maar je raakt toch gewend aan de slechte kwaliteit, zelfs zo erg dat als je een avond geen storing hebt, je al blij bent. Zal het toejuichen als er eens gezonde concurrentie komt. Een ding weet ik dan zeker: Caiway zal van de markt geblazen worden en zie je nooit meer terug. Gelukkig.,...
Reactieformulier overslaan
Laat hier een reactie achter
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Sluiten
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
Sluiten
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Sluiten
Bedankt voor uw reactie!