Telfort TV: onze ervaringen & review
- Prijsvergelijken: 7,9
- Klanten: 5,5
- Eindcijfer: 6,7/
Telfort TV: onze ervaringen & review
22 maart 2018 (laatste wijziging 29 april 2021) door Coen
Let op: vanaf 1 mei is Telfort samengegaan met KPN. Je kunt geen pakketten meer bestellen bij Telfort. Onderstaande review is van toepassing op oude pakketten. (lees ook: wat is het beste alternatief voor Telfort?)
Telfort levert interactieve TV. Wat krijg je en werkt het goed? En wat heb je aan de verbindingsset?
Inhoud
Interactieve TV van Telfort: onze ervaringen & review
Alle providers bieden interactieve TV. Hoe verhoudt Telfort’s versie van deze dienst zich tot de andere?
Wat krijg je?
Kies je voor het Internet & TV of Alles-in-1-pakket van Telfort? Dan krijg je:
- 1 gratis interactieve TV-ontvanger
- 60 zenders (waarvan 30 in HD-kwaliteit)
- 7 dagen terugkijken
- TV pauzeren
- Online tv-kijken (op mobiel, tablet en laptop)
Dit standaardaanbod is – vergeleken met andere providers – enigszins mager. Bijvoorbeeld bij KPN krijg je meer zenders en standaard TV opnemen en begin gemist.
Maar je moet wel in gedachten houden dat Telfort een van de goedkoopste is. En als je ervoor wilt betalen, kun je je pakket uitbreiden met:
- Extra interactieve TV-ontvangers. Meerprijs: € 5,- per ontvanger per maand
- Programma’s opnemen. Meerprijs: € 5,- per maand
- Pluspakket (40 zenders, 20 films en 400 uur series). Meerprijs: € 10,- per maand
- Andere extra zenderpakketten. Meerprijs variërend van € 5,- tot € 15,50 per maand
- En geniet je CombiVoordeel? Dan krijg je TV opnemen of FOX Sports Eredivisie gratis.
- Als je voor extra’s kiest, loopt de prijs al wel snel op.
Soort en merk ontvanger
Telfort levert interactieve TV-ontvangers van maar liefst 4 verschillende merken. In totaal zijn er 6 types. Maar welke je wanneer krijgt (en hoe ze dit bepalen) is onduidelijk.
Let op: niet alle types hebben dezelfde aansluitmogelijkheden. SCART zit bijvoorbeeld niet op iedere ontvanger. Vraag hier dus naar wanneer je je pakket bestelt.
Alle ontvangers sluit je met een ethernetkabel op je modem aan. Het werkt dus niet via wifi. Dit is vooral belangrijk om te weten als je ook boven een interactieve TV-ontvanger wilt aansluiten. Zie hieronder bij de review van de verbindingsset.
Telfort verbindingsset voor interactieve TV: onze ervaringen & review
Voor € 5,- per maand kun je een extra interactieve TV-ontvanger lenen van Telfort. Dan kun je ook je TV boven aansluiten. Maar er is een addertje: de ontvanger MOET verbonden zijn met je modem. Met een kabel, welteverstaan.
Je kunt natuurlijk een kabel trekken. Maar niet iedereen kan en wil dat. Het alternatief is de Telfort verbindingsset. Je kunt dan stopcontacten gebruiken om de kabelverbinding te maken. Het signaal gaat dan via je stroomnetwerk.
In principe is dit een goed alternatief voor kabels trekken. Dergelijke verbindingssets zijn al langer te koop. Bijvoorbeeld om te internetten over het stroomnetwerk.
Conclusie
TV van Telfort is heel vergelijkbaar met andere providers. Maar voor opties die bij andere standaard zijn, moet je soms bijbetalen.
Zoals wanneer je boven TV wilt kijken. Dan heb je een extra ontvanger nodig. Én je moet kabels trekken om zeker te zijn van goede kwaliteit. Een alternatief is de verbindingsset. Maar die lijkt niet altijd even betrouwbaar.
R. de Jong
27 oktober 2018 09:33
Wat er ook niet bij verteld wordt als je overstapt naar Telfort is dat de verbindingsset; 2 per tv ( € 55 + € 30 voor een enkel verbindingsstuk voor de 2e tv = €85!!) Daar kom je pas achter als alles geleverd is en je merkt dat er slechts ethernetkables zijn meegeleverd hier wordt dus essentiële informatie achter gehouden. Wie wil er nou kabels door zijn huis leggen? Begrijpelijk van de zijde van Telfort, want niemand stapt over als je weet dat je deze verbindingsstukken moet aanschaffen voor die prijs zojuist genoemd, maar ik vind het naar bedrog stinken.
Bij melding van bovengenoemde bij Telfort wordt er achteloos op gereageerd: "tja, daar kan ik ook niks aan doen.." Meerdere malen iemand van Telfort aan de lijn gehad. Wat mij opvalt is dat de (meest jonge) medewerkers een ongeïnteresseerde en onkundige indruk maken; vragen niet kunnen beantwoorden, onverschillig antwoorden of gewoon niets zeggen. Ondanks dat ik bij Ziggo vandaan kom, waar de prijs en de halfjaarlijkse verhogingen mijn neus uit kwamen, vind ik dat zij wel beter met hun klanten omgaan en er ook veel aan gedaan hebben om mij te behouden.