Hohen Kontrast einschalten Hauptmenü überspringen
Logo Preisvergleichen Logo Trustpilot Logo thuiswinkel
085 88 88 566
Wir sind erreichbar
Live chat
Schnelle Antwort
Unabhängig
Kein Anbieter kann uns dafür bezahlen, dass er an der Spitze der Vergleichsgruppe steht. Die Reihenfolge 'empfohlen' wird durch einen Algorithmus bestimmt. Der wichtigste Faktor für diesen Algorithmus ist die Beliebtheit der Abonnementen bei anderen Wechseln. Sie können auch die Reihenfolge der Abonnementen selbst bestimmen ( zum Beispiel durch Sortierung nach Preis oder Internetgeschwindigkeit).
Unabhängig
Kein Anbieter kann uns dafür bezahlen, dass er an der Spitze der Vergleichsgruppe steht. Die Reihenfolge 'empfohlen' wird durch einen Algorithmus bestimmt. Der wichtigste Faktor für diesen Algorithmus ist die Beliebtheit der Abonnementen bei anderen Wechseln. Sie können auch die Reihenfolge der Abonnementen selbst bestimmen ( zum Beispiel durch Sortierung nach Preis oder Internetgeschwindigkeit).
Schließen
Persönlich
Wir haben unseren eigenen Kundendienst : stellen Sie Ihre Fragen per E-Mail ( antworten Sie innerhalb von 8 Stunden ), per Telefon (085 8888 566, 9:00 - 17:30) oder im Chat (auch 'Abends erreichbar!).
Persönlich
Wir haben unseren eigenen Kundendienst : stellen Sie Ihre Fragen per E-Mail ( antworten Sie innerhalb von 8 Stunden ), per Telefon (085 8888 566, 9:00 - 17:30) oder im Chat (auch 'Abends erreichbar!).
Schließen
  • Unabhängig
  • Alle großen Anbieter
  • Persönlich
Uitstekend via Trustpilot Logo Trustpilot
"Uitstekende service"

Artikel overslaan
 
Door Suzanne 06-01-2023 (laatste wijziging 29-09-2023)

Tele2 Mobiel: Review en Ervaringen [2023]

Door Suzanne 06-01-2023 (laatste wijziging 29-09-2023)

Let op: het is momenteel niet meer mogelijk om een abonnement bij Tele2 af te sluiten. Tele2 is samen met T-Mobile verder gegaan als 'Odido'. De informatie hieronder is van toepassing op abonnementen afgesloten vóór 5 september 2023:

Samenvatting:

Zoek je een nieuw mobiel of sim only abonnement? Tele2 is een voordelige en populaire keuze.

In deze review lees je alles over de abonnementen, de prijs en de kleine lettertjes.

Dit zijn de belangrijkste plus- en minpunten van Tele2:

Pluspunten:

  • Een van de voordeligere providers;
  • Keuze tussen maand-, jaar- en 2-jarige contracten;
  • Opereert op het goede netwerk van T-Mobile (check de dekking van tevoren nog wel even op jouw adres);
  • Een nette fair use policy (hoge daglimiet voor onbeperkte data-abonnementen + dataplafond);
  • Een uitgebreide klantenservice die ook 1 dag van het weekend bereikbaar is.

Minpunten:

  • Abonnement naar beneden bijstellen is niet mogelijk;
  • Combinatievoordeel geldt niet voor meest uitgebreide data-abonnementen;
  • Een limiet op onbeperkte data-abonnementen (dit is het geval bij alle andere providers);
  • Dataplafond zorgt ervoor dat je helemaal niet meer kunt internetten (in plaats van op een lagere snelheid);
  • Geen mogelijkheid tot een belplafond.

Inhoudsopgave

Prijs

Is de prijs niet een van de belangrijkste redenen dat je op een vergelijkingswebsite zit?

Als eerste kijken we daarom naar de gemiddelde prijs van een Tele2 abonnement en vergelijken die met andere providers. 

Is Tele2 een goede keuze als je voordelig uit wilt zijn?

Het voordeligste sim only abonnement van Tele2 kost € 9,50 per maand.

Dat is netjes, maar dit zit wel een beetje boven de gemiddelde budget provider.

Wat krijg je voor dit bedrag?

Je ontvangt in dit abonnement 200 belminuten of SMS'jes en 1.000 MB. Dat is best netjes.

prijs tele2

Wat scoort Tele2 als het gaat om de prijs?

We geven Tele2 een cijfer voor elk review-onderdeel. Laten we beginnen met de prijs.

Als uitgangspunt kijken we naar een gemiddeld sim only abonnement, met (in elk geval) 1.000 belminuten en 3 GB aan data.

Alle providers die duurder zijn dan de goedkoopste provider, werden daarop afgerekend.

Tele2 scoort een 8,5 als het gaat om de prijs voor een sim only abonnement.

Een prima score. Tele2 sluit zich hiermee aardig aan bij de budget providers.

Per maand betaal je € 14,50 voor een gemiddeld abonnement met. Bij Tele2 komt dit uit op onbeperkt bellen en SMS'en en 5 GB aan mobiele data. 

In verhouding: bij Lebara- de goedkoopste - betaal je € 7 per maand. Daarbij krijg je wel een lagere databundel. 

Flexibiliteit van de abonnementen

Sim only abonnementen zijn gemakkelijk en snel af te sluiten.

Maar ben je er ook snel weer vanaf? Of zit je gelijk 1 of 2 jaar vast?

Maand-, jaar- of 2-jarige contracten

Tele2 is flexibel: je kunt kiezen voor een contract van 1 maand, 1 jaar of 2 jaar.

Hoe korter je aan het abonnement vastzit, hoe meer je betaalt; de maandprijs gaat steeds € 1 omhoog. 

Toch is het fijn dat de provider je de keuze biedt tot maandelijks opzegbare abonnementen, dit doen namelijk niet alle aanbieders.

Abonnement naar boven en beneden afstellen

Het is natuurlijk vervelend als je elke maand nét te kort komt. Of als je juist veel te veel betaalt voor iets dat je amper gebruikt. 

Handig dus als je je abonnement maandelijks naar boven en naar beneden kunt afstellen.

Bij Tele2 kun je je bundel, eenmaal afgesloten, niet meer naar beneden afstellen. Wel kun je je bundel verhogen, en later weer terug naar je 'originele' bundel.

flexibiliteit tele2 contract

Wat scoort Tele2 als het gaat om de flexibiliteit van je abonnement?

Ook op dit punt hebben we Tele2 vergeleken met andere providers.

Tele2 scoort een 8 op het gebied van flexibiliteit. 

Het had beter gekund: namelijk als je je bundel ook omlaag kon afstellen. Maar al met al een goede score! 

Netwerk en bereik 

Tele2 is een van de providers zonder eigen netwerk; ook wel een virtuele provider genoemd.

Er zijn drie providers die wel een eigen netwerk hebben: Vodafone, KPN en T-Mobile. Tele2 opereert op het netwerk van T-Mobile. 

Eigenlijk zijn deze netwerken allemaal zo goed, dat er over geen iets slechts te zeggen valt. Alle drie hebben een zeer hoge dekkingsgraad, waardoor je maar op weinig plekken in Nederland zonder bereik zit. 

Wel handig om te checken, is de dekking op jouw adres. Dit kan je vinden met behulp van een dekkingskaart:

Bekijk de dekkingskaart van Tele2

Het netwerk van T-Mobile

Tsja... Er valt niet veel meer te zeggen dan dat het netwerk waarop Tele2 opereert, net zoals de andere twee netwerken, 'gewoon' goed is. 

Je hoeft je niet druk te maken als het gaat om de beschikbaarheid van het netwerk, zowel voor bellen als voor mobiel internet.

5G

Wil je gebruikmaken van de allernieuwste vorm van mobiel internet? Dan heb je een 5G-upgrade nodig. 

Dit kun je bij je abonnement bestellen voor € 2 extra per maand.

Ook hiervoor geldt: bekijk de dekkingskaart van Tele2 om te zien of 5G bij jou al mogelijk is. 

En: je moet hiervoor wel een geschikte 5G-telefoon hebben. 

netwerk en bereik tele2

Wat scoort Tele2 op basis van het netwerk en bereik?

Tele2 scoort een 8 op het gebied van netwerk en bereik.

Om dit punt hoef je niet te twijfelen: T-Mobile heeft gewoon een goed netwerk.

Het enige dat we kunnen vinden is dat 5G bij Tele2 geen gratis optie is. Wil je dit dus heel graag, dan zal je er voor moeten betalen.

Kleine lettertjes

Geen hond die de kleine lettertjes even gaat zitten uitpluizen voor het aangaan van een abonnement.

Maar om ervoor te zorgen dat je niet voor onverwachte verrassingen komt te staan, hebben we het een en ander voor je uitgezocht: 

Hoe onbeperkt is onbeperkt eigenlijk?

Heerlijk toch: je nooit zorgen hoeven te maken of je wel of niet binnen je bundel zit.

Zowel met bellen als met mobiele data heb je tegenwoordig onbeperkte bundels. Je kunt dus voor een vast bedrag elke maand zoveel bellen, SMS'en en WhatsAppen als je hartje begeert.

Maar is onbeperkt wel echt zo onbeperkt als het lijkt?

Zo werkt een onbeperkte databundel bij Tele2

Net als bij alle andere providers, biedt Tele2 een dagbundel voor mobiele data. Hiermee wil de provider voorkomen dat je je bundel gebruikt als goedkoop alternatief op vast internet. 

Geen zorgen, het is wel een behoorlijke bundel; je krijgt namelijk 10 GB. 

Is je bundel (bijna) op? Dan kun je een zogenaamde Bundelbooster aanvragen, waarmee je weer 2 GB krijgt om te gebruiken. Je kunt dit doen op de Tele2 omgeving of door een SMS te sturen naar Tele2.

Let op: heb je op een dag 20 GB verbruikt? Dan kun je alleen nog maar de Bundelbooster activeren via Mijn Tele2, of op de Tele2 app. Even snel een SMS'je sturen werkt dan niet meer.  

Zo werkt een onbeperkte belbundel bij Tele2

Je kunt bij Tele2 onbeperkt bellen zonder aan bepaalde regels vast te zitten. 

Het enige waar je rekening mee moet houden, is dat het bellen naar servicenummers vaak niet gratis is. Je betaalt dan het tarief dat gehanteerd wordt door deze nummers.

Hou er ook rekening mee dat je gratis onbeperkt kunt bellen naar Nederlandse nummers, buitenlandse nummers zitten niet in het pakket. Dat is bij alle onbeperkte belbundels van providers het geval, tenzij er expliciet vermeld wordt dat je ook naar buitenlandse nummers kunt bellen. 

kleine letters tele2

Wat betaal je eigenlijk buiten de bundel?

Als je het einde van je bundel bereikt, betaal je bij de meeste providers voor je verbruik.

Soms is het ook mogelijk een soort plafond in te stellen. Hoe zit dat precies bij Tele2?

Bellen en SMS'en buiten je bundel

Je kunt uit twee belbundels kiezen bij Tele2: een bundel met 200 belminuten of onbeperkt bellen. 

Bij een onbeperkte belbundel kun je natuurlijk niet tegen een limiet aanlopen. 

Kies je voor 200 belminuten? Dan betaal je buiten de bundel € 0,25 per minuut en € 0,25 per sms. 

Data gebruiken buiten de bundel

Heb je geen onbeperkte databundel? Dan kan het voorkomen dat je wel eens buiten je bundel komt. 

Geen zorgen: Tele2 stuurt je een sms'je wanneer je op 80% en op 100% van je bundel zit. 

Je komt niet voor onverwachte kosten te staan, omdat je internetgebruik volledig stopt. Je kunt pas weer internetten als je een extra databundel aanschaft.

Let op: voor bundels met 20 GB en onbeperkt internet gelden andere regels wanneer je in een EU-land verblijft. Je ontvangt dan sowieso een andere limiet, en je betaalt per MB wanneer je dit limiet hebt bereikt. Lees meer over datagebruik bij Tele2 in het buitenland.

Data- of belplafond

Een 'plafond' voor bellen of data zorgt ervoor dat je nooit over je limiet heen kunt gaan. En dus nooit voor onverwachte kosten komt te staan.

Tele2 heeft standaard een dataplafond ingesteld. Dit zorgt er wel voor dat je gelijk helemaal geen internettoegang meer hebt (via mobiele data, je kunt natuurlijk wel gewoon op wifi). Veel andere providers bieden je nog wel internettoegang, maar op een langzamere snelheid. 

Het is bij Tele2 helaas niet mogelijk om een belplafond in te stellen. 

Hoeveel data kun je in het buitenland gebruiken?

Wat als je naar het buitenland gaat? Kun je dan nog je bundel blijven gebruiken? 

Dat ligt helemaal aan de bundel die je hebt. En naar welk land je gaat. Bij grote bundels gelden andere regels dan bij kleine bundels. 

En reis je buiten de EU, dan zal je een aanvullende bundel nodig hebben als je veel data wilt blijven gebruiken. 

In deze tabel kun je precies zien hoeveel data je kunt gebruiken in EU-landen bij Tele2: 

Datalimiet in EU-landen bij Tele2

Aantal GB in je abonnement

Kun je je volledige bundel gebruiken?

Wat gebeurt er als je buiten je bundel gaat?

1 GB

Ja

Je internetgebruik stopt, je kunt pas weer internetten zodra je een extra bundel afsluit 

2 GB

Ja

5 GB

Ja

10 GB

Ja

20 GB

Ja

Onbeperkt internet

Nee, je limiet is 27 GB

Wanneer je over de bundel bent, betaal je € 0,002178 per MB

Wat scoort Tele2 als het gaat om de kleine lettertjes?

We hebben Tele2 een 6,5 gegeven op basis van de fair use policy

We nemen de belangrijkste punten nog eens door:

Positieve punten:

  • Een goede fair use policy voor onbeperkte belabonnementen;
  • Nooit over je bundel met je data-abonnement.

Negatieve punten:

  • Tóch een soort limiet op onbeperkte data-abonnementen (dit is wel bij alle providers het geval);
  • Het dataplafond zorgt ervoor dat je helemaal niet meer kunt internetten (in plaats van internetten op lage snelheid);
  • Geen mogelijkheid om een belplafond in te stellen.

Combinatievoordeel: Klantvoordeel van Tele2

Tele2 is onderdeel van T-Mobile, en dat betekent dat je profiteert van mooie extra's als je klant bent bij beide providers.

Heb je bijvoorbeeld internet van T-Mobile en een mobiel abonnement van Tele2, dan kom je waarschijnlijk in aanmerking voor dit Klantvoordeel. 

Wanneer ontvang je combinatievoordeel van Tele2?

Je kunt Klantvoordeel ontvangen wanneer je:

  • Tele2 combineert met een internet abonnement van T-Mobile
  • Tele2 combineert met een ander Tele2 abonnement

Voorwaarde is wel dat beide abonnementen op hetzelfde adres staan geregistreerd.

combivoordeel tele2

Welke combinatievoordelen kun je ontvangen?

Tele2 Mobiel + Mobiel

Databundel

Voordeel

Alle databundels met 1 of 2 GB

+ 1 GB (elke maand)

Alle databundels met 5 GB

+ 2 GB (elke maand)

Alle databundels met 10 of 20 GB

+ 5 GB (elke maand)

Heb je een onbeperkte databundel of heb je helemaal geen data in je abonnement? Dan ontvang je helaas geen voordeel.

T-Mobile Thuis + Tele2 Mobiel

  • Databundel met 1 of 2 GB
    • € 5 korting per maand op je Thuis abonnement
    • 1 GB extra data
  • Databundel met 5 GB
    • € 5 korting per maand op je Thuis abonnement
    • 3 GB extra data
  • Databundel met 10 GB of 20 GB
    • € 5 korting per maand op je Thuis abonnement
    • 5 GB extra data
  • Geen databundel of een onbeperkte databundel
    • € 5 korting per maand op je Thuis abonnement

Ook hier geldt: heb je een onbeperkte databundel of geen data in je abonnement? 

Wat scoort Tele2 als het gaat om combinatievoordeel?

Tele2 scoort een 7,5 als het gaat om combinatievoordeel.

Ondanks dat Tele2 een budget provider is, kun je er toch echt alles uithalen wat erin zit. Zeker als je ook T-Mobile hebt. 

Wel jammer: heb je het meest uitgebreide data-abonnement, dan kun je geen alternatieve extra ontvangen. Je ontvangt dan alleen korting op je internet abonnement (wanneer je tenminste ook T-Mobile hebt afgesloten).

Klantenservice

Als je het fijn vindt om je provider snel en gemakkelijk te spreken, is een goede klantenservice van belang.

Hoe is dit geregeld bij Tele2?

Waar kun je Tele2 bereiken?

Tele2 biedt meerdere opties om iemand van de klantenservice te spreken:

  • Via hun telefoonnummers:
    • 020 754 44 44
    • 1200 (alleen te bereiken met je mobiele Tele2 nummer)
  • Via een chatbot;
  • Via het forum;
  • Via social media, bijvoorbeeld Facebook en Twitter.

Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?

  • Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 20:00 uur;
  • Zaterdag van 09:00 tot 17:30 uur.

klantenservice tele2

Wat scoort Tele2 op het gebied van klantenservice?

Veel manieren om snel contact op te nemen. Zeker voor een budget provider is het verrassend dat je toegang hebt tot een forum, waarbij je ook andere klanten kunt spreken.

Tele2 krijgt van ons een 9 als het gaat om de klantenservice.

Conclusie en eindcijfer

Als we de abonnementen van Tele2 kort samenvatten, zijn dit de belangrijkste plus- en minpunten:

Pluspunten:

  • Een van de voordeligere providers;
  • Keuze tussen maand-, jaar- en 2-jarige contracten;
  • Opereert op het goede netwerk van T-Mobile (check de dekking van tevoren nog wel even op jouw adres);
  • Een nette fair use policy (hoge daglimiet voor onbeperkte data-abonnementen + dataplafond);
  • Een uitgebreide klantenservice die ook 1 dag van het weekend bereikbaar is.

Minpunten:

  • Abonnement naar beneden bijstellen is niet mogelijk;
  • Combinatievoordeel geldt niet voor meest uitgebreide data-abonnementen;
  • Een limiet op onbeperkte data-abonnementen (dit is het geval bij alle andere providers);
  • Dataplafond zorgt ervoor dat je helemaal niet meer kunt internetten (in plaats van op een lagere snelheid);
  • Geen mogelijkheid tot een belplafond.

Eindcijfer: 8,1

Tele2 is een goede keuze op vrijwel alle vlakken. Je bent niet teveel kwijt, krijgt een goed aanbod en kunt je provider ook nog eens gemakkelijk bereiken. 

Daarnaast maak je gebruik van het bekroonde T-Mobile netwerk en kun je profiteren van combinatievoordeel.

Natuurlijk zijn er wel een paar kleine dingen om op te letten voor je een abonnement afsluit, maar dit is bij elke provider wel het geval.

Neem de plus- en minpunten voor jezelf door en bedenk dan of een Tele2 abonnement een goede keuze is voor jou.

Of kijk nog even verder naar andere providers:

start met vergelijken

Benieuwd hoe Tele2 scoort ten opzichte van andere providers? Lees eens ons artikel over de beste sim only aanbieder.

Deel je ervaring van Tele2 mobiel

Ben je al klant bij Tele2? Help ons en anderen door je eigen review achter te laten in de reacties onder dit artikel!

 
Tags van deze pagina
Geen tags gevonden.
 
Navigation
Home>Informatie>Sim Only tips>Tele2 Mobiel: Review en Ervaringen [2023]
Anthony
22-09-2023
3 weken dagelijks aan de telefoon om mijn abbo te stoppen na meer dan 10 jaar!!! Overstappen naar een andere provider werd door tele2 alsmaar tegen gehouden. Telkens nee het ligt aan de andere, nee u moet hun bellen… toen maar een nieuwe abbo daar afgesloten met een nieuw nummer. Tele2 uitgeschreven en dat staat ook in de mail. Nu 3 maanden verder en nog krijg ik rekeningen die ik moet betalen! Terwijl ik het resterende bedrag betaald heb van nog geen 40 euro. Krijg ik nu weer een rekening van 56,72!!! Dan moet ik inloggen maar dat kan niet want ik heb geen werkende account en telefoonnummer van tele2 dus kan helemaal niks! En dan ook nog een overstap naar odido. Kansloos!
Reactieformulier overslaan
Laat hier een reactie achter
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Sluiten
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
Sluiten
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Sluiten
Bedankt voor uw reactie!