prijsvergelijken

Budget Alles-in-1 internet: Review & Ervaringen

Gemiddeld cijfer NLE
  • Prijsvergelijken: 7,0
  • Klanten: 4,7
  • Eindcijfer: 5,8/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
4
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
7,5
Zenderaanbod
8
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
4
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
7,5
Zenderaanbod
8
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
4,5
Klantenservice
3,2
Installatie (monteur)
4,4
Kwaliteit
5,0
Prijs
5,9
Snelheid internet
5,0
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
4,5
Klantenservice
3,2
Installatie (monteur)
4,4
Kwaliteit
5,0
Prijs
5,9
Snelheid internet
5,0
Gemiddeld cijfer NLE
Prijsvergelijken: 7,0
Eindcijfer: 5,8/
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
4
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
7,5
Zenderaanbod
8
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Levertijd
4
Prijs-kwaliteit
8
Functionaliteiten
7,5
Zenderaanbod
8
Installatie
7
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
4,5
Klantenservice
3,2
Installatie (monteur)
4,4
Kwaliteit
5,0
Prijs
5,9
Snelheid internet
5,0
Dit cijfer is gebaseerd op de volgende punten:
Overstappen
4,5
Klantenservice
3,2
Installatie (monteur)
4,4
Kwaliteit
5,0
Prijs
5,9
Snelheid internet
5,0

Budget Alles-in-1 internet: Review & Ervaringen

8 maart 2018 (laatste wijziging 24 april 2020) door Coen

Is internet van Budget Alles-in-1 snel genoeg? En hun modem van goede kwaliteit? Je leest het in onze recensie hieronder.

Inhoud

Snelheid van Budget Alles-in-1 internet

Budget Alles-in-1 levert internet standaard via DSL. Oftewel: via de telefoonlijn. Dat betekent dat de snelheid beperkt is. Budget Alles-in-1 heeft er zelfs voor gekozen slechts één snelheid aan te bieden: 100 Mbit/s download, en 10 Mbit/s upload.

Dat is op zich geen nadeel; deze snelheid is momenteel voldoende voor het hele gezin. Ook als de één Netflix kijkt, een ander over het internet surft en een derde aan het online gamen is.

Let op: net als bij iedere DSL-provider, is de snelheid op jouw adres wel afhankelijk van jouw afstand tot de centrale. Daar doet Budget Alles-in-1 ook niet geheimzinnig over; middels een postcodecheck kun je de snelheid op jouw adres zien.

Wil je nu al hogere snelheden? Dan ben je bij Budget Alles-in-1 aangewezen op glasvezel.

Budget Alles-in-1 Glasvezel: onze ervaringen en review

Is glasvezel beschikbaar op jouw adres? En wil je duizelingwekkende internetsnelheden je huis laten binnenknallen? Dat kan bij Budget Alles-in-1. Je hebt de volgende opties:

  • 50/50 Mbit/s: € 37,50 per maand
  • 100/100 Mbit/s: € 40,- per maand
  • 200/200 Mbit/s: € 45,- per maand

Het grote voordeel van glasvezel: geen snelheidsverlies. De beloofde snelheid is altijd de werkelijke snelheid.

Qua prijs zit Budget Alles-in-1 prima voor glasvezel-internet. Zeker voor het laagste 50/50 Mbit/s-abonnement.

Bijkomend voordeel van een glasvezelabonnement: een gratis monteur om de boel te installeren.

Budget Alles-in-1 Modem (Experia Box V10): onze ervaringen en review

Budget Alles-in-1 levert hetzelfde modem als KPN: de Experia Box V10. Dit is zo’n beetje het modernste en snelste wifi-modem dat op dit moment op de markt verkrijgbaar is.
Zie verder onze review van de Experia Box V10 in de recensie van KPN.

Budget Alles-in-1 Ubiquiti (wifi access point)

Dit apparaat creëert als het ware een 2e wifi-netwerk in je huis. Vooral voor hele grote woningen en/of dikke muren een uitkomst.

Bijkomend voordeel van de Ubiquiti is dat het een wifi access point is. Het verschil met een wifi-repeater is dat deze bekabeld aan je modem hangt. Dan is er zo min mogelijk snelheidsverlies.

Kortom: én een sterk signaal, én snel internet. Overal in huis.

Voor de Ubiquiti betaal je wel € 135,- extra. Je kunt bij Budget Alles-in-1 alleen de Ubiquiti aanschaffen als de monteur het pakket komt aansluiten.

Ubitquiti is overigens gewoon een bedrijf. Toevallig één dat hele sterke wifi-routers maakt. Je kunt het product dus ook buiten Budget Alles-in-1 om bestellen. Of een wifi access point van een ander (goedkoper) merk kopen.

Géén eigen e-mailadres van Budget Alles-in-1

Opvallend is dat je bij Budget Alles-in-1 géén eigen e-mailadres krijgt. De vraag is: is dit nu echt een nadeel?

Nee, zeggen velen. Immers, wanneer je overstapt naar een andere provider, kun je je e-mailadres niet meenemen. Je moet dan iedereen een wijziging sturen. Inclusief alle instanties aan wie je het adres hebt opgegeven. Je bent al je mailtjes kwijt. Etc.

Zo bezien kun je beter een Gmail- of Hotmail-adres gebruiken. Die kun je altijd gebruiken, ongeacht je provider.

Maar ben je heel provider-trouw? Dan kun je dit als een nadeel voelen.

Géén internetbeveiliging

Bij de meeste providers krijg je een (gratis) internetbeveiligingspakket bij je abonnement. Niet bij Budget Alles-in-1. Daar zul je dus zelf achteraan moeten. Nu zijn daar genoeg opties voor. Maar voor degenen met wat minder verstand van internet, zal dit toch als een gemis voelen.

Conclusie

Qua internetsnelheid zit je prima bij Budget Alles-in-1. 100/10 Mbit/s is een goede, hoge snelheid. Alles wat je nodig hebt.

Over glasvezel van Budget Alles-in-1 horen we goede dingen. Als er bij jou glasvezel ligt, adviseren we je sowieso het laagste pakket te kiezen. Dan haal je gegarandeerd 50/50 Mbit/s. En je betaalt maar een paar euro meer.

En of je het erg vindt dat je geen eigen e-mailadres van Budget Alles-in-1 krijgt? Dat moet je vooral zelf uitmaken. De ontbrekende internetbeveiliging is eerder een gemis.

Vergelijk met alle providers

Lees volgende pagina: TV opties en pakketten

26 december 2018 14:08

@ J. Schuit: Ik kijk uit naar uw boek. 😏 Ondanks het feit dat NLEx vorig jaar het abonnement met een tientje per maand heeft verhoogd, is het nog steeds de goedkoopste Alles-in-1 aanbieder, met tevens een snelle down- (100 Mbit/s) en uploadsnelheid (30 Mbit/s), waarbij de feitelijke snelheid uiteraard afhankelijk is van de afstand tot de wijkverdeelkast, net zoals bij alle andere VDSL providers. Ik ben erg tevreden over de klantenservice, zo werd er bijvoorbeeld kosteloos een nieuwe afstandsbediening opgestuurd, nadat er een biertje overheen was gegaan. De communicatie verloopt via Twitter juist er soepel en snel, vind ik. Daar kunnen andere providers een voorbeeld aan nemen. Wel jammer dat een paar maanden geleden het forum is gesloten, want daar werd door de community veel nuttige informatie gedeeld. Via de gratis dualband Wi-Fi repeater van TP-Link is de Wi-Fi dekking ook op zolder en in de tuin gegarandeerd en de installatie van die repeater en de rest van de hardware was ook een fluitje van een cent. Kortom, niets dan lof vanuit mijn kant, een tevreden klant. Dat mag ook wel eens gezegd worden, i.p.v. van al die negatieviteit, onder berichten als deze. Tevreden klanten hoor je namelijk zelden, omdat die genieten van de service, zoals bijvoorbeeld ook het in het TV menu geïntegreerde Netflix. 😁

18 oktober 2018 21:47

Niet geweten dat je een extra accespoint kunt instaleren.De klanten service is puur slecht. En als je geen twitter of faceboek wilt. Dan heb je een probleem. Alles wat met KPN werkt geeft problemen. Als je iets bij besteld of veranderd dan gaat het geheid fout. Ik kan er een boek over schrijven.

Laat hier een reactie achter
Voer je naam in! Gebruik voor je naam alleen letters, spaties, punten, streepjes en/of schuine strepen.
Voer je naam in! Gebruik voor je naam alleen letters, spaties, punten, streepjes en/of schuine strepen.
Invoer is niet herkend als geldig e-mailadres!
Invoer is niet herkend als geldig e-mailadres!
Schrijf een reactie!
Schrijf een reactie!
Bedankt voor uw reactie
Wij controleren het bericht.
Terug naar vergelijking
Start de chat