prijsvergelijken

Caiway provider-review & ervaringen

Caiway
Caiway
Gemiddeld cijfer Caiway
  • Prijsvergelijken: 8,2
  • Klanten: 4,9
  • Eindcijfer: 6,6/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
8
Prijs-kwaliteit
6
Functionaliteiten
9,5
Zenderaanbod
8
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
8
Prijs-kwaliteit
6
Functionaliteiten
9,5
Zenderaanbod
8
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
6,0
Klantenservice
4,3
Installatie (monteur)
4,5
Kwaliteit
4,7
Prijs
4,5
Snelheid internet
5,6
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
6,0
Klantenservice
4,3
Installatie (monteur)
4,5
Kwaliteit
4,7
Prijs
4,5
Snelheid internet
5,6
Gemiddeld cijfer Caiway
Prijsvergelijken: 8,2
Eindcijfer: 6,6/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
8
Prijs-kwaliteit
6
Functionaliteiten
9,5
Zenderaanbod
8
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
8
Prijs-kwaliteit
6
Functionaliteiten
9,5
Zenderaanbod
8
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
6,0
Klantenservice
4,3
Installatie (monteur)
4,5
Kwaliteit
4,7
Prijs
4,5
Snelheid internet
5,6
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
6,0
Klantenservice
4,3
Installatie (monteur)
4,5
Kwaliteit
4,7
Prijs
4,5
Snelheid internet
5,6

Pluspunten & Minpunten Caiway

  • Gratis monteur
  • Hoge uploadsnelheid bij glasvezel
  • Uitgebreide klantenservice
  • Sommige pakketten zijn erg duur

Pluspunten

  • Gratis monteur
  • Hoge uploadsnelheid bij glasvezel
  • Uitgebreide klantenservice

Minpunten

  • Sommige pakketten zijn erg duur

Klanten reviews

Overstappen: n.v.t. Kwaliteit: 1
Klantenservice: 1 Prijs: 2
Installatie (monteur): 2 Snelheid internet: 5
Kwaliteit: 1
Prijs: 2
Snelheid: 5

Door monopolypositie van Caiway wb glasvezel heb ik Caiway. In het verleden had ik al slechte ervaringen. Onbeschofte klantenservice en ellelange wachttijden aan de telefoon. Helaas is dit nog steeds zo; gemiddeld 17 tot 22 wachtenden voor je; onvriendelijke bejegening en, als je niet oppast verbreekt personeel de verbinding.
In 1 maand lig ik, elke keer na onderhoudswerkzaamheden, zo'n tot 2 weken van het internet af. Elke dag bel ik; moet ik hetzelfde kunstje doen met stekkers eruit trekken en resetten... hopeloos !
Om de medewerkers aan de lijn te houden; vraag eerst hun naam voordat je een gesprek in gaat. Het gebeurt ons meermalen (soms 2 keer 1 uur wachten en ineens wordt de verbinding verbroken.)
Klantvriendelijkheid kent dit bedrijf niet; vreselijk bijdehand; niveau badgast, heel naar. Niemand voelt ook maar enige verantwoordelijkheid om het probleem op te lossen.
Daarnaast is Caiway 1/4 duurder als andere providers. De problemen lossen niet op, echter medewerkers doen vreselijk moeilijk over een monteur sturen terwijl het verleden elke keer door een monteur via de centrale opgelost moest worden.
het vertrouwen in dit bedrijf is gereduceerd tot 0; daarom een andere provider benadert die sinds kort bij ons gaat leveren.

Overstappen: 1 Kwaliteit: 1
Klantenservice: 1 Prijs: 1
Installatie (monteur): n.v.t. Snelheid internet: 1
Kwaliteit: 1
Prijs: 1
Snelheid: 1

Nu al spijt... Bij het kopen van ons nieuwe huis was het mogelijk in te schrijven voor glasvezel wat in de daar op volgende maanden zou worden aangelegd. In eerste instantie zou er gepeild worden of er genoeg interesse was. Al snel was duideljk dat er huis aan huis zou worden aangesloten al dan niet door regels binnen de gemeente maar goed...
YAY glasvezel!! aangezien we eerst nog een paar maanden zouden verbouwen geen probleem dat we nog even geen internet hadden op dit adres we woonden er immers nog niet.

Dan aangekomen in het 4e kwartaal 2021 waar het internet zou worden opgeleverd begonnen ze eens in de straat aan te leggen... hmm zal wel eidne kwartaal worden.. contact opgenomen geen informatie beschikbaar, op internet kon ik meer lezen dan de medewerker aan de telefoon me kon vertellen... tja dan maar afwachten.

net voor kerst en de verhuizing voor de deur met corona en nog geen open scholen is wonen met 3 kids zonder internet niet handig dus nog maar een keer gebeld. De dame via de chat deed haar beste me te voorzien van antwoord toen ik een linkje kreeg waar ik antwoorden kon vinden en een telefoonnummer om te bellen zag ik de bui al hangen maar goed. Oplevering van het glasvezel netwerk (dus nog niet de aansluiting) blijkt juli 2022 te worden.

Caiway opnieuw gebeld, helaas kunnen we hier niets aan doen en tja... ja het is uw probleem. Gevraagd om het contract te annuleren en/of op te schorten moet immers iets gaan regelen. Alweer jammer dan... uw heeft een contract nu en zodra beschikbaar MOET u afnemen weer mijn probleem.

Ondertussen Ziggo gebeld want geen internet is geen optie met online lessen etc. hier een abo afgesloten dit loopt inmiddels maar hier zit ik natuurlijk een jaar vast (werkt ook prima dus.. ok).
Inmiddels al een 3x gebeld de eerste keer toen ik graag iemand wou spreken om mijn klacht te maken werd ik verwezen naar de website waar ik tot op dit moment geen klachten formulier heb gevonden. De medewerker kon me ook geen link of iets sturen, ik voelde me ook nog afgewimpeld. Paar dagen later nog een keer gebeld, deze vriendelijke medewerker gaf ook aan niet veel te kunnen doen maar wel begrip te hebben en hij kon wel een klacht deponeren namens mij dit samen met hem doorgenomen en ingestuurd. dit is nu alweer een maand geleden. tot op dit moment nog niets gehoord van Caiway.

Het mag duidelijk zijn dat het nu een principe kwestie word en ik absoluut van dit contract af wil en ook NOOIT meer een dienst van hen zal afnemen.

bij deze dan ook de waarschuwing bedenk je goed of je hier wel een contract wil afnemen. Het lijkt er hard op dat wanneer je een probleem hebt dit ook JOUW probleem is en ze ook absoluut geen interesse hebben om klanten tevreden te houden of deze te willen helpen.

Overstappen: 6 Kwaliteit: 3
Klantenservice: 4 Prijs: 6
Installatie (monteur): 6 Snelheid internet: 4
Kwaliteit: 3
Prijs: 6
Snelheid: 4

Waardeloos maar helaas weinig keus in mijn wijk.
WiFi ligt er constant uit.
Waardoor interactieve tv, thuiswerken hopeloos is.
Ik hoop dat er snel wat nieuwe aanbieders in Rhoon komen zodat ik kan overstappen.

TOON ALLE 41 KLANTEN REVIEWS
TOON MEER REVIEWS

Caiway provider-review & ervaringen

15 juni 2022 (laatste wijziging 13 juli 2022) door Amanda

Samenvatting

Caiway is de tegenhanger van Ziggo: waar Ziggo niet levert, vind je Caiway. Maar is de provider ook een góede tegenhanger?

Caiway levert glasvezelinternet. De snelheden zijn super: van 150 tot maar liefst 1.000 Mbit/s. Woesj! Bovendien is de inhoud van elk pakket goed gevuld en ontvang je waar voor je geld.

Denk aan een goede modem/router, standaard interactieve TV en een uitgebreide klantenservice.

Caiway is niet op veel adressen beschikbaar, maar heb je de mogelijkheid om een Caiway pakket te bestellen? Dan is dit zeker een goede keuze!

Lees volgende pagina: Pakketten
Terug naar vergelijking
Start de chat