XS4ALL Klantenservice: onze ervaringen en review
- Prijsvergelijken: 8,1
- Klanten: 6,2
- Eindcijfer: 7,1/
XS4ALL Klantenservice: onze ervaringen en review
14 december 2021 (laatste wijziging 11 januari 2022)
Let op: het is vanaf nu helaas niet meer mogelijk om een internet abonnement bij XS4ALL te bestellen. De provider is definitief samengegaan met KPN. Deze review is van toepassing op de oude pakketten.
XS4ALL is al meerdere keren uitgeroepen tot ‘Beste provider’ door de Consumentenbond. Ook weer in 2021. Is dat (ook) te danken aan de klantenservice? Daar hoor je immers altijd zoveel klachten over van consumenten; niet over XS4ALL specifiek, maar over álle providers. We zochten het voor je uit.
Inhoud
- XS4ALL Overstapservice
- XS4ALL Monteur: Onze Ervaringen en Review
- XS4ALL Callcenter: Onze Ervaringen en Review
- Conclusie
XS4ALL Overstapservice
De grote providers van Nederland hebben afspraken gemaakt over overstappen. Als jij overstapt, regelt je nieuwe provider dat. Ze zeggen je contract op en zorgen voor een naadloze overgang.
Natuurlijk heb je wel altijd te maken met de opzegtermijn van je huidige contract. Dus het kan een maandje duren.
In die zin is XS4ALL dus niet bijzonderder dan andere providers; de overstapservice is in principe overal hetzelfde.
XS4ALL Monteur: onze ervaringen en review
De installatiemonteur is bij XS4ALL altijd gratis. Dat is niet bij iedere provider zo. De monteur doet ook een gratis wifi-check om te kijken of je bereik overal in huis goed is. Is dat niet zo? Dan krijg je zelfs een gratis wifi-versterker.
En de monteurs zelf, hebben die altijd verstand van zaken? Volgens veruit de meeste klantreviews van XS4ALL op onze website wel: de monteurs scoren tussen de 7 en 10. Vaak worden ze in de review ook apart genoemd en geroemd om hun kunde.
XS4ALL Callcenter: onze ervaringen en review
Het mooiste bij ieder callcenter is: het callcenter niet hoeven bellen omdat je het antwoord op je vraag online al vindt. Bij XS4ALL is die kans vrij groot; op het Service-deel van hun website vind je heel veel informatie bij problemen en andere vragen.
Moet je toch bellen? Dan vind je het telefoonnummer snel (bij sommige providers verstoppen ze het telefoonnummer nog weleens, omdat ze liever niet hebben dat je belt). Je kunt het ook altijd proberen via Facebook of Twitter, of een ‘ouderwetse’ e-mail.
Veel klanten noemen de klantenservice ook expliciet in hun reviews: meestal positief. Vaak wordt vooral de bereikbaarheid genoemd als pluspunt. De klantenservice is doordeweeks elke dag beschikbaar van 08:00 tot 20:00 uur. Op zaterdagen zijn ze bereikbaar van 10:00 tot 17:00 uur. De technische klantenservice is iedere dag zelfs tot 22:00 uur geopend. Dat zie je bij maar weinig internet providers.
Conclusie
De klantenservice van XS4ALL lijkt dik in orde te zijn: bereikbaar, kundig en betrouwbaar. De gratis monteurs hebben verstand van zaken en vertrekken pas als alles het bij je doet. Op klachten wordt normaal gesproken snel en adequaat gereageerd.