Hoog contrast inschakelen Hoofdmenu overslaan
Logo prijsvergelijken Logo trustpilot Logo thuiswinkel
085 88 88 566
9:00 - 17:30
Live chat
Snel antwoord
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Sluiten
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Sluiten
  • Onafhankelijk
  • Alle grote aanbieders
  • Persoonlijk
Uitstekend via Trustpilot Logo trustpilot
"Uitstekende service"

Artikel overslaan
 
Door Suzanne 20-01-2023 (laatste wijziging 10-04-2024)

Simyo: Review en Ervaringen [2024]

Door Suzanne 20-01-2023 (laatste wijziging 10-04-2024)

Samenvatting:

Ben je op zoek naar een nieuw sim only abonnement van Simyo? En wil je precies weten wat de mobiele provider allemaal te bieden heeft?

Dan zit je hier goed! We nemen alle positieve én minder positieve dingen van Simyo onder de loep. 

Zo weet jij zometeen zeker dat je de goede keuze maakt.

Pluspunten:

  • Een van de goedkopere providers;
  • Erg flexibel met de optie tot maandcontracten, en de mogelijkheid om je abonnement elke maand te wijzigen;
  • Opereert op het bekroonde KPN netwerk; 
  • Zeer goede en bereikbare klantenservice.

Minpunten:

  • Geen bel- of dataplafond mogelijk;
  • Hoge buiten-de-bundel kosten;
  • Geen optie voor 5G.

Inhoudsopgave

Prijs

Je wilt geen bakken met geld kwijt zijn voor een simpel sim only abonnementje. 

Zit je hiervoor goed bij Simyo? Om dat te bepalen, kijken we naar twee dingen: het goedkoopste Simyo abonnement, en de prijs voor een gemiddeld abonnement.

Het voordeligste sim only abonnement van Simyo kost € 6 per maand.

Een mooi prijsje. Maar krijg je daar ook wel iets voor?

In dit abonnement zit 200 belminuten (die je eventueel ook als SMS'jes kunt gebruiken) en géén data. 

Op zich een prima abonnement voor dit bedrag. Je kunt je abonnement natuurlijk uitbreiden, maar dan ga je uiteraard ook meer betalen. 

prijs simyo

Wat scoort Simyo als het gaat om de prijs?

Het eerste onderdeel waar Simyo kan scoren: de prijs! 

Hiervoor nemen we een gemiddeld sim only abonnement met (in elk geval) 1.000 belminuten en 5 GB aan data. 

De voordeligste provider kreeg van ons een 10.

En alle providers die boven deze prijs zitten, worden hiervoor met minpunten afgerekend. 

Simyo scoort een 9,5 als het gaat om de prijs voor een sim only abonnement.

Niet de állergoedkoopste, maar wel een stuk onder de duurdere providers. Simyo biedt abonnementen voor een mooi prijsje aan.

Ben je op zoek naar een abonnement dat wij als uitgangspunt namen? Daarvoor betaal je bij Simyo € 9 per maand. 

Je krijgt dan onbeperkt bellen en SMS'en en ontvangt 6 GB aan mobiele data. 

Flexibiliteit van de abonnementen

Hoe lang zit je vast aan een sim only contract? Is het mogelijk om dit maandelijks op te zeggen? 

Maand-, jaar- of 2-jarige contracten

Bij Simyo kies je voor een maand-, jaar of 2-jarig contract.

Je kunt dus zelf bepalen hoe lang je aan een contract vastzit. Een maandelijks opzegbaar abonnement is fijn als je een keer wat wilt uitproberen. Wel betaal je hiervoor iets meer dan voor een 1- of 2-jarig abonnement.

Abonnement naar boven en beneden afstellen

Weet je niet precies hoeveel data je ongeveer nodig hebt? Of bel je de ene maand veel meer dan de andere?

Dat is geen punt bij Simyo. Je kunt namelijk elke maand je bundel bijstellen. Naar boven, maar ook naar beneden!

Je krijgt dan natuurlijk wel een andere maandprijs, omdat je nou eenmaal meer (of minder) gebruikt dan je originele bundel.

flexibiliteit simyo

Wat scoort Simyo als het gaat om de flexibiliteit van je abonnement?

Ook op dit punt hebben we Simyo vergeleken met andere providers.

Simyo scoort een 9 op het gebied van flexibiliteit. 

Top! Maandelijks opzegbare abonnementen zijn mogelijk. En bovendien kun je zonder extra kosten je abonnement elke maand bijstellen. Dit is postief, en zien we lang niet bij elke provider.

Helemaal mooi zou het natuurlijk zijn als je evenveel zou betalen voor een maandelijks opzegbaar abonnement als voor een 1- of 2-jarig abonnement. Maar los daarvan scoort Simyo erg goed op dit onderdeel.

Netwerk en bereik 

Simyo is een virtuele provider. Dit houdt in dat de provider zelf geen netwerk heeft.

De provider opereert op het KPN netwerk. Een netwerk dat eind 2021 én begin 2022 als het beste netwerk werd beoordeeld door verschillende onderzoeksbureaus!

Het kiezen van een kleine provider heeft vaak veel voordelen. Je betaalt minder, maar profiteert tegelijkertijd wel van een bekroond netwerk.

Het netwerk van KPN is voor het grootste deel van Nederland uitgerold. Je hoeft dus niet bang te zijn of je goed bereik hebt wanneer je kiest voor Simyo.

Toch nog even checken hoe het in jouw buurt is? Bekijk dan de dekkingskaart van KPN.

Het netwerk van Simyo: KPN

Simyo zit dus op het KPN netwerk: check!

Toch kan het zijn dat Simyo op een aantal punten verschilt. Sommige virtuele providers bieden bijvoorbeeld een veel lagere internetsnelheid aan. 

Het zou heel vervelend zijn wanneer je daar pas achterkomt wanneer je er daadwerkelijk last van hebt. 

Gelukkig heeft Simyo dat niet. Het enige dat Simyo niet aanbiedt en KPN wel, is 5G. Heb je dus een nieuw toestel dat 5G-compatibel is, en wil je daar gebruik van maken?

Dan kan dat (nog) niet via Simyo.

netwerk en bereik simyo

Wat scoort Simyo op basis van het netwerk en bereik?

Simyo scoort een 8 op het gebied van netwerk en bereik.

Simyo zit op het bekroonde KPN netwerk, dus daarin kan je niet mis gaan!

Het enige dat je als nadeel zou kunnen zien, is de afwezigheid van 5G. Dit biedt Simyo nog niet aan. 

Kleine lettertjes

Niemand houdt ervan: de kleine lettertjes in je contract. En gemakshalve worden deze vaak overgeslagen.

Maar kunnen de voorwaarden van Simyo het je lastig maken? We gaan het voor je na:

Hoe onbeperkt is onbeperkt eigenlijk?

Het wordt steeds meer afgesloten: onbeperkte bundels.

Nooit meer buiten de bundel kunnen geeft een fijn gevoel. Maar is je onbeperkte bundel wel zo onbeperkt als de provider het laat lijken?

Onbeperkte databundel bij Simyo

Helaas: het is bij Simyo niet mogelijk om een onbeperkte databundel af te sluiten.

Je kunt wél onbeperkt bellen (en SMS'en):

Zo werkt een onbeperkte belbundel bij Simyo

Zijn er nog regels verbonden aan de onbeperkte belbundel van Simyo? 

Nee. 

Het enige waar je extra voor kan betalen, zijn bepaalde servicenummers. Denk aan 0900-nummers en 087-nummers. Dit is eigenlijk altijd het geval.

De precieze kosten van zo'n nummer worden aan het begin van het gesprek altijd vermeld.

Hou er rekening mee dat 0909- en 0906-nummers geblokkeerd zijn.

kleine letters simyo

Wat betaal je eigenlijk buiten de bundel?

Wat gebeurt er eigenlijk als je het 'einde' van je bundel bereikt? 

Betaal je dan voor je verbruik? Of kun je een soort plafond instellen, waardoor je verbruik automatisch stopt?

Bellen en SMS'en buiten je bundel

Wanneer je bel- of SMS-bundel op is, ga je een buiten-de-bundel tarief betalen. 

Zowel voor een belminuut als een SMS'je betaal je dan € 0,31.

Data gebruiken buiten de bundel

Ook met je datagebruik kan het hard gaan. Wanneer je data gebruikt buiten je bundel, betaal je per MB € 0,15.

Data- of belplafond

Dit is wel een tegenvaller: Simyo heeft geen data- of belplafonds die je kunt instellen.

Om kosten buiten je bundel te besparen, krijg je een SMS wanneer je op 80% en 100% van je bundel zit.

Hierdoor weet je dus wel zeker wanneer je buiten de bundel aan het bellen of internetten bent.

Maar bij de meeste providers is het dan mogelijk om een limiet op je verbruik te zetten; een zogenaamd data- of belplafond.

Het feit dat dat niet kan bij Simyo, is een groot minpunt.

Hoeveel data kun je in het buitenland gebruiken?

Heb je een abonnement met mobiele data? Dit houdt niet altijd in dat je je volledige databundel ook in het buitenland kunt gebruiken.

Dit is afhankelijk van de prijs die de provider voor een bundel rekent, en van de grootte van de bundel.

Gelukkig is dit iets waarover je je geen zorgen hoeft te maken als je bij Simyo zit. Je kunt namelijk je volledige bundel ook in EU-landen gebruiken.

Reis je buiten de EU? Dan kun je niet zonder extra kosten je bundel gebruiken. Wat je precies betaalt per MB is afhankelijk van het land waar je naartoe gaat.

Wat scoort Simyo als het gaat om de kleine lettertjes?

We hebben Simyo een 5 gegeven op basis van de fair use policy

Geen hele goede score. Dit komt door:

  • De hoge kosten die je buiten de bundel betaalt;
  • Het feit dat je géén data- of belplafond kunt instellen.

Hierin valt echt nog wel wat te verbeteren, vinden wij.

Combinatievoordeel: Simyo Compleet 

Simyo is een budget provider: klopt! Ondanks dat kun je toch een leuk extraatje ontvangen. 

Namelijk als je ook internetabonnement van KPN hebt. Dit komt omdat Simyo een provider is die onder KPN valt.

De providers noemen dit Simyo Compleet.

Dit ontvang je bij Simyo Compleet:

Dubbele belminuten én data.

Lees hieronder de voorwaarden van Simyo Compleet.

combivoordeel simyo

Wanneer ontvang je combinatievoordeel bij Simyo?

Je komt in aanmerking voor Simyo Compleet wanneer beide abonnementen op hetzelfde adres geregistreerd staan.

Het maakt niet uit welk internetabonnement of welk sim only abonnement je hebt afgesloten. Simyo Compleet is niet geldig als je prepaid hebt.

Wat scoort Simyo als het gaat om combinatievoordeel?

Simyo scoort een 7,5 als het gaat om combinatievoordeel.

Afgezien van veel andere providers biedt Simyo slechts 1 voordeel aan in combinatie met haar moederbedrijf. 

Hou er wel rekening mee dat de provider ook wat goedkoper is dan veel anderen, die soms meer combinatievoordelen aanbieden. 

En het is wel een mooi voordeel dat Simyo aanbiedt, want je kunt hierdoor besparen op je mobiele abonnement.

Ga maar na: als je aan 4 GB genoeg hebt, kun je een abonnement kiezen van 2 GB. Je ontvangt dan automatisch het dubbele, zonder daarvoor te betalen.

Klantenservice

Benieuwd hoe je Simyo kunt bereiken? En hoe klantvriendelijk de provider is?

Lees verder:

Waar kun je Simyo bereiken?

Simyo biedt meerdere opties om iemand van de klantenservice te spreken:

  • Via hun telefoonnummers:
    • 1200 (gratis vanaf je mobiele Simyo nummer)
    • 0800 8007 (gratis voor nieuwe klanten)
  • Via een chatgesprek;
  • Via het forum;
  • Op hun Facebook kanaal
  • Via WhatsApp

klantenservice simyo

Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?

  • Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 20:00 uur;
  • Zaterdag en zondag van 10:00 tot 17:00 uur.

Wat scoort Simyo op het gebied van klantenservice?

Zo. Voor een budget provider is Simyo behoorlijk bereikbaar.

Zelfs op zondag! Dat zien we niet eens bij de grotere jongens. 

Dit is dan ook iets waarin de provider zich onderscheidt. 

Simyo krijgt van ons een 10 als het gaat om de klantenservice. 

Conclusie en eindcijfer

Als we de abonnementen van Simyo kort samenvatten, zijn dit de belangrijkste plus- en minpunten:

Pluspunten:

  • Een van de goedkopere providers;
  • Erg flexibel met de optie tot maandcontracten, en de mogelijkheid om je abonnement elke maand te wijzigen;
  • Opereert op het bekroonde KPN netwerk; 
  • Zeer goede en bereikbare klantenservice.

Minpunten:

  • Geen bel- of dataplafond mogelijk;
  • Hoge buiten-de-bundel kosten;
  • Geen optie voor 5G.

Eindcijfer: 8,2

Simyo biedt abonnementen aan voor een hele schappelijke prijs. Je kan eigenlijk bijna niet de fout ingaan wanneer je kiest voor een Simyo abonnement.

De enige dingen die je mee moet nemen in je beslissing, zijn het ontbreken van een bel- of dataplafond en 5G, en de relatief hoge buiten-de-bundel kosten.

Geen punt voor jou? Dan bevelen we Simyo van harte aan!

Verder kijken naar andere providers?

start met vergelijken

Ervaring met Simyo? Deel het!

Tevreden met Simyo? Of vind je dat er nog iets kan verbeteren? 

Deel je ervaring dan onder dit artikel, en help ons en andere lezers!

 
Tags van deze pagina
Geen tags gevonden.
 
Navigatie
Home>Informatie>Sim Only tips>Simyo: Review en Ervaringen [2024]
Maid marry
31-07-2023
Regelmatig m’n bundel verhoogd omdat ik veel mb’s verbruikte bij zelfde internet gebruik. Nooit buiten m’n bundel geweest en bij Simyo al 2 keer in een jaar! Met de daarbij horende fikse rekeningen, vandaag geblokkeerd na een overschrijding van meer dan 100 € Ik betaal elke maand voor een hoop mb’s, waaraan ik er vaak veel overhoud en als je er een keer overheen gaat moet je flink betalen. Ik ben mn vertrouwen kwijt en ga overstappen,! Wél een kanttekening: bij geen internet buitenland netjes geholpen door de klantenservice, maar dit weegt niet op tegen de flinke kosten als je buiten je bundel gaat
Joris
13-05-2023
Bizarre tarieven na overschrijding internetbundel. €100 voor een serie streamen op de verkeerde simkaart. De eerste 4000 mb met onbeperkt bellen voor €10. De volgende 1036MB voor €115,36 dus 44 keer zo duur buiten je bundel als erin. Hoop dat jullie blij zijn met die €115,36 ik zeg mijn abonnement op en zal iedereen afraden met jullie in zee te gaan en dat zelf nooit meer doen.
AMU
01-12-2022
Telefoon met abonnement gekozen. Telefoon vooruit betaald en dan kun je zelf bepalen wanneer deze bezorgd wordt. Bezorging via AMP en dan begint de ellende. Je kiest een dag en kunt aangeven of je per mail en/of sms een betere tijdsaanduiding krijgt op de dag van bezorging. Helaas geen mail en geen sms ontvangen. Eerste keer is bezorger aan de deur geweest, niet gezien. Tweede afspraak gemaakt, weer geen mail/sms ontvangen. Staat de bezorger voor de deur, maar mijn partner moet uit de stal komen. Ik bel meteen en zeg dat hij er binnen een paar minuten is. Daar kan niet op gewacht worden en de bezorger vertrekt weer, terwijl ik de ID kaart van mijn partner al in de hand heb. Simyo gebeld en die geven AMP de schuld. AMP gebeld en die geven Simyo de schuld. Lekkere bende daar. Voor mij nooit weer Simyo!
Artem
08-09-2022
Simyo seems to be seriously opinionated on people's ethnicity, rejecting Ukrainians applications for SIM card without any comments. I have BSN, rent an apartment in the city center and work for a large IT company. Simyo refused my application twice, and the only reason I managed to get from them is that I represent a risk to them based on their analytic model. All due to my name. I have serious concerns whenever it's even legal (and will forward all the of the information to the corresponding officials to look further into).
Eva
23-08-2022
De eerste 4 maanden waren prima. Maar daarna begon ik op steeds meer plekken geen bereik/internet te hebben. Zelfs niet in grote steden. En toen kon ik niet meer appen en bellen tegelijk. Dit zorgde voor veel problemen als ik iets tegelijk moest opzoeken. Heb alles al geprobeerd, nieuwe simkaart, andere mobiel etc. Simyo weet geen oplossingen en het ligt aan mijn Xiaomi telefoon zeggen ze (maar simkaart deed het in andere mobieltjes ook niet goed) en ik moet de resterende 5 maanden betalen voor gebrekkige sim only. Eens en nooit meer Simyo. Update: Daarna iemand telefonisch gesproken en zij zou mij terugbellen na financiële afdeling bellen over vroegtijdig opzeggen. Heb niks meer gehoord. Gemaild erover. Niks. Na een maand wachten en lang appen en genegeerd worden (op vakantie is mobiel steeds automatisch verbonden geweest met Turkije met alle hoge kosten vandien) voor het eerder opzeggen van contract weer zelf gebeld en 1.5 uur totaal gebeld. Eerst 15 minuten wachtrij, dan medewerker paar minuten spreken en weer in wacht gezet voor minuten. Daarna heeft hij zomaar opgehangen waardoor ik weer moest bellen en 15 min in wachtrij sta. Wachten, wachten, wachten omdat de medewerker allerlei afdelingen moest bellen. Uiteindelijk ervoor gezorgd dat ik nu kan opzeggen maar wel nog met 30 dagen opzegtermijn. 3 maanden minder. Mijn ervaring met Simyo heeft mij net en eerder zoveel koppijn gegeven. Dit is een van de slechtste klantenservice ooit! Gelijk met Basic Fit en dat zegt wat. Extreem lange wachttijd aan telefoon en dagen/weken geen antwoord op je appje of nooit op emaila. Voordat ik lid werd dacht ik dat het wel mee viel met slechte reviews, maar nee. Ik raad dit aan niemand aan en stap zelf over op duurdere provider.
Mel
23-07-2022
verschikkelijke provider!! Ik ben nog nooit buiten mijn bundel geweest, heb altijd een klein abonnement van 1G gehad. Dacht goedkoper uit te Zijn bij Simyo omdat ik toch liever een iets groter abonnement wil nu. Ik was voor hun 6G abonnement gegaan. Dit is 2 jaar super gegaan, elke maand bijna nooit boven de 3G uitgekomen aangezien ik bijna nooit op het Internet zit op mijn mobiel alleen wattsapp en af en toe op facebook. Toen mijn vriend even wat data moest toevoegen ( hij heeft unlimited) nog geen 2 minuten mijn hotspot aangezet ( wat zeker niet de eerste keer is geweest aangezien wij pas verhuist waren en op dat moment geen internet hadden). Een uur later krijg ik opeens een sms dat mijn Abonnement was stil gelegd omdat ik MEER DAN 16G over mijn abonnement heen was!!! Ja wij hebben alles op de achtergronden van onze beiden Mobiels uit gezet en echt maar 2 minuten de hotspot aan gehad. Dit was ook niet de eerste keer dat we dit gedaan hadden. Boete ( want zo kan je dit wel noemen) meer dan €1600,- SLAAT ECHT NERGENS OP!!!. uiteindelijk de mensen van simyo gesproken en een ander tarief per MB betaald maar dit was nogsteeds tegen de €200,-!!! door een fout aan hun kant. Ik zou niet eens weten hoe je meer dan 16G over je bundel kan gaan BINNEN 2 MINUTEN!! Zijn echt oplichters!!! Hierdoor kunnen ze hun prijzen zo aantrekkelijk maken. Ik ben niet de enige met dit verhaal, er zijn nog een heleboel andere reacties . Bekijk vooral op simyo's eigen site het kopje buiten de bundel, hier vind je nog veel meer van dit soort reacties. WEES GEWAARSCHUWED!!! SIMYO'S REACTIE OP MIJ WAS:" ER ZIJN MENSEN DIE ONGESTOORD BUITEN DE BUNDEL DOOR WILLEN BLIJVEN INTERNETTEN DAAROM ZETTEN WIJ ER GEEN LIMIET OP WANNEER IEMAND OVER ZIJN BUNDEL GAAT."!!!!!! ZE GAVEN DE SCHULD ECHT OP MIJ!! HELE SLECHTE SERVES!! ALS OF IEMAND OP EEN REKENING VAN MEER DAN €1600,- ZIT TE WACHTEN OP EEN ABONNEMENT VAN €11,-!!!!!
J
16-07-2022
NOOIT MEER SIMYO! Steeds minder bereik en appen en bellen kan niet tegelijk. De eerste 4 maanden waren prima. Maar daarna begon ik op steeds meer plekken geen bereik/internet te hebben. Zelfs niet in grote steden. En toen kon ik niet meer appen en bellen tegelijk. Dit zorgde voor veel problemen als ik iets tegelijk moest opzoeken. Heb alles al geprobeerd, nieuwe simkaart, andere mobiel etc. Simyo weet geen oplossingen en ik moet de resterende 5 maanden betalen voor gebrekkige sim only. Eens en nooit meer Simyo.
Ben
23-06-2022
Wat een totale ramp! En dat alleen nog maar voor de aanvraag! Ik wou overstappen naar Simyo voor dubbele data omdat ik KPN thuis heb. De aanvraag online ging goed via mobiel.nl maar toen begon de ellende. Ik kreeg een mailtje dat ik geen KPN thuis zou hebben, mijn adres was niet goed in het systeem gezet. Bellen dan maar... 23 minuten wachten tot je iemand spreekt. Eenmaal aan de telefoon met een dame zegt ze het aan te hebben gepast en dat ik een nieuwe mail zou krijgen en een sms met een code omdat dit nodig zou zijn om het te activeren dat ik wel dubbele data krijg. Dit gebeurde dus niet! Dag later weer gebeld en na 20 minuten iemand aan de telefoon die het niet snapte en het even aan een collega zou vragen... vervolgens weer 18 minuten wachten.... Kunt u een laatste factuur doormailen van de KPN???!!! Wat een PUINHOOP is het bij dat Simyo! Direct geannuleerd telefonisch en ook maar even online want ik vertrouw het helemaal niet. Onbegrijpelijk dat de consumentenbond dit zo vaak als beste provider moet hebben aangemerkt. Te belachelijk voor woorden hoe het daar gaat. Wees gewaarschuwd! Liever wat minder data dan bij deze provider een jaar lang in de ellende zitten.
Reactieformulier overslaan
Laat hier een reactie achter
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Sluiten
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
Sluiten
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Sluiten
Bedankt voor uw reactie!