prijsvergelijken

Smartphone kwijt: informeer snel je provider

27 augustus 2015 (laatste wijziging 7 mei 2019) door Suzanne

Je weet het zeker: je bent je smartphone echt kwijt! Doemscenario's spoken al door je hoofd: je ontvangt straks hoge telefoonrekeningen, iemand neust in je persoonlijke bestanden zoals foto's en video's en andere vertrouwelijke bestanden liggen zomaar op straat. 

Wanneer je zeker bent dat je telefoon kwijt is, kun je het beste zo snel mogelijk je provider op de hoogte stellen. Meestal doe je dit door in te loggen met je persoonlijke account.

Per provider hebben we de handelingen voor je op een rijtje gezet. Wel zo makkelijk.

Spring gelijk naar de provider die je nodig hebt:

Informatie per mobiele provider

KPN smartphone kwijt

Heb je een telefoon abonnement via provider KPN? Dan kun je op deze pagina van KPN je simkaart laten blokkeren. Hier kun je gelijk aangeven of je bent verzekerd of niet.

Simyo simkaart blokkeren

Bij de provider Simyo kun je online je simkaart laten blokkeren, en ook meteen een nieuwe bestellen. Er is ook een optie beschikbaar om je simkaart te deblokkeren, voor het geval je de telefoon weer terug vindt. Klik hier om via Simyo je simkaart te blokkeren.

T-Mobile smartphone kwijt

Heb je een telefoon van T-Mobile? Dan kun je door in te loggen in My T-Mobile ervoor kiezen je simkaart te blokkeren.

Hollandsnieuwe smartphone kwijt

Bij Hollandsnieuwe moet je online inloggen met je account om je simkaart te blokkeren. Deblokkeren in het geval dat je je telefoon terug vindt, is ook op deze manier mogelijk. Of bestel weer een nieuwe simkaart via Hollandsnieuwe.

Vodafone smartphone kwijt

Bij Vodafone kun je online aangeven dat je telefoon kwijt of gestolen is. Je kunt hier je simkaart blokkeren en eventueel een nieuw toestel bestellen. 

Heb je nog niet zo lang een abonnement bij Vodafone? Dan kun je met Vodafone NEXT tóch voor afloop van je contract kiezen voor een nieuw abonnement. Wanneer je je toestel niet hebt om in te ruilen, betaal je vaak wel een soort afkoopsom. 

Tele2 smartphone kwijt

Op de website van Tele2 kun je je simkaart eenvoudig blokkeren, maar je kunt er ook voor kiezen dit telefonisch te doen. Een nummer om vanuit Nederland en om vanuit het buitenland te bellen worden beiden genoemd op de site van Tele2.

BEN smartphone kwijt

Ook bij BEN kun je ervoor kiezen om online je simkaart te blokkeren, of om dit telefonisch te laten doen. Je kunt ook via de BEN app je simkaart blokkeren. Een nieuwe simkaart kun je alleen online bestellen. Ga hiervoor naar de klantenservice pagina van BEN.

Simpel simkaart blokkeren

Log in bij Simpel om je simkaart te blokkeren. Mocht je je telefoon weer terugvinden, dan kun je de simkaart gewoon weer deblokkeren! Ook een nieuwe simkaart kun je via de website bestellen.

Youfone simkaart blokkeren

Ook bij sim only aanbieder Youfone kun je online je simkaart blokkeren. Doe dit door in te loggen op jouw account via MyYoufone. Ook kun je telefonisch contact opnemen met de provider, vanuit Nederland en het buitenland. Klik hier om via Youfone je simkaart te blokkeren.

 Smartphone kwijt wat moet je doen
 

Suzanne

Mijn naam is Suzanne. Met de artikelen die ik schrijf, wil ik antwoord geven op vragen die jij hebt. Over internet of mobiele abonnementen. Zodat het voor jou in 1 oogopslag duidelijk is waar je aan toe bent.

Terug naar vergelijking
Start de chat