Solcon provider-review & ervaringen
- Prijsvergelijken: 7,2
- Klanten: 3,4
- Eindcijfer: 5,3/
Pluspunten & Minpunten Solcon
- E-mailbehoud bij overstap
- Gratis bellen naar Solcon klanten
- Gratis opnemen
- Geen overstapservice
Pluspunten
- E-mailbehoud bij overstap
- Gratis bellen naar Solcon klanten
- Gratis opnemen
Minpunten
- Geen overstapservice
Inhoudsopgave
- Solcon review overzicht
- Pakketten
- Internet
- TV
- Klantenservice
- Solcon klanten reviews (5)
- Solcon review overzicht
- Pakketten
- Internet
- TV
- Klantenservice
- Solcon klanten reviews (5)
Solcon provider-review & ervaringen
17 april 2019 (laatste wijziging 4 mei 2020) door Suzanne
Samenvatting
Zoek je een goede provider, wil je niet bij de ‘grote jongens’, én wil je niet teveel betalen? Dan is Solcon zeker een provider die je mee moet nemen in je vergelijking. Het glasvezel internet van Solcon werd door de Consumentenbond in het laatste kwartaal van 2019 beoordeeld met een 7,1!
Daarentegen zul je bij deze provider weinig ‘unieks’ vinden. Eigenlijk is alles ‘gewoon’ goed: snelheid, TV-aanbod, prijs, etc.
Maar het zou oneerlijk zijn om te zeggen dat Solcon zich nergens in onderscheidt. Dat doen ze namelijk wel degelijk. Met name als het gaat om veilig internet:
Solcon heeft namelijk iets wat ze ‘ISA’ noemen. Dit is een heus kennisplatform met tips en tools om veilig te surfen. Ontzettend handig als je je zorgen maakt om je kinderen online. Je wilt immers niet dat zij bijvoorbeeld ongepaste beelden te zien krijgen. Natuurlijk zegt iedere provider hier wel iets over. Maar Solcon maakt er echt werk van.
Omdat het om een kleinere aanbieder gaat, zie je dit ook terug in de klantenservice. Geen gratis monteur, geen overstapservice. Daarentegen wél ruime bereikbaarheidstijden. En heel slim: je kunt hulp op afstand krijgen via internet (doordat ze met een applicatie je computer even overnemen).
Inhoudsopgave
- Solcon review overzicht
- Pakketten
- Internet
- TV
- Klantenservice
- Solcon klanten reviews (5)
- Solcon review overzicht
- Pakketten
- Internet
- TV
- Klantenservice
- Solcon klanten reviews (5)
Klanten reviews
Rene
24 november 2020 14:02
Wat een ongelofelijk slecht bedrijf is dit, met volgens mij de slechtste klantenservice van heel Nederland.
Heel lange wachttijden en als je dan iemand aan de telefoon hebt is het een halve zool die niks weet en je niet verder kan helpen. komen hun afspraken niet na. reageren niet of heel laat op mailtjes en het internet is ook nog eens bijzonder traag ondanks hert zogenaamde glasvezel.
Ik ben zo blij dat we hier vanaf zijn, nooit maar dan ook nooit meer Solcon.
Begin er niet aan !!
Leo
23 september 2020 09:39
Ik ben al klant bij Solcon vanaf het moment dat ze begonnen zijn als internetprovider. Pas dit jaar een tweetal serieuze problemen...
Maandenlang zitten tobben met een lage down- en uploadsnelheid. Uiteindelijk bleek het in de DSL-centrale te zitten. Dat had ik al meerdere keren gesuggereerd, maar dat werd genegeerd.
Recent telkens wegvallende verbinding. Het eerste telefoontje leverde mij een nieuw RJ-kabeltje op, maar het zat niet in het kabeltje. Dat heb ik gemeld en toen werd gelijk de KPN ingeschakeld die snel ter plaatse was.
De ervaringen zijn dus verschillend. Soms heb je het idee dat je beter kunt overstappen naar een andere provider, maar soms helpen ze je echt snel uit de internetproblemen. Is mede afhankelijk het met probleem in combinatie met welke medewerker je treft.
Ik blijf voorlopig bij Solcon... :)
Fabian
5 juni 2020 13:09
In de afgelopen jaren als klant was het soms goed, maar heel vaak problemen. Live TV werkt niet goed, internet snelheid niet goed. Laatste paar maanden alleen maar problemen en vrijwel geen verbinding meer gehad. Ze nemen geen verantwoordelijkheid en het is dus ook niet opgelost. Geven de lijnleverancier de schuld, wat niet waar is. Na overstap namelijk gelijk probleemloos verbinding en vele male hogere internetsnelheid en stabiele TV. Nooit meer naar dit bedrijf.