Ziggo Klantenservice: Ervaringen & Review
- Prijsvergelijken: 8,4
- Klanten: 4,7
- Eindcijfer: 6,5/
Ziggo Klantenservice: Ervaringen & Review
6 januari 2021 (laatste wijziging 21 januari 2021) door Amanda
Weet de Ziggo Klantenservice zich op punten te onderscheiden van concurrenten? Lees het hieronder.
Ziggo Overstapservice: onze ervaringen en review
Klanten helpen over te stappen. Dat is een afspraak die de grote providers met de regering hebben gemaakt. Zo ook Ziggo. Dat betekent dat wanneer je naar Ziggo wilt overstappen, zij dit voor je regelen. Oftewel:
- Ze zeggen je huidige abonnement op
- Ze zorgen dat je nieuwe abonnement aansluit op je oude
- Je krijgt niet te maken met dubbele abonnementskosten
Dat het in de praktijk weleens anders gaat, bewijst ook Ziggo. De werkelijkheid krijgt immers te maken met complexe administratieve processen. Toch weten we dat het meestal gewoon goed gaat.
Als je afscheid neemt van Ziggo, ben je afhankelijk van de partij waarnaar je overstapt. Dan ligt de serviceplicht bij hén. Normaal gesproken werkt Ziggo dan wel gewoon mee aan de overstap.
Ziggo monteur: onze ervaringen en review
Over hun monteursservice is Ziggo gewoon lekker duidelijk en transparant:
- Je krijgt een gratis monteur om je nieuwe pakket te installeren. Die moet je wel zelf aanvragen, binnen 8 weken na ontvangst van je pakket.
- Je betaalt maximaal € 50,- voor een monteur als je een storing hebt. Blijkt dat de storing de schuld van Ziggo is? Bijvoorbeeld een kapot modem? Dan betaal je niets.
- Wil je je wifi laten verbeteren of kabels laten trekken door een monteur? Dan betaal je daarvoor € 40,- per halfuur. Na dit halfuur betaal je € 15,- per kwartier.
Uit eigen ervaring weten we dat Ziggo-monteurs deskundig zijn. Ziggo belooft dat ze pas weggaan als het werkt. En dat klopt met de praktijk.
Dus kom je er zelf niet uit? Of wíl je het gewoon niet zelf doen? Schakel dan gerust een Ziggo-monteur in.
Ziggo callcenter: onze ervaringen en review
Net als ieder callcenter van willekeurig welke provider, blinkt ook Ziggo niet uit op dit vlak.
Als particulier krijg je via de telefoon altijd te maken met wachttijden. Wel is de expertise aan de lijn meestal voldoende om je verder te helpen. Bovendien zijn ze behoorlijk bereikbaar: iedere dag van 08:00 uur tot 20:oo uur!
Conclusie
Over het algemeen scoort Ziggo een ruime voldoende voor hun klantenservice. Vooral op het vlak van de monteur zijn ze sterk.
A.M.M. Mulder
22 april 2020 10:00
Goedemorgen,
Sinds enige dagen heb ik geen TV. ? normaal NPO 1 of NPO 2 , beeld verschijnt
NETFLIX WORD NU LID!? Wat nu?
Ik wil geen NETFLIX word nu lid!
Ik kijk nooit films en heb meer dan genoeg aan standaard TV zoals ik gewend ben.
sindsdien zit ik zonder TV informatie.
mw A.M.M. Mulder, (1937)
Suzanne Schuitemaker — prijsvergelijken
23 april 2020 09:10
Beste mvw. A.M.M. Mulder,
Dat is erg vervelend! Ik zou adviseren om hierover contact op te nemen met Ziggo zelf. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen.
Met vriendelijke groet,
Suzanne van Prijsvergelijken