prijsvergelijken

Oxxio provider-review & ervaringen

Gemiddeld cijfer Oxxio
  • Prijsvergelijken: 7,2
  • Klanten: 5,1
  • Eindcijfer: 6,2/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
7
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
7
Zenderaanbod
7
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
7
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
7
Zenderaanbod
7
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,1
Klantenservice
3,7
Installatie (monteur)
4,8
Kwaliteit
5,6
Prijs
6,0
Snelheid internet
5,6
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,1
Klantenservice
3,7
Installatie (monteur)
4,8
Kwaliteit
5,6
Prijs
6,0
Snelheid internet
5,6
Gemiddeld cijfer Oxxio
Prijsvergelijken: 7,2
Eindcijfer: 6,2/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
7
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
7
Zenderaanbod
7
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
7
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
7
Zenderaanbod
7
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,1
Klantenservice
3,7
Installatie (monteur)
4,8
Kwaliteit
5,6
Prijs
6,0
Snelheid internet
5,6
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
5,1
Klantenservice
3,7
Installatie (monteur)
4,8
Kwaliteit
5,6
Prijs
6,0
Snelheid internet
5,6

Pluspunten & Minpunten Oxxio

  • Lage tarieven
  • Gratis monteur bij glasvezel
  • Geen installatiegarantie bij doe-het-zelf pakket
  • Onbeperkt bellen niet mogelijk

Pluspunten

  • Lage tarieven
  • Gratis monteur bij glasvezel

Minpunten

  • Geen installatiegarantie bij doe-het-zelf pakket
  • Onbeperkt bellen niet mogelijk

Klanten reviews

8 april 2021 11:41

Overstappen: 8 Kwaliteit: 8
Klantenservice: 2 Prijs: 8
Installatie (monteur): 8 Snelheid internet: 7
Kwaliteit: 8
Prijs: 8
Snelheid: 7

Oxxio is prima als alles werkt. Zo gauw als iets niet werkt is Oxxio niet te bereiken. De live chat wordt je constant uitgegooid en de klantenservice, als je het nummer al kan vinden, heeft een wachttijd van gemiddels een half uur, want het is 24/7 drukker dan verwacht/normaal.

10 februari 2021 10:34

Prijs/kwaliteit: n.v.t. Installatie: n.v.t.
Snelheid: n.v.t. Overstap: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t. Eindcijfer: n.v.t.
Installatie: n.v.t.
Overstap: n.v.t.
Eindcijfer: n.v.t.

Bijzonder slechte ervaringen met het bereiken en resultaat van de Servicedesk en de "eerlijkheid" van het beleid richting consument van Oxxio.

Na het algemene Oxxio nummer te hebben gebeld werd ik aangeboden om doorverbonden te worden
Na 40 minuten in de wacht, werd eindelijk de telefoon opgenomen. Ik hoorde de persoon maar krijg geen antwoord. Na ongeveer 1 minuut legt hij/zij op.

Na een volgende poging werd ik weer aangeboden om door verbonden te worden. Toen ik daarop reageerde dat ik misschien beter naar Rotterdam kon komen werd mij vertelt dat die suggestie niet zo vriendelijk was. Inmiddels hang ik weer in de wacht en heb ik dus ruimschoots de tijd om deze review te schrijven.

Al weken ben ik bezig een correcte afrekening te krijgen voor mijn afgelopen Internet contract. Het is vrijwel onmogelijk om iemand te spreken te krijgen en emailen kan niet. Maar Oxxio weet mij wel te vinden met haar incorrecte betaal verzoeken en de daarbij behorende dreigementen ( 40 euro als ik niet tijdig betaal) Eerder las ik op het internet berichten van andere klanten met soortgelijke ervaringen. Hierin werden vergelijkingen tussen Oxxio en een criminele organisatie gemaakt. Dat klinkt hard, maar ik begin nu echt te twijfelen of hier geen waarheid achter zit.

Waar maakt Oxxio zich schuldig aan?
-Onterechte incasso's lang nadat de het contract beëindigd is.
-Onjuiste en foute facturen opstellen.
-De klant onder dwang laten betalen voor niet geleverde service.(afpersing)
-Onbereikbaar zijn voor open communicatie.

Uiteindelijk heb ik het maar even opgegeven, en zelf ter goede trouw een berekening gemaakt over de nog te betalen kosten. Helaas blijkt nu dat mijn berekening volgens de normen van Oxxio niet correct is. Zij vinden het namelijk normaal dat ik voor een plus pakket de volledige maand moet betalen terwijl de service en mijn contract al na 6 dagen in de desbetreffende maand was beëindigd.
Resultaat: omdat het onmogelijk was Oxxio eerder te bereiken moet ik nu het restant van €5,46 betalen en natuurlijk de door Oxxio onterecht berekende incassokosten van €40,- Het voelt alsof ik opgelicht ben. Natuurlijk ga ik nu naar de geschillencommissie, moet ik als consument dus wel eerste even €50,- kosten dokken voor het geval dat een bedrijf als Oxxio met hun mooie praatjes aan het langste eind trekt. Wie is tenslotte nog te vertrouwen? Bedrijven als Oxxio mogen, bij een geschil, prima binnen de wet incassokosten aan de consument opleggen. Maar de consument moet wel vooraf kosten betalen als zij vind dat er een geschil is.

Oxxio...... kan het nog erger?

22 januari 2021 15:22

Overstappen: 1 Kwaliteit: 1
Klantenservice: 1 Prijs: 5
Installatie (monteur): 1 Snelheid internet: 6
Kwaliteit: 1
Prijs: 5
Snelheid: 6

Oppassen! Deze partij rekent onterecht incasso kosten op een zeer slinkse wijzen.

Wegens overstap van rekening is dit niet goed verwerkt, maar kreeg wel de uitnodiging om vervolgens de rekening te betalen via Ideal. Dit heb ik gedaan, maar dit was niet het volledige bedrag.

Aangezien dit niet het volledige bedrag was sturen ze je een incasso. Hierover heb je geen nota ontvangen en is onmogelijk om te weten dat er nog geld openstaat. Ook als je vraagt aan de klantenservice om de nota's kan je deze niet krijgen, alleen kunnen ze het rekeningnummer aanpassen. Echter geldt dit pas voor de volgende nota, waardoor je 2 keer incasso kosten krijgt van 40 euro en die dien je te betalen.

Mijn oplossing was om de nota's te ontvangen en het resterende bedrag over te maken per direct. Wel het verzoek om geen incasso kosten te rekenen. De klantenservice gaf aan niet tot een oplossing te willen komen.

Aangegeven dat ik graag klant blijf, maar niet als ik 2x de incasso kosten moes betalen, zonder nota graag een andere partij zoek. De klantenservice gaf aan graag mijn contract te ontbinden voor zowel internet als stroom.

Hierdoor raakt OXXIO een klant wijt die ruim 1200 euro per jaar betaald ipv tot een oplossing komt om de 40 euro incasso kosten terug te trekken en de nota's te sturen.

Conclusie: De klantenservice geeft niet om de klant of het bedrijf.

TOON ALLE 28 KLANTEN REVIEWS
TOON MEER REVIEWS

Oxxio provider-review & ervaringen

11 januari 2021 (laatste wijziging 22 januari 2021) door Suzanne

Samenvatting

Oxxio gaat ook het avontuur aan: ze bieden nu náást energie eveneens internet, TV en vast bellen. Hoe profileren ze zich op deze markt? Hebben ze het in zich om een serieuze speler te worden?

Het is in ieder geval duidelijk dat Oxxio aan de prijsvechterskant zit. De kosten voor hun pakketten zijn vergelijkbaar met de goedkoopste providers. En ben je ook energieklant bij deze aanbieder? Dan profiteer je van combivoordeel: een geldkorting, gratis Pluspakket of gratis Opnemen-pakket.

De lage prijs van Oxxio heeft ook nadelen: je hebt bijvoorbeeld weinig keuzevrijheid. Ze hebben 3 pakketten: internet, internet & TV en Alles-in-1. Je kunt in die pakketten niet kiezen tussen verschillende internetsnelheden, laat staan het aantal zenders of andere opties. Dus wat ze bieden, moet maar nét naar jouw smaak en wensen zijn.

Met de kwaliteit zit het wel goed. Ze kopen hun aanbod in bij KPN. Dus ze hebben geen kinderziektes, ondanks dat ze nieuw zijn. Dat betekent helaas ook dat Oxxio zich niet echt kan onderscheiden van andere aanbieders. De basisinhoud van hun abonnementen is zo goed als hetzelfde als KPN. 

Voor een relatief kleine provider is de klantenservice indrukwekkend. Vooral dat ze een gratis overstapservice hebben. En dat hun callcenter goed bereikbaar is. Daarentegen moet je in de meeste gevallen betalen voor een monteur.

Lees volgende pagina: Pakketten
Terug naar vergelijking
Start de chat