Hoog contrast inschakelen Hoofdmenu overslaan
Logo prijsvergelijken Logo trustpilot Logo thuiswinkel
085 88 88 566
9:00 - 17:30
Live chat
Snel antwoord
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Onafhankelijk
Geen enkele aanbieder kan ons betalen om bovenaan in de vergelijker te staan. De volgorde 'aanbevolen' wordt bepaald met een algoritme. De belangrijkste factor voor dit algoritme is de populariteit van abonnementen bij andere overstappers. Je kan ook zelf de volgorde van de abonnementen bepalen (bijvoorbeeld door te sorteren op prijs of internetsnelheid).
Sluiten
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Persoonlijk
We hebben een eigen klantenservice: stel je vragen per mail (antwoord binnen 8 uur), via de telefoon (085 8888 566, 9.00 - 17.30u) of op de chat (ook 's avonds bereikbaar!).
Sluiten
  • Onafhankelijk
  • Alle grote aanbieders
  • Persoonlijk
Uitstekend via Trustpilot Logo trustpilot
"Uitstekende service"

Artikel overslaan
 
Door Suzanne 20-01-2023 (laatste wijziging 20-02-2024)

Lebara: Review en Ervaringen [2024]

Door Suzanne 20-01-2023 (laatste wijziging 20-02-2024)

Samenvatting:

Lebara is een concurrerende speler op de budget markt, en biedt zeer betaalbare sim only abonnementen.

Iets voor jou? Daar kom je achter in deze review!

Lees verder, of bekijk vast de belangrijkste plus- en minpunten:

Pluspunten:

  • De goedkoopste provider!
  • Keuze tussen maand- en 2-jarige contracten;
  • Opereert op het beste netwerk van KPN (check de dekking van tevoren nog wel even op jouw adres);
  • Automatisch belplafond ingesteld en de mogelijkheid om een datastop in te stellen;
  • Lage buiten-de-bundel kosten;
  • Goed bereikbare klantenservice.

Minpunten:

  • Lage internetsnelheid via 4G;
  • 5G is (nog) niet mogelijk bij Lebara;
  • Belplafond is niet uit te zetten, en je kunt alsnog extra kosten maken;
  • Strenge fair use policy wat betreft 'onbeperkt' bellen;
  • Geen combinatievoordeel mogelijk.

Inhoudsopgave

Prijs

We hebben vastgesteld dat Lebara een budget aanbieder is. Maar kan de provider ook opboksen tegen de andere prijsvechters?

Hiervoor kijken we naar 2 dingen:

  • de prijs van het goedkoopste (instap) abonnement;
  • de prijs van een gemiddeld abonnement. 

Laten we eerst eens kijken naar het goedkoopste abonnement dat de provider aanbiedt:

Het goedkoopste abonnement van Lebara kost € 4 per maand.

Erg voordelig! Je krijgt in dit abonnement 150 belminuten en 150 sms'jes en 1 GB aan mobiele data.

Nog best een goed aanbod voor die prijs.

prijs lebara

Wat scoort Lebara als het gaat om de prijs?

Een goedkoop abonnement is natuurlijk leuk, maar je wilt waarschijnlijk wel iets meer dan 1 GB of 150 belminuten.

Laten we daarom ook kijken naar de prijs van een gemiddeld abonnement. Met ten minste 1.000 belminuten en 3 GB mobiele data.

Voor een soortgelijk abonnement betaal je bij Lebara slechts € 7 per maand. 

Erg scherp! Je krijgt in dit pakket 3 GB en je kunt onbeperkt bellen en SMS'en.

Lebara scoort een 10 als het gaat om de prijs van een abonnement.

Dat maakt Lebara de goedkoopste sim only provider van dit moment!

Flexibiliteit van de abonnementen

Hoe vrij kan je je bewegen binnen een Lebara contract?

Kun je bijvoorbeeld na een maand weer overstappen naar een andere provider?

Of je abonnement naar boven en naar beneden aanpassen?

Maand-, jaar- of 2-jarige contracten

De meeste providers bieden in elk geval de optie tussen een 1- of 2-jarig contract. Daarnaast zijn er een aantal providers die hiernaast ook maandelijks opzegbare abonnementen aanbieden.

Bij Lebara kun je kiezen tussen een 2-jarig contract of een maandelijks opzegbaar abonnement.

Je zit dus óf heel lang vast, óf een stuk korter. De 2-jarige contracten zijn € 1 goedkoper per maand. Daarnaast biedt de provider wel eens tijdelijke acties aan, en die zijn vaak niet mogelijk met maandelijks opzegbare contracten. 

flexibiliteit lebara contract

Abonnement naar boven en beneden afstellen

Als je niet zo vaak een nieuw mobiel abonnement afsluit, is het soms een beetje gokken wat je precies nodig hebt.

Zou 5 GB genoeg zijn? Of is het juist veel te veel?

Als je net niet uitkomt, is het fijn om je abonnement te kunnen bijstellen. Naar boven, wanneer je net te weinig hebt. Of juist naar beneden als je elke maand heel veel over hebt.

Hoe is dit geregeld bij Lebara?

Je kunt bij Lebara je bundel zowel omhoog als omlaag afstellen. De wijziging gaat altijd de volgende maand in. 

Wat scoort Lebara als het gaat om de flexibiliteit van je abonnement?

Klinkt allemaal goed. Wat scoort Lebara als het gaat om dit deel van de review?

Lebara scoort een 9 op het gebied van flexibiliteit. 

Heel goed! Klein dingetje misschien, maar als er ook een jaarcontract was geweest (óf de maandcontracten hadden dezelfde prijs als de 2-jarige contracten), dan had de provider een 10 gekregen.

Netwerk en bereik 

Lebara is een virtuele provider. Dat betekent dat de provider geen eigen netwerk heeft, maar de diensten levert op een bestaand netwerk.

Er zijn drie providers met een eigen netwerk in Nederland: KPN, Vodafone en Odido.

Lebara levert de diensten over het netwerk van KPN, dat meerdere keren als beste netwerk werd bestempeld! Ook weer in het afgelopen jaar.

netwerk en bereik lebara

Het netwerk van KPN

KPN heeft momenteel het beste netwerk: dan moet er toch weinig fout gaan als je voor Lebara kiest, zal je denken.

Dat is voor het grootste deel ook wel het geval. Het bereik en de netwerkdekking is gewoon hetzelfde als bij KPN - goed dus. (Voor de zekerheid kan je checken hoe dit bij jou zit met behulp van de dekkingskaart van KPN.)

Maar er zijn wel een aantal dingen die Lebara anders aanpakt dan KPN. Namelijk:

  • Er is geen 5G mogelijk - bij KPN wél;
  • De maximale internetsnelheid is lager.

Geen 5G

Met 5G internet je onderweg een stuk sneller en stabieler dan via 4G. Maar helaas: het wordt bij Lebara (nog) niet aangeboden.

Dit zie je overigens bij meer virtuele providers terug. 5G is nog maar kort in Nederland en is dus niet overal nog beschikbaar.

Wil je het echt graag, dan kun je beter terecht bij een van de grotere jongens (KPN, Vodafone en Odido). 

Bedenk wel dat 5G op dit moment nog niet heel veel sneller is dan 4G. Bovendien kun je er alleen gebruik van maken als je ook een 5G-ready toestel hebt.

Lage maximumsnelheid

Naast het ontbreken van 5G, biedt Lebara ook een lagere maximum internetsnelheid aan via 4G: namelijk 75 Mb/s.

Bij de meeste providers is deze snelheid boven de 200 Mb/s (hoewel het wel om een theoretische maximumsnelheid gaat). Nogal een verschil dus. 

De vraag is of je echt het verschil zal merken. Het gaat tenslotte om een theoretische maximumsnelheid. In de praktijk haal je slechts een fractie hiervan.

Wat scoort Lebara op basis van het netwerk en bereik?

Lebara scoort een 7 op het gebied van netwerk en bereik.

Een goed bereik via het KPN-netwerk. Wel jammer dat Lebara je een limiet oplegt wat betreft de 4G-snelheid. 

En ja, 5G is ook (nog) niet mogelijk, net zoals bij de meeste virtuele providers. 

Kleine lettertjes

Is een abonnement wel écht zo goed als het op het eerste gezicht lijkt?

Of zijn er verborgen regels die je over het hoofd gezien hebt?

We hebben het voor je uitgezocht:

Hoe onbeperkt is onbeperkt eigenlijk?

Steeds meer providers bieden een onbeperkt abonnement aan - zij het voor bellen of data.

Zo ook Lebara. Je kunt kiezen voor een onbeperkt belabonnement. Maar hoe onbeperkt ís deze eigenlijk?

Zo werkt een onbeperkte belbundel bij Lebara

Helaas, je hebt te maken met een fair use policy wanneer je een onbeperkt belabonnement kiest.

Deze is als volgt gespecificeerd:

  • maximaal 3.000 minuten per maand;
  • maximaal 1.000 sms'jes per maand.

3.000 minuten staan gelijk aan 50 uur. Dat is best wel streng.

Als je elke dag een paar uur belt, zit je hier zo aan.

Maar wat gebeurt er precies als je deze limiet overschrijdt?

Allereerst kún je niet meer bellen of sms'en. Na 3.000 minuten of 1.000 sms'jes is de bundel dus 'op'.

Daarnaast heeft Lebara het recht om 'de overeenkomst op te schorten of te beëindigen' (Bron: Fair Use Policy Lebara).

Nogal streng dus. Weet je niet zeker of je genoeg hebt aan deze limiet? Dan kun je misschien beter bij een andere provider kijken.

kleine letters lebara

Wat betaal je eigenlijk buiten de bundel?

Wat als je geen onbeperkte bundel hebt, en je gaat per ongeluk buiten je bundel?

Hoeveel ga je dan precies betalen? 

Bellen en sms'en buiten je bundel

Voor een belminuut buiten de bundel betaal je € 0,09. Voor elke sms buiten de bundel betaal je € 0,12. 

Heb je in een maand € 10 kosten buiten de bundel gemaakt? Dan kun je die maand niet meer bellen of sms'en, tenzij je extra tegoed koopt.

Hiermee voorkomt de provider dat je hoge kosten buiten de bundel kunt maken. 

Data gebruiken buiten de bundel

Wanneer je met je mobiele data buiten de bundel gaat, betaal je € 0,01 per MB. 

Dat is erg laag! Je kunt er daarnaast ook nog voor kiezen om een datastop in te stellen. Hiermee kun je helemaal geen data meer buiten de bundel gebruiken, en heb je dus geen extra kosten.

Naast de kosten van deze datastop dan, dit kost per maand € 0,50.

Hoeveel data kun je in het buitenland gebruiken?

Wat als je naar het buitenland (lees: EU) gaat? Kun je dan nog je databundel blijven gebruiken? 

Ja! Bij Lebara kan dit. Naast de EU-landen gebruik je je bundel ook zonder extra kosten in het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.

Wat scoort Lebara als het gaat om de kleine lettertjes?

We hebben Lebara een 6,5 gegeven op basis van de fair use policy

We nemen de belangrijkste punten nog eens door:

Positieve punten:

  • Bel- en dataplafond zorgen ervoor dat je geen onverwacht hoge kosten buiten de bundel kunt maken;
  • Lage buiten-de-bundel kosten.

Negatieve punten:

  • Strenge limiet op onbeperkte belabonnementen;
  • Belplafond is niet uit te zetten en gaat pas in vanaf € 10.

Combinatievoordeel 

Verschillende providers bieden combinatievoordeel aan, waarmee je kan profiteren van extra kortingen en acties als je meer abonnementen afsluit.

Helaas, Lebara doet hier niet aan mee. Je abonnement is van zichzelf natuurlijk al vrij goedkoop.

Wat scoort Lebara als het gaat om combinatievoordeel?

We hebben Lebara geen punten gegeven voor deze rubriek.

Klantenservice

Veel budget providers besparen op de klantenservice. Je kunt ze bijvoorbeeld niet in het weekend of in de avonduren bereiken.

Hoe is dit geregeld bij Lebara?

Waar kun je Lebara bereiken?

Dit zijn alle contactmogelijkheden bij Lebara:

  • Via hun telefoonnummers:
    • 06 19 00 12 00
    • 1200 (via je mobiele Lebara nummer)
  • Via een chat (je krijgt wel eerst een bot);
  • Via social media, bijvoorbeeld Facebook en Twitter.

Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?

De telefonische klantenservice is geopend van:

  • Maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 10:00 uur tot 16:00 uur 

klantenservice youfone

Wat scoort Lebara op het gebied van klantenservice?

Op zich netjes voor een budget provider. Meerdere manieren om contact op te nemen, en een dag in het weekend beschikbaar.

Jammer dat ze 's avonds en op zondag niet te bereiken zijn. 

Lebara krijgt van ons een 7 als het gaat om de klantenservice.

Conclusie en eindcijfer

Als we de abonnementen van Lebara kort samenvatten, zijn dit de belangrijkste plus- en minpunten:

Pluspunten:

  • De goedkoopste provider!
  • Keuze tussen maand- en 2-jarige contracten;
  • Opereert op het beste netwerk van KPN (check de dekking van tevoren nog wel even op jouw adres);
  • Automatisch belplafond ingesteld en de mogelijkheid om een datastop in te stellen;
  • Lage buiten-de-bundel kosten;
  • Goed bereikbare klantenservice.

Minpunten:

  • Lage internetsnelheid via 4G;
  • 5G is (nog) niet mogelijk bij Lebara;
  • Belplafond is niet uit te zetten, en je kunt alsnog extra kosten maken;
  • Strenge fair use policy wat betreft 'onbeperkt' bellen;
  • Geen combinatievoordeel mogelijk.

Eindcijfer: 6,6

Lebara springt er vooral uit op het gebied van prijs. Sommige voorwaarden, bijvoorbeeld voor onbeperkt bellen, zijn wel erg streng.

Bepaal voor jezelf of je dit het waard vindt. 

Of vergelijk de provider eens met concurrenten, en zie waar je het beste uit bent: 

start met vergelijken

In ons artikel over de beste sim only provider kun je zien hoe Lebara scoort in vergelijking met andere mobiele providers.

Deel je ervaring van Lebara

Ben je al klant bij Lebara? Help ons en anderen door je eigen review achter te laten in een reactie!

 
Tags van deze pagina
Geen tags gevonden.
 
Navigatie
Home>Informatie>Sim Only tips>Lebara: Review en Ervaringen [2024]
Bas
17-02-2024
Sluit geen abonnement bij deze partij af. Als je bij hen wil stoppen via overstapservice van een derde (betrouwbare) partij, dan geven ze niet thuis. Het begint met het niet zichtbaar maken c.q. willen geven van de gegevens die nodig zijn voor de nieuwe provider om over te nemen. Het nummer wordt (uiteindelijk) door de nieuwe provider overgenomen, maar ze doen er alles aan om het abonnement (zonder nummer of werkbare sim) te laten doorlopen. Alles voor het geld, over de rug van een (oude) klant. Vervolgens loop je op tegen een muur: klantenservice niet bereikbaar, chat biedt geen oplossing; geven aan dat je zelf had moeten opzeggen (terwijl Odido dat heeft gedaan bij nummerovername). Dan het volgende. De facturen worden in de online omgeving klaargezet; daar kan je niet meer in omdat je geen actief nummer meer hebt. Als je een actief nummer wilt, dan moet je die terughalen bij je nieuwe provider. Facturen worden niet toegestuurd; alleen klaargezet in een online omgeving waar je niet meer in kan. Uiteraard wordt er wel afgeschreven. Dit is zwaar in strijd met de regelgeving van de Belastingdienst. Ik loop al even mee in deze maatschappij, maar dit neigt echt naar oplichting en het bewust frustreren van een (oude) klant, met het doel om (extra) geld te verdienen. Uiteraard zal hierna worden gereageerd door Lebara dat je nogmaals contact kan opnemen. Ik heb echter al veel contacten gehad; het wordt niet opgelost. Ik overweeg het indienen van een klacht bij de ACM, alsmede het indienen van een klacht bij de Belastingdienst i.v.m. de afschrijvingen zonder rechtsgeldige factuur uitreiking.
Jan
02-02-2024
We kregen een mail van een incasso bureau. Het abonnement staat op naam van mijn tante, mijn e-mail adres is hier enkel aan gekoppeld omdat mijn tante geen internet had. Mijn tante is op 6-11-2023 overleden. Bij het opruimen van haar woning hebben wij geen mobiele telefoon of papieren/gegevens daaromtrent gevonden. Ongeveer half november Lebara hiervan op de hoogte gesteld (telefonisch), maar we kregen geen medewerking en er werd ook niet meegedacht, er werden alleen vragen gesteld waarop wij geen antwoord hebben omdat we de gegevens niet bezitten. Als de erven op 23 november de incasso nog geaccepteerd, maar toen er 22 december weer afgeschreven werd hebben deze boeking terug gehaald en de incasso stopgezet. En nu dus een mail van een incasso bureau, wordt vervolgt.......... We vinden dit alles zeer klantonvriendelijk en uitermate onbeschoft van Lebara.
Dolf
10-01-2024
Kan sinds 2 weken niet meer naar familie in Indonesië bellen, heb hierover Lebara gebeld. Kunnen hier niets mee doen "want ik geef steeds de verkeerde antwoorden " wordt er gezegd. Als je dan vraagt wat ik dan verkeerd antwoord zeggen ze: DAT MOGEN WE NIET ZEGGEN.
Leny
26-10-2023
3 keer abonnement opgezegd van mijn overleden echtgenoot.de laatste keer met akte van overlijden bijgevoegd.of er werken analfabeten of men heeft hier een goudmijn in gevonden .plukken van een overledenen.
John
06-10-2023
Denk nogmaals na voordat je bij LEBARA een contract afsluit ! Vergelijk andere providers en lees de commentaren van gebruikers en verdiep je ook in de kleine letters, bij LEBARA is niet alles duidelijk. Ik heb vandaag telefonisch bij de klanten service gevraagd wat de kosten zijn voor het afkopen van de resterende 20 maanden Sim Only. (Buiten de bundel internet 589Mb kosten 24,81€ )
Marco
29-09-2023
Het is dat ik geen minscore kan geven. Hierbij mijn ervaringen met Lebara. Online een sim only pakket afgesloten en mijn nummer geactiveerd. Vervolgens melding dat m'n nummer geactiveerd moet worden. Klantenservice: je moet het contract opzeggen om een nieuwe aan te maken. Ze zouden me een mail sturen (niet gebeurd en nummer nog steeds op actief). Inmiddels is er 12,50e afgeschreven. Klantenservice: er staan geen gegevens meer van mij in het systeem, we kunnen je niet helpen. Verkoopafdeling: we kunnen geen contract afsluiten want er staat nog iets geactiveerd, of je de klantenservice wil bellen. Klantenservice (structureel 11 mensen voor je...): nee hoor, geen gegevens, we kunnen je niet helpen. En de optie op hun site om het contract op te zeggen werkt niet (error). Ik heb intussen de bank gebeld om het bedrag te storneren. Aangifte bij de politie gedaan van oplichting. Klacht ingedient lebara zelf. Ik ben 44j en nog nooit eerder zo slecht geholpen bij een bedrijf, echt te bizar voor woorden. update 29-09-2023: Kan de klantenservice niet bereiken met m'n huidige gsm waar ik verder nooit een probleem mee heb. De verbinding wordt automatisch verbroken, omdat het keuzemenu (engels of nederlands) mijn keuze (nederlands) niet accepteert. Het contact gaat nog steeds niet goed. Ze hebben een reactie hier geplaatst om contact op te nemen per mail. Dat heb ik een aantal dagen geleden gedaan en nog steeds geen bericht terug. Komt al met al erg amateurisch over Lebara. Note: bij de klantenservice werken alleen mensen met een allochtone afkomst. Of ze begrijpen je amper of ze zijn niet zo snugger want je moet ze soms echt 3x hetzelfde uitleggen en dan nog is het de vraag of de callcenteragent 't begrijpt... En ook meegemaakt dat er spontaan opgehangen wordt. Kortom, nog steeds een dikke onvoldoende. Weet waar je aan begint mensen.
Kees
02-09-2023
Oplichters. Op vakantie naar Griekenland. Maar volgens Lebara was ik het ene moment in Turkije en een tel later weer in Griekenland. Zo ging dat maar door. Van schrik mijn telefoon niet gebruikt. Mobiele data en dataroaming had ik uit. Omdat ik wilde checken of ik een berichtje had ontvangen via whatsapp even aan gedaan en meteen een kreeg ik bericht dat ik €25,00 buiten mijn bundel had verbruikt. Ik heb klantenservice gebeld maar kreeg een iemand aan de telefoon, die zei dat ze hier niets aan konden doen. Ze snapte er zo en zo niets van. Nu klacht ingediend en teruggave van €25,00 gevraagd. Tot op heden niets van gehoord.
Kawi
28-08-2023
Heel vervelend. Ik ben mn simonly verloren en heb nieuwe sim aangevraagd met behoud van mijn nr.na een week nog nikt.en als ik bel Dan is het altijd meer Dan halfuur wachten. En Dan krijg je iemand aan de telefoon die slecht in nederlands En steeds vraagt moet ik t voor je omzetten naar je oude nr.daarvoor bel ik toch? En t is elkę keer zo.
Jaap
14-08-2023
Waardeloos zaterdag om 19.42 4gb al inn opgewaardeerd. 19.50 snapchat bekeken en direct een sms dat ik op 80% gebruik zit. Heb KS gebeld en die doen dit af dat ik mijn bundel verbruikt heb.
J eenkhoorn
03-08-2023
Het is allemaal gewoon waardeloos ik had voor mijn oude zus die amper lopen kan een abonnement afgesloten, maar ik had haar rekeningnummer niet bij de hand dus zolang van mijn rekening af ,kon zo overgezet worden zeiden ze. Nu 7 maanden later alleen maar ellende uren en dagen bezig geweest om het over te zetten en het lukt niet .dus heb ik het op mijn rekening geblokkeerd. Met als gevolg dat mijn zus een rekening van een incassobureau kreeg van 45 euro. Die heeft ze betaald, nu 14 dagen later weer een rekening van 45 euro, terwijl ze maar 7 euro nog moest betalen. En je kan niemand te pakken krijgen geen lebara of incassobureau. Je wordt er moedeloos van onbegrijpelijk dat dit allemaal kan.
Mei
26-06-2023
Via Lebara een prepaidkaart gekocht. Toen ik deze na een aantal maanden wilde opwaarderen bleek ik geen verbinding meer te kunnen krijgen. Waarschijnlijk was ik net een paar dagen te laat daarmee. Vandaag eindelijk via een ander numner met de klantenservice gebeld. De kaart is gedeactiveerd maar ik heb er geen waarschuwing voiraf over gekregen wat volgens hen wel zou moeten gebeuren. Wég beltegoed van minstens 20 euro. Ik ga een klacht indienen maar heb er een hard hoofd in. Voor mij geen Lebara maar ook geen Lyca kaarten meer. De service bij beide is zeer slecht.
Greetje de Witte-Pilaet
16-06-2023
Ik heb mijn abonnement opgezegd,wil zeggen zou eind deze maand ingaan met nummerbehoud,blijkt dat ze niet eens mijn nummer hadden.Heb ook geen afzeggingsmail gehad voor de annulatie,hopelijk goed gegaan.Ben benieuwd.
Sonja
12-05-2023
Lebara geeft simkaarten uit bij een horloge. Vervolgens sturen zij smsjes over het verlopen van het beltegoed welke het horloge niet kan ontvangen. Dus tegoed weg en telefoonnummer weg. Op klachtmail via de site krijg ik geen reactie. Via de chat krijg ik te horen dat de simkaart voor een telefoon bestemd is en trekken hun handen eraf als ik vraag of Lebara dan geen samenwerking heeft met de uitgevers van het horloge.
Jurrien
07-01-2023
Ruikt naar oplichting, eerst krijg je te zien dat het opwaarderen gelukt is en zonder gebruik te hebben gemaakt van de telefoon de volgende dag een waarschuwing dat het beltegoed bijna op is. Dit is nu de tweede keer. Klantenservice onbereikbaar. Gewoon ver uit de buurt van Lebara blijven. Onbestaanbaar dat dit soort bedrijven überhaupt kan en mag blijven bestaan. Bovenstaande juich verhalen geven ernstig te denken. Corruptie?
Reactie op Jurrien
Suzanne van Prijsvergelijken
Hi Jurrien, Vervelend dat je deze ervaring hebt met Lebara. In onze review kun je lezen dat ze qua kleine lettertjes inderdaad best streng zijn. Het is wel vreemd dat je beltegoed zo snel op gaat. Dat zou niet mogelijk moeten zijn. Het is inderdaad dan het handigst om contact op te nemen met Lebara. Met vriendelijke groet, Suzanne van Prijsvergelijken
Manuel
28-10-2022
WAARDELOOS! Ik heb op de website bij Lebara een bestelling gedaan voor een telefoon met een sim abonnement erbij. Ik heb via IDEAL betaald en het bedrag is afgeschreven. Na betaling werd ik doorgeschakeld naar het menu, waarin stond dat ik een bevestigingsmail zou ontvangen voor de verdere afronding en van mijn contract en account bij Lebara. Ik kreeg echter alleen een mail dat ik niet betaald zou hebben, terwijl ik ter plekke via IDEAL wel had betaald en het bedrag voor de telefoon aan Recommerce is ook afgeschreven van mijn rekening. Wanneer ik in de mail op de knop 'Betaal met IDEAL' druk, dan kom ik in het menuscherm dat mijn bestelling wel is doorgekomen. In dat scherm staat ook dat ik een bevestigingsmail, accountgegevens en een smsje zou krijgen voor nummerbehoud. Dit heb ik allemaal niet gekregen. Ik heb meerdere dagen zowel met de salesafdeling als de klantenservice gebeld en zij wisten niet wat er aan de hand was en ze wezen naar elkaar. Ook stonden mijn gegevens niet in hun systeem en was mijn emailadres e.d. niet bij ze bekend. Raar, aangezien ik wel een mailtje kreeg over een niet afgeronde betaling (wat dus ook niet klopt, aangezien deze wel betaald en afgeschreven is) en na drukken op de knop in de mail staan al mijn gegevens wel paraat. De uiteindelijke conclusie van de salesafdeling en de klantenservice was: wacht maar af. We zijn nu 5 dagen verder en ik heb nog steeds niet gehoord. 4 dagen geleden heb ik ook een mail gestuurd met mijn verhaal en screenshots ter bewijs, maar ik krijg geen reactie. De bedrijfsvoering bij Lebara laat zeer te wensen over en ik blijf er (momenteel zonder succes ) maar achteraan gaan om mijn bestelling te ontvangen. Tot op heden is er daadwerkelijk niks goed gegaan in mijn ervaring met Lebara.
AG
01-08-2022
Oplichters met verdubbelen van beltegoedkaartjes, verdubbelen ze ook de kosten. Denken dat het een leuke aanbieding is maar uiteindelijk zijn het oplichters en lekkermakerij!! Zodat zij geld verdienen aan beltegoed kaartjes. €20 = €40 via beltegoed.nl Lebara berekend het gesprek dubbel.. Bvb gesprek kost € 7,- wordt € 14,- afgetrokken. Voor bellen naar servicenummers heb ik een apart toestel. Zeeeerrr slecht!!!
Reactieformulier overslaan
Laat hier een reactie achter
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Naam ontbreekt
Geef een naam op
Sluiten
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
E-mailadres ongeldig
Geef een geldig e-mailadres op
Sluiten
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Reactie ontbreekt
Geef een reactie op
Sluiten
Bedankt voor uw reactie!