Youfone Pakketten: ervaringen en review
- Prijsvergelijken: 7,5
- Klanten: 6,1
- Eindcijfer: 6,8/
Youfone Pakketten: ervaringen en review
26 oktober 2022 (laatste wijziging 4 september 2024) door Annick
Youfone biedt 3 verschillende pakketten:
- Alleen internet
- Alles-in-1
- Internet en TV
Hieronder vind je een review van de pakketten. We trekken de vergelijking met andere aanbieders (met name op prijs, internetsnelheid en extra’s). En we geven gericht advies over jouw keuze.
Inhoud
Youfone Alles-in-1: ervaringen en review
Internet, TV en bellen: ook Youfone biedt Alles-in-1. Maar kan een relatief kleine speler wel opboksen – qua aanbod én prijs – tegen de grote jongens als KPN, Odido of Ziggo? Lees het hieronder.
Kosten van dit pakket
Vanaf € 44,50 per maand
Een mooie prijs. Waarvoor je qua inhoud iets degelijks terugkrijgt (zie hieronder).
Dat maakt Youfone direct een hele goede keuze als je weinig wilt betalen voor tóch goed internet. Aan de andere kant: heb je glasvezel op je adres? Dan betaal je voor ditzelfde abonnement maar liefst € 10 meer per maand.
Inhoud van dit pakket
- Internet:
- Snelheid:
- 50 Mbit/s (download), 3 Mbit/s (upload)
- 100 Mbit/s (download), 10 Mbit/s (upload) (+ € 1)
- Gratis wifi-modem
- TV:
- Gratis interactieve TV-ontvanger
- 46 zenders (29 in HD)
- TV-kijken op je tablet en smartphone
- Bellen:
- 10 cent per minuut
- Per seconde afrekenen
Hoe verhoudt de internetsnelheid zich tot andere aanbieders?
Youfone is een DSL- en glasvezelprovider. De provider gebruikt hiervoor het netwerk van KPN. Met de betrouwbaarheid zit het dus wel goed.
Bij de DSL-abonnementen van Youfone kun je kiezen voor een snelheid van 50 Mbit/s of 100 Mbit/s.
De haalbare snelheid op jouw adres hangt wel af van je afstand tot de centrale. Controleer dit altijd van tevoren. Dat kan eenvoudig met onze vergelijker.
Ben je met een klein huishouden, en vind je een beetje surfen prima, dan is 50 Mb/s goed te doen.
Wil iedereen bij jou thuis tegelijkertijd streamen, downloaden en online gamen? Kies dan zeker voor 100 Mb/s. Of ga voor glasvezel, als dat beschikbaar is.
Met glasvezel kun je snelheden halen van maar liefst 1.000 Mbit/s! Hiervoor betaal je wel een stuk meer dan voor DSL. Ook is de snelheid van 1.000 Mbit/s niet op elk adres mogelijk.
Hoe is het TV-aanbod in vergelijking met andere providers?
Dit is jammer: de interactieve TV-opties zijn er alleen tegen betaling. Je kunt voor € 5,50 je TV pakket upgraden, dan krijg je extra zenders en interactieve opties zoals opnemen, live pauzeren en terugkijken.
Wat wél uniek is: de ingebouwde Google Chromecast functie. Hiermee kun je beelden van je telefoon of tablet streamen naar je TV - zonder dat je een extra streaming apparaat nodig hebt. Een leuke functie die wat ons betreft echt wat toevoegt aan het huidige TV-aanbod van providers. En deze krijg je ook zonder te upgraden naar een interactief TV pakket.
Hoe is het aanbod voor vast bellen?
Opvallend: Youfone biedt een vast tarief van 10 cent per minuut voor vast bellen. Meestal ligt dit rond de 15 cent. Ook rekenen ze géén starttarief. Best goedkoop dus.
Ben jij een vaste beller? Dan zit je goed bij Youfone.
Hoe aantrekkelijk zijn de andere extra’s?
Tja, Youfone moet ergens de streep trekken. Qua extra’s is hun aanbod ietwat beperkt. Je kunt bijvoorbeeld maar 1 extra TV-ontvanger erbij bestellen. Bovendien geldt deze dan gelijk voor de hele contractduur, en kun je deze niet maandelijks weer uitzetten.
Wel heeft Youfone uitgebreide instructies voor je klaarstaan als je je pakket gaat installeren. Schriftelijk, maar er is ook een video. En je kunt natuurlijk altijd de klantenservice bellen als je er niet uitkomt. Lukt het dan nog steeds niet? Dan kun je, tegen betaling, een monteur inschakelen.
Kies je voor glasvezel? Dan krijg je de monteur gelijk gratis.
Conclusie
Youfone is de ideale provider voor mensen met een kleine portemonnee. Snel internet, een oké TV-aanbod en goedkoop vast bellen voor een hele lage prijs. Dat belooft bij Youfone prima ervaringen met Alles-in-1.
Youfone TV en Internet: ervaringen en review
Geen fan van vast bellen? Dan heeft Youfone ook een pakket met alleen TV en internet voor je. Verschilt het aanbod met de Alles-in-1-variant? En hoe groot is het prijsverschil? Lees het hieronder.
Kosten van dit pakket
€ 39,50 per maand
Het prijsverschil met het Alles-in-1-pakket is precies 5 euro. Dit zie je bij meer providers; de telefoonlijn ligt er immers toch. Via die lijn krijg je ook al internet en TV. De moeite om je ook vast te laten bellen, is dus minimaal.
Maar goed, zonder vast bellen betaal je dus 60 euro minder per jaar. Verder is het pakket identiek aan Alles-in-1. En zoals je zult lezen, is dat aanbod dik in orde.
Inhoud van dit pakket
Internet:
- Snelheid:
- Snelheid:
- 50 Mbit/s (download), 8 Mbit/s (upload)
- 100 Mbit/s (download), 10 Mbit/s (upload) (+ € 1)
- Gratis wifi-modem
- TV:
- Gratis interactieve TV-ontvanger
- 46 zenders (25 in HD)
- TV-kijken op je tablet en smartphone
Hoe verhoudt de internetsnelheid zich tot andere aanbieders?
Youfone is een DSL- en glasvezelprovider. De provider gebruikt hiervoor het netwerk van KPN. Met de betrouwbaarheid zit het dus wel goed.
Bij de DSL-abonnementen van Youfone kun je kiezen voor een snelheid van 50 Mbit/s of 100 Mbit/s. Kies je voor de hoogste snelheid, dan betaal je daarvoor € 1,50 per maand meer.
De haalbare snelheid op jouw adres hangt van je afstand tot de centrale. Controleer dit altijd van tevoren. Dat kan eenvoudig met onze vergelijker.
Ben je met een klein huishouden, en vind je een beetje surfen prima, dan is 50 Mb/s goed te doen. Voldoende om te internetten, TV kijken en Netflixen. Zelfs met meerdere tegelijk.
Wil iedereen bij jou thuis tegelijkertijd streamen, downloaden en online gamen? Kies dan zeker voor 100 Mb/s. Of ga voor glasvezel, als dat beschikbaar is.
Met glasvezel kun je snelheden halen van maar liefst 1.000 Mbit/s! Hiervoor betaal je wel meer dan voor DSL.
Hoe is het TV-aanbod in vergelijking met andere providers?
Dit is jammer: de interactieve TV-opties zijn er alleen tegen betaling. Je kunt voor € 5,50 je TV pakket upgraden, dan krijg je extra zenders en interactieve opties zoals opnemen, live pauzeren en terugkijken.
Wat wél uniek is: de ingebouwde Google Chromecast functie. Hiermee kun je beelden van je telefoon of tablet streamen naar je TV - zonder dat je een extra streaming apparaat nodig hebt. Een leuke functie die wat ons betreft echt wat toevoegt aan het huidige TV-aanbod van providers.
Hoe aantrekkelijk zijn de andere extra’s?
Tja, Youfone moet ergens de streep trekken. Qua extra’s is hun aanbod ietwat beperkt. Je kunt bijvoorbeeld maar 1 extra TV-ontvanger erbij bestellen. Bovendien geldt deze dan gelijk voor de hele contractduur, en kun je deze niet maandelijks weer uitzetten.
Wel heeft Youfone uitgebreide instructies voor je klaarstaan als je je pakket gaat installeren. Schriftelijk, maar er is ook een video. En je kunt natuurlijk altijd de klantenservice bellen als je er niet uitkomt. Lukt het dan nog steeds niet? Dan kun je, tegen betaling, een monteur inschakelen.
Kies je voor glasvezel? Dan krijg je de monteur gelijk gratis.
Conclusie
Youfone is misschien wel de ideale provider voor weinig geld. Snel internet en een oké TV-aanbod voor een hele lage prijs.
Prijs & Kortingen
Youfone is een hele voordelige provider. En om het nóg aantrekkelijker te maken voor je, krijg je afhankelijk van het pakket dat je kiest, de eerste maanden korting op de prijs.
Conclusie voor de Youfone Pakketten
De conclusie is kort en krachtig: Youfone is een hele aantrekkelijke provider, zeker voor de portemonnee. Ben je een groot TV-liefhebber en heb je het liefst zoveel mogelijk zenders? Dan kan je beter een andere provider kiezen.
Willem
3 maart 2023 17:23
Indien je overweegt een Youfone abonnement af te sluiten? Bezint eer ge begint!!
- Ze leveren slechte producten en diensten
- Een afwimpelende klantenservice
- Vreemde algemene voorwaarden, lees die vooral goed door.
- 14 dagen bedenktijd is een farce, je mag jezelf bedenken op de bestelling alleen.
- Bedenktijd geldt niet voor de slechte producten en diensten, want die worden veel later geleverd en aangesloten en zit je er minimaal een jaar aan vast, met alle ergernissen die daarbij horen.
- Je wordt geconfronteerd met een hoge afkoopsom, zonder verdere specificaties, ook niet bij navraag.
- Onderhoud op een kantoor wordt pertinent geweigerd.
- Youfone maakt zich schuldig aan oneerlijke handelspraktijken.
- Reviews op andere review sites spreken boekdelen, die zie je niet terug op de Youfone website, daarmee kun je al zien dat ze niet eerlijk handelen.
Kortom: Trap er niet in, gaat je ergernissen en geld kosten. Beter iets meer uitgeven voor een eerlijke ISP i.p.v. je geld te verliezen aan de Youfone cowboys.
Ellen
4 december 2021 13:36
Op 12-10-2021 is abonnement vast bellen/internet/TV bij Youfone ingegaan. Bellen en gebeld worden lukt nu (4-12) nog steeds niet. Al meer dan 15 keer contact opgenomen met Youfone, 2 keer is er een monteur geweest en inmiddels is er een schriftelijke klacht ingediend. Op advies van Youfone € 100 extra uitgegeven aan diverse apparatuur, dan zou het probleem zijn verholpen. Niet dus. Als Youfone een monteur langsstuurt, is dat in 1e instantie op rekening van de klant. Na veel gebakkelei komt de monteur gratis maar kan het probleem niet oplossen. Opzeggen kan, maar dan moet je het abonnement afkopen, te bizar voor woorden. Nadat klacht is ingediend telefonisch contact opgenomen om nogmaals te benadrukken dat het geduld op is en dat het probleem NU opgelost moet worden. Antwoord is dat ik vandaag of morgen wordt teruggebeld. Dat is inmiddels ook voorbij, niemand heeft gebeld. Dit bedrijf levert alleen maar wanprestaties, komt beloften niet na en is daarnaast ook nog zeer klantonvriendelijk. O ja, ze laten je als klant ook nog eens alle staooen die je hebt uitgevoerd om Youfone in actie te laten komen op een rijtje zetten, terwijl als ze hun werk goed doen, dit in hun eigen systeem met 1 druk op de knop zichtbaar zou moeten zijn.
Pieter Rijkers
4 juni 2018 20:42
Tip voor het probleem van het opnemen. Standaard instellen dat er 10 min extra wordt opgenomen. Is vooral (OVERAL ) nodig bij de commeriele zenders.
Patricia
25 april 2018 11:03
Per april een abonnement gestart bij YouFone voor alles in 1. Hierbij nummerbehoud aangevraagd op de vaste lijn. Dit is niet goed gegaan. Direct gemaild naar de klantenservice, standaard mail terug dat een antwoord binnen 3 werkdagen volgt. Geen antwoord gehad. Verschillende malen gebeld met de klantenservice, verschillende malen gemaild met de klantenservice. Er worden beloftes gedaan: " Wij bellen u vandaag terug!" Helaas, tot op heden, nu dus ruim 3 weken later, nog steeds geen reactie of oplossing!
Internet werkt stabiel.
Televisie heeft vertraging bij het wisselen van zender. Programma's opnemen is waardeloos. Het einde van het programma staat er nooit op!
Eindconclusie: GEEN YouFone!
Frans
20 mei 2024 19:42
Ik ben bezig om een aansluiting te krijgen, zou op 1 mei gerealiseerd zijn, tot op heden noppes. Ik denk dat ik nog een jaartje zou moeten wachten. Verder hebben ze niet werken experia box V10 toe gestuurd. Volgens de medewerkers zou het wel gaan werken als de glasvezel zou werken. Dus niet. ik heb het geprobeerd op een werkende aansluiting en het werkte nog niet. Dus een analytisch denkvermogen van de afwimpelmedewerkers is niet al te groot. Kortom niet mee in zee gaan.