Hoog contrast inschakelen Hoofdmenu overslaan
Logo prijsvergelijken Logo trustpilot Logo thuiswinkel
085 88 88 566
Ma-Vr bereikbaar
Live chat
Snel antwoord
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Sluiten
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Sluiten
  • Onafhankelijk
  • Alle grote aanbieders
  • Persoonlijk
Uitstekend via Trustpilot Logo trustpilot
"Uitstekende service"

Artikel overslaan
 
Door Coen 06-10-2022 (laatste wijziging 14-12-2023)

Budget Alles-in-1 internet: Review & Ervaringen

Door Coen 06-10-2022 (laatste wijziging 14-12-2023)

Is internet van Budget Alles-in-1 snel genoeg? En hun modem van goede kwaliteit? Je leest het in onze recensie hieronder.

Inhoud

Snelheid van Budget Alles-in-1 internet

Budget Alles-in-1 levert internet standaard via DSL. Oftewel: via de telefoonlijn. Dat betekent dat de snelheid beperkt is.

Wel geeft de provider je een aantal opties: een 'instap' snelheid van 30 Mb/s, 50 Mb/s voor de grotere gezinnen en 100 Mb/s voor de grootverbruikers.

Let op: kies je voor een hogere snelheid? Net als bij iedere DSL-provider, is de snelheid op jouw adres afhankelijk van jouw afstand tot de centrale. Daar doet Budget Alles-in-1 ook niet geheimzinnig over; middels een postcodecheck kun je de snelheid op jouw adres zien.

Wil je nóg hogere snelheden? Dan ben je bij Budget Alles-in-1 aangewezen op glasvezel.

Budget Alles-in-1 Glasvezel: onze ervaringen en review

Is glasvezel beschikbaar op jouw adres? En wil je duizelingwekkende internetsnelheden je huis laten binnen knallen? Dat kan bij Budget Alles-in-1. Je hebt de volgende opties (pakketten met alleen internet):

  • 50/50 Mbit/s: € 43 per maand
  • 100/100 Mbit/s: € 45 per maand
  • 200/200 Mbit/s: € 49 per maand
  • 500/500 Mbit/s: € 52 per maand
  • 1.000/1.000 Mbit/s: € 56 per maand

Het grote voordeel van glasvezel: geen snelheidsverlies. De beloofde snelheid is altijd de werkelijke snelheid. Daarnaast is de uploadsnelheid net zo hoog als de downloadsnelheid. Dat betekent: razendsnel bestanden ontvangen én versturen.

Qua prijs zit Budget Alles-in-1 prima voor glasvezel-internet. Zeker voor het laagste 50/50 Mbit/s-abonnement.

Budget Alles-in-1 Modem (Experia Box V10A): onze ervaringen en review

Budget Alles-in-1 levert de 'oude' modem van KPN, namelijk de Experia Box V10A. Geen zorgen, de modem is alleen oud omdat KPN kortgeleden een nieuw apparaat op de markt heeft gebracht voor haar eigen klanten. Of klanten van Budget Alles-in-1 deze modem ook zullen krijgen, is nog onbekend.

De Experia Box V10 is een modem die niet veel technische kennis vereist. Deze modem ondersteunt geen mesh-netwerken, dus wil je dit graag in huis of maak je hier momenteel gebruik van? Dan moet je dit met een andere modem verbinden. Verder kan de modem - theoretisch dan - snelheden halen t/m 1.300 Mb/s (alleen via 5 GHz). De Experia Box V10 is een dualband modem, dat betekent dat hij zowel kan uitzenden op 2,4 GHz en op 5 GHz. Dit is positief, want hierdoor kunnen er meer apparaten verbinden met het apparaat zonder dat dit 'wifi-drukte' veroorzaakt. 

Alle technische specificaties

  • Bandbreedte: 300 Mbps 2,4 GHz + 1300 Mbps 5 GHz
  • Wifi-banden: Dual-band 802.11ac
  • Beveiligingstype: WPA, WPA2
  • 2,4 GHz-band protocollen: b/g/n
  • 5 GHz-band protocollen: a/n/ac
  • Router / Wifi-modem: Wifi-modem
  • Fabrikantcode (SKU): 847740
  • WPA2-beveiliging: standaard aan
  • WPS-knop: standaard uit
  • Firewall: standaard aan

Géén eigen e-mailadres van Budget Alles-in-1

Opvallend is dat je bij Budget Alles-in-1 géén eigen e-mailadres krijgt. De vraag is: is dit nu echt een nadeel?

Nee, zeggen velen. Immers, wanneer je overstapt naar een andere provider, kun je je e-mailadres niet meenemen. Je moet dan iedereen een wijziging sturen. Inclusief alle instanties aan wie je het adres hebt opgegeven. Je bent al je mailtjes kwijt. Etc.

Zo bezien kun je beter een Gmail- of Hotmail-adres gebruiken. Die kun je altijd gebruiken, ongeacht je provider.

Maar ben je heel provider-trouw? Dan kun je dit als een nadeel voelen.

Géén internetbeveiliging

Bij de meeste providers krijg je een (gratis) internetbeveiligingspakket bij je abonnement. Niet bij Budget Alles-in-1. Daar zal je dus zelf achteraan moeten. Nu zijn daar genoeg opties voor. Maar voor degenen met wat minder verstand van internet, zal dit toch als een gemis voelen.

Conclusie

Qua internetsnelheid zit je prima bij Budget Alles-in-1. Je hebt veel keuze in snelheden, tot 1.000 Mb/s als dit bij je beschikbaar is.

Over glasvezel van Budget Alles-in-1 horen we goede dingen. Als er bij jou glasvezel ligt, adviseren we je met 'normaal gebruik' het laagste pakket te kiezen. Dan haal je gegarandeerd 50/50 Mbit/s. Genoeg voor de meeste huishoudens.

En of je het erg vindt dat je geen eigen e-mailadres of internetbeveiliging van Budget Alles-in-1 krijgt? Dat moet je vooral zelf uitmaken.

Vergelijk met alle providers

 
Tags van deze pagina
Geen tags gevonden.
 
Navigatie
Home>Internet vergelijken>Reviews>Budget Alles-in-1>Budget Alles-in-1 internet: Review & Ervaringen
Joyce
21-12-2021
Jammer dat budgetthuis niet even nadrukkelijk laat weten dat er middels eeen coax aansluiting geen verbinding mogelijk is. Ik hoop dat jullie dit gaan oplossen. Ik betaal nu maar kan geen internet gebruiken. Had ik dat maar eerder geweten dan was ik nooit overgestapt. Dat wordt een stressvolle kerst.
Sirwan ahmad
05-07-2020
Ik wil alleen internet hebben voor thuis.
Reactie op Sirwan ahmad
Suzanne van Prijsvergelijken
Beste Sirwan Ahmad, Ik heb in je bericht je persoonlijke gegevens verwijderd, mocht je graag een persoonlijke vergelijking willen, dan kun je contact opnemen door middel van onze chatservice of een berichtje sturen naar [email protected]. Ik hoor het graag! Met vriendelijke groet, Suzanne
John Maas
26-12-2018
@ J. Schuit: Ik kijk uit naar uw boek. ? Ondanks het feit dat NLEx vorig jaar het abonnement met een tientje per maand heeft verhoogd, is het nog steeds de goedkoopste Alles-in-1 aanbieder, met tevens een snelle down- (100 Mbit/s) en uploadsnelheid (30 Mbit/s), waarbij de feitelijke snelheid uiteraard afhankelijk is van de afstand tot de wijkverdeelkast, net zoals bij alle andere VDSL providers. Ik ben erg tevreden over de klantenservice, zo werd er bijvoorbeeld kosteloos een nieuwe afstandsbediening opgestuurd, nadat er een biertje overheen was gegaan. De communicatie verloopt via Twitter juist er soepel en snel, vind ik. Daar kunnen andere providers een voorbeeld aan nemen. Wel jammer dat een paar maanden geleden het forum is gesloten, want daar werd door de community veel nuttige informatie gedeeld. Via de gratis dualband Wi-Fi repeater van TP-Link is de Wi-Fi dekking ook op zolder en in de tuin gegarandeerd en de installatie van die repeater en de rest van de hardware was ook een fluitje van een cent. Kortom, niets dan lof vanuit mijn kant, een tevreden klant. Dat mag ook wel eens gezegd worden, i.p.v. van al die negatieviteit, onder berichten als deze. Tevreden klanten hoor je namelijk zelden, omdat die genieten van de service, zoals bijvoorbeeld ook het in het TV menu geïntegreerde Netflix. ?
J.Schuit
18-10-2018
Niet geweten dat je een extra accespoint kunt instaleren.De klanten service is puur slecht. En als je geen twitter of faceboek wilt. Dan heb je een probleem. Alles wat met KPN werkt geeft problemen. Als je iets bij besteld of veranderd dan gaat het geheid fout. Ik kan er een boek over schrijven.
Reactieformulier overslaan
Laat hier een reactie achter
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Sluiten
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
Sluiten
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Sluiten
Bedankt voor uw reactie!