prijsvergelijken

Plus- & minpunten

Er zijn geen plus- of minpunten
Pluspunten
  • Internet via de kabel dus stabiele internetsnelheid
  • Veel extra's, waarvan een aantal uniek bij Ziggo
  • Goede klantenservice
  • Uniek klantenvoordeel
Er zijn geen pluspunten
Minpunten
  • Kan niet kiezen voor alleen internet
Er zijn geen minpunten

    Zoeken

Gemiddeld cijfer
  • Prijsvergelijken: 8,5
  • Klanten: 5,8
  • Eindcijfer: 7,2/
Prijsvergelijken: 8,5
Klanten: 5,8
Eindcijfer: 7,2/

Review internetprovider Ziggo 2017

7 juli 2015 (laatste wijziging 11 januari 2017) door Suzanne

Levert Ziggo snel en stabiel internet? Is het tv-aanbod de moeite waard? Welke mogelijkheden voor (mobiele) telefonie zijn er? Is het slim om over te stappen?

Op deze en andere vragen krijg je antwoord in mijn expert-review van Ziggo. Na mijn review lees je ook beoordelingen van klanten. En ik laat zien wat andere experts van Ziggo zeggen.

Samen geven alle reviews een betrouwbaar beeld van Ziggo’s kwaliteit. Zodat jij weet of je moet overstappen…of niet.

Ziggo

Inhoud

    Beoordeling internetprovider Ziggo 2017

    8

    Levertijd

    Ziggo levert pakketten binnen 14 dagen.

    8,5

    Prijs-kwaliteit

    Ziggo biedt uitgebreide pakketten met snel internet voor een relatief lage prijs.

    9

    Functionaliteiten

    Ziggo biedt standaard veel extra’s. Zoals toegang tot 2 miljoen(!) WifiSpots in heel Nederland. Dat betekent: bijna overal gratis wifi.

    8,5

    Zenderaanbod

    Standaard in het pakket de zender Ziggo Sport (alleen bij Ziggo gratis!), met exclusieve uitzendrechten voor de Formule 1. Wil je meer? Dan heeft Ziggo heeft een groot aanbod aan extra zenders met films, sport en vele andere themapakketten.

    8

    Installatie

    Je ontvangt een doe-het-zelf-installatiepakket. Als je een beetje technisch bent, kom je er met de instructies zelf wel uit. Maar als het niet lukt, stuurt Ziggo gratis een monteur langs.

    8,5

    Eindcijfer Prijsvergelijken

    Ben jij klant (geweest) bij Ziggo? Laat je review hieronder achter!

     

    provider blinkt uitWaarin Ziggo uitblinkt

    • Stabiel internet: Ziggo staat bekend om z’n stabiele internetsnelheden. Die dankt de provider aan de kabelaansluiting, die in bijna ieder huis beschikbaar is.
    • Snel internet: Bij sommige providers krijg je niet altijd de internetsnelheid die beloofd wordt. Bij Ziggo krijg je die wél.
    • Standaard veel extra’s: Het beste voorbeeld hiervan zijn de WifiSpots: gratis draadloos internet op je smartphone, tablet of laptop via 2 miljoen punten in Nederland. 
    • Unieke extra’s op tv:
      • Wat dacht je van Formule 1 via Ziggo Sport? Alleen voor Ziggo klanten gratis in je abonnement.
      • Als enige provider blijft Ziggo HBO producties aanbieden. Het bekendste voorbeeld hiervan is natuurlijk: Game of Thrones.
      • En je kunt tv-kijken op meerdere tv’s. Deze zijn aan te sluiten op de kabel.
    • Beste online service: Uit onderzoek van WUA (2014) scoort Ziggo als beste met hun online service. Online vind je zonder al te veel moeite het antwoord op je vraag of probleem. 
    • Sim-only voor weinig geld: Ziggo biedt voordelige mobiele abonnementen met ruime bundels. Maandelijks aan te passen. Met dit abonnement heb je ook toegang tot WifiSpots.
    • Voorrang bij Ziggo Dome-tickets: Als klant ben je lid van Club Ziggo. Je krijgt dan korting op concerten in de Ziggo Dome. Je kunt ook meet&greets winnen met de artiesten!

    Uitbreidbare pakketten

    De standaardpakketten van Ziggo zijn eenvoudig uit te breiden. Je hebt keuze uit allerlei extra opties. Bijvoorbeeld:

    • Extra internetbeveiliging
    • (Mobiele) telefonie
    • Vele extra tv-zenders
    • Film-, sport- en andere themapakketten

    Een groot voordeel is ook dat je alle opties maandelijks kunt opzeggen. Je zit dus nergens direct een heel jaar aan vast.

    Andere expert-reviews van Ziggo

    Kies het abonnement dat bij jou past

    Ziggo biedt verschillende pakketten: internet en tv of alles-in-1 met telefonie. De internetsnelheden variëren van 40 MB/s tot en met 300 MB/s (download). Ieder pakket is uit te breiden met allerlei extra’s voor internet, tv en/of telefonie. Alle extra’s zijn maandelijks opzegbaar.

    Wil je alleen internet? Dat kan niet bij Ziggo. Er zit altijd kabel-tv bij een pakket. Wel kun je alleen een tv-abonnement nemen. Dit pakket kun je alleen rechtstreeks bij Ziggo afsluiten.

    Vergelijk nu alle internetabonnementen van Ziggo of lees meer over Ziggo.

    Suzanne

    30 klant reviews

    Chris Zandbergen

    23 februari 2017 15:10

    Prijs/kwaliteit:8Installatie:8
    Snelheid:10Overstap:n.v.t.
    Klantenservice:8Eindcijfer:9
    Installatie:8
    Overstap:n.v.t.
    Eindcijfer:9

    Ik ben van oudsher Upc klant dus automatisch overgestapt naar Ziggo , dit naar volle tevredenheid, service is prima en installatie was toen echt 100%, snelheid subliem

    Brussee

    16 februari 2017 15:35

    Prijs/kwaliteit:6Installatie:6
    Snelheid:6Overstap:6
    Klantenservice:6Eindcijfer:6
    Installatie:6
    Overstap:6
    Eindcijfer:6

    Vaak slecht bereik internet. Horizon is ook niet top...

    Christiana

    14 februari 2017 14:28

    Prijs/kwaliteit:5Installatie:8
    Snelheid:6Overstap:8
    Klantenservice:6Eindcijfer:7
    Installatie:8
    Overstap:8
    Eindcijfer:7

    Ziggo is wel goed. Ik heb alleen soms problemen gehad met het wegvallen van de internet.Ik vind ze wel te duur ivm de kwaliteit.

    Willem

    7 februari 2017 13:45

    Prijs/kwaliteit:6Installatie:7
    Snelheid:8Overstap:7
    Klantenservice:6Eindcijfer:7
    Installatie:7
    Overstap:7
    Eindcijfer:7

    Ziggo is in principe goed, al heb ik wel problemen gehad met een soms haperende verbinding, maar vandaag de dag zijn ze vooral duur. Het spreekt mij persoonlijk ook niet aan dat ze alle pijlen richten op exclusieve pakketopties en de basisdiensten ook (te) duur zijn. Ben er jaren vaste klant geweest tot redelijke tevredenheid. Ik overweeg om klant te worden bij NLE, wat je daar krijgt voor 29,95 p.m. is onverslaanbaar!

    F.R.

    2 februari 2017 14:32

    Prijs/kwaliteit:7Installatie:8
    Snelheid:7Overstap:7
    Klantenservice:7Eindcijfer:7
    Installatie:8
    Overstap:7
    Eindcijfer:7

    Jarenlang klant geweest en over de linie tevreden. Echter vind ik het aanbod niet alleen uitgebreider, maar ook duidelijk steeds duurder geworden. Ik zie Ziggo dan ook als een premium telecom aanbieder. Doordat er genoeg andere goede en betrouwbare aanbieders zijn, ben ik uiteindelijk over naar Tele2 gegaan - puur om de kosten. Daar was het alles-in-1 pakket zo'n €20 goedkoper per maand. Ziggo biedt meer pluspunten, zoals meer zenders. Maar een meer basic aanbod is acceptabel genoeg voor mij.

    A.Helmond

    2 februari 2017 11:36

    Prijs/kwaliteit:3Installatie:7
    Snelheid:8Overstap:5
    Klantenservice:6Eindcijfer:6
    Installatie:7
    Overstap:5
    Eindcijfer:6

    Internet valt regelmatig uit. De horizon mediabox is een ramp!! Harddisk loopt vaak vast of stopt bij het bekijken van opgenomen programma's. Klagen bij de helpdesk geeft geen goede oplossing. Internetsnelheid is wel oké.

    Nicolette

    31 januari 2017 00:25

    Prijs/kwaliteit:5Installatie:4
    Snelheid:6Overstap:5
    Klantenservice:4Eindcijfer:4
    Installatie:4
    Overstap:5
    Eindcijfer:4

    Veel problemen uitval Wi-Fi. Wegvallen als je programma's wilt terug kijken. En dat voor zoveel geld per maand.

    Anton Kuijpers

    28 januari 2017 11:57

    Prijs/kwaliteit:6Installatie:6
    Snelheid:7Overstap:6
    Klantenservice:1Eindcijfer:5
    Installatie:6
    Overstap:6
    Eindcijfer:5

    Slechte service als je problemen hebt, niemand te bereiken, allen als je bent overgestapt kunnen ze bellen binnen 15 minuten.

    Joop

    25 januari 2017 14:35

    Prijs/kwaliteit:3Installatie:4
    Snelheid:3Overstap:5
    Klantenservice:2Eindcijfer:3
    Installatie:4
    Overstap:5
    Eindcijfer:3

    Ziggo heeft regelmatig storingen je moet zeker één keer per maand modem restten ook de storingen zijn vaak niet bekend bij de klantenservies waardoor het probleem niet wordt opgelost, te vaak hoor je dat het problemen aan jezelf ligt wat zeker niet het geval is.

    Ziggo is alleen aantrekkelijk als je meerdere oude tv's in huis hebt.

    Marloes

    23 januari 2017 15:50

    Prijs/kwaliteit:6Installatie:8
    Snelheid:9Overstap:8
    Klantenservice:8Eindcijfer:7
    Installatie:8
    Overstap:8
    Eindcijfer:7

    Ben al zo'n 10 jaar Ziggo klant. Alles werkt prima. Goede snelheid internet. Wel erg duur. Zo duur dat ik toch stilletjes begin rond te kijken naar iets anders... Hoop echter dat dit niet ten kostte gaat van de kwaliteit en service.

    Dion

    22 januari 2017 19:50

    Prijs/kwaliteit:6Installatie:10
    Snelheid:10Overstap:10
    Klantenservice:8Eindcijfer:8
    Installatie:10
    Overstap:10
    Eindcijfer:8

    Ziggo bied snelle internet aan. Is hierdoor ook wat prijziger maar wat mij betreft het waard. Je krijgt ook waar voor je geld. Zit hier nu een jaar, nog nooit storing gehad of problemen. Af en toe me smart card beter in het kastje dan werkt alles weer. Tijd tot tijd een mail is fijn over de progressie bij Ziggo. Ga zo door!

    Nico

    19 januari 2017 20:05

    Prijs/kwaliteit:4Installatie:n.v.t.
    Snelheid:5Overstap:4
    Klantenservice:3Eindcijfer:4
    Installatie:n.v.t.
    Overstap:4
    Eindcijfer:4

    Vandaag zou er tussen 8.00 uur en 13.00 uur een monteur komen. we hebben om 12.30 uur eens gebeld om te vragen of deze nog kwam en wat bleek. Er was wel een werk order aan gemaakt maar geen order gegeven om een monteur te sturen, daar zit je dan te wachten ik heb een dag vrij moeten nemen en door de fout van ziggo komt er dan geen monteur. wat een slechte service. En het probleem is er nog steeds.

    R. Smit

    18 januari 2017 15:50

    Prijs/kwaliteit:9Installatie:9
    Snelheid:7Overstap:10
    Klantenservice:9Eindcijfer:9
    Installatie:9
    Overstap:10
    Eindcijfer:9

    Sinds een paar dagen internet en bellen van Ziggo en het bevalt heel goed. Alles aangesloten door een gratis monteur en dat was maar goed ook, want het was helemaal verrot in de muur dus hij moest het helemaal vervangen.

    Sandra

    17 januari 2017 21:21

    Prijs/kwaliteit:7Installatie:7
    Snelheid:7Overstap:7
    Klantenservice:6Eindcijfer:7
    Installatie:7
    Overstap:7
    Eindcijfer:7

    Ziggo is op zich niet slecht, maar er zou nog veel verbeterd kunnen worden. WiFi regelmatig instabiel waardoor het modem gereset moet worden en het ontvangstkastje voor de tv moet ook regelmatig gereset (stroom ervan af en dan weer stekker in stopcontact steken) worden. En deze ongemakken voor 44,95 per maand, men zou betere kwaliteit mogen verwachten.

    Oriella Franciamore

    17 januari 2017 15:18

    Prijs/kwaliteit:7Installatie:6
    Snelheid:8Overstap:8
    Klantenservice:4Eindcijfer:7
    Installatie:6
    Overstap:8
    Eindcijfer:7

    Ik vind ziggo een van de fijnere providers, echter vind ik sommige pakketten aan de duurdere kant. Dit zou van mij goedkoper mogen of vaker de bestaande klanten extra korting geven om ze tevreden te houden.
    Wij hebben echter wel vaker last van storingen waardoor wij soms dagenlang geen gebruik van internet en televisie hebben gemaakt.
    Installatie van de Horizon box ging niet goed omdat er een onderdeel miste, maar de monteur heeft het wel goed verholpen!
    Klantenservice is echt een verbeterpunt waard! Soms veel te lange wachttijden en het gebeurd wel eens dat de verbinding wordt verbonden. Dit kost als je geen telefoon van ziggo hebt veel geld.
    Voor de rest zijn dit verbeterpunten en ga zo door!

    Ingrid

    17 januari 2017 15:04

    Prijs/kwaliteit:7Installatie:8
    Snelheid:8Overstap:6
    Klantenservice:8Eindcijfer:8
    Installatie:8
    Overstap:6
    Eindcijfer:8

    Bij storing melding ,nog dezelfde avond een monteur.kabel vervangen alles opnieuw ingesteld.Tegen geldend tarief.Super blij met snelle service.

    Roel

    16 januari 2017 13:34

    Prijs/kwaliteit:1Installatie:1
    Snelheid:1Overstap:1
    Klantenservice:1Eindcijfer:1
    Installatie:1
    Overstap:1
    Eindcijfer:1

    Super slechte service
    Onvriendelijke klanten service
    Horizon box is een zooitje
    Zou ziggo aan niemand aanraden

    E van Lieshout

    14 januari 2017 18:47

    Prijs/kwaliteit:6Installatie:9
    Snelheid:6Overstap:6
    Klantenservice:8Eindcijfer:6
    Installatie:9
    Overstap:6
    Eindcijfer:6

    Ik vind dat het internet van Ziggo tegenover andere prijsaanbieders vrij duur. Daarnaast ervaar ik regelmatig dat het internet weg valt en dat ik filmpjes niet altijd goed kan afspelen. Dit terwijl ik het hoogste abonnement heb voor internet maar het de internet snelheid naar mijn idee niet haalt.

    De klantenservice vind ik prima en ik word goed geholpen, Ook als ik bel wordt ik goed geholpen.

    Installatie van het modem gaat overigens prima en zonder moeite.

    Mariska

    14 januari 2017 18:46

    Prijs/kwaliteit:3Installatie:7
    Snelheid:3Overstap:7
    Klantenservice:3Eindcijfer:3
    Installatie:7
    Overstap:7
    Eindcijfer:3

    We hadden wekelijks, zo niet dagelijks storingen. Hierdoor haperde het internet en viel alles weg waardoor we telkens gegevens kwijt waren. Ook kwam het voor dat we enkele dagen geen internet hadden. We hebben gebeld met Ziggo dat we geen internet haddden, die vrouw gaf aan 'lekker rustig toch'. Pardon! Als we ervoor betalen willen we er ook gebruik van kunnen maken. Later weer gebeld over de vele storingen. De man aan de telefoon gaf als uitleg dat er teveel ziggoklanten in het gebied zitten waardoor het internet gedeeld moet worden en iedereen minder krijgt. We vonden dit zo raar dat we over zijn gestapt. Bij het telefonisch opzeggen gaven ze aan wel een monteur te willen sturen, dat vonden we iets te laat. Kortom, erg duur, weinig stabiel en geen service tot je vertrekt. Een jaar geleden overgetapt met volle tevredenheid.

    Nico hartman

    11 januari 2017 14:11

    Prijs/kwaliteit:7Installatie:6
    Snelheid:6Overstap:6
    Klantenservice:1Eindcijfer:5
    Installatie:6
    Overstap:6
    Eindcijfer:5

    Ze lokken mensen met mooi praatje.s maar komen hun belofte.s niet na

    dolf

    10 januari 2017 17:02

    Prijs/kwaliteit:1Installatie:n.v.t.
    Snelheid:1Overstap:1
    Klantenservice:1Eindcijfer:1
    Installatie:n.v.t.
    Overstap:1
    Eindcijfer:1

    al 10 jaar klant maar nu word ik behandeld als een stuk ....
    thuis,telefoon en zakkelijk abonnement gelijk vandaag opgezegd,3 keer thuis op iets wachten wat niet geleverd word terwijl er duidelijk in mail stond dat ik van hun kreeg..en ja hoor gebeld en het enige wat je hoor is sorry!!!.jamer dat de top het niet hoort en de klachten allen bij die mensen komt die elk hun eigen verhaal hebben en heel ver van elkaar zitten..
    nooit meer!!!

    Eva

    10 januari 2017 14:12

    Prijs/kwaliteit:8Installatie:6
    Snelheid:8Overstap:7
    Klantenservice:9Eindcijfer:8
    Installatie:6
    Overstap:7
    Eindcijfer:8

    Internet wil nog wel eens storingen vertonen, zo ook de replay tv van Horizon, maar over het algemeen hebben we niet te klagen.

    De helpdesk is tot nu toe alleen maar behulpzaam geweest en ook de mobiele telefoonkosten zijn vergoed.

    Een vervelende ervaring was die keer dat de monteur voor de televisie aansluiting niet op kwam dagen. Aangezien ik daar een hele dag voor thuis was gebleven was dat niet echt leuk. Navraag leerde dat Ziggo daar externe bedrijven voor inschakelt ingeschakeld heeft en dat zije daar dus geen zicht op hebben. Toch maar een nieuwe afspraak gemaakt en kort voor de monteur bij ons zou arriveren, volgens afspraak een telefoontje gekregen dat hij onderweg was.
    Ook hier een vergoeding voor het ongemak gekregen (maand gratis tv+internet).

    Kortom, hier en daar echt wel verbeterpunten maar op zich ben ik best wel tevreden met Ziggo.

    Sjoerd Albert

    9 januari 2017 15:16

    Prijs/kwaliteit:7Installatie:8
    Snelheid:9Overstap:8
    Klantenservice:7Eindcijfer:8
    Installatie:8
    Overstap:8
    Eindcijfer:8

    Jaren bij Ziggo gezeten.
    De snelste provider die ik ken, en nooit klachten/ problemen gehad.

    Sinds een aantal jaren wel over gestapt. maar de enige reden is omdat ik hier geen Ziggo kan krijgen.
    Ik was altijd erg tevreden over Ziggo. Voor degene die kabel wil, zou ik het zeker aanraden.

    Roy

    6 januari 2017 18:49

    Prijs/kwaliteit:3Installatie:3
    Snelheid:3Overstap:5
    Klantenservice:4Eindcijfer:4
    Installatie:3
    Overstap:5
    Eindcijfer:4

    Ben ziggo naar Vodafone gegaan in verband met snelheid voor prijs internet only. Echter weer terug naar Ziggo omdat het niet werkte. Alleen geleverd modem en Horizon box zijn niet goed, vreten energie en zijn niet stabiel. Na veel administratief gerommel alles terug kunnen sturen en een nieuw modem gekregen is iets stabieler maar houd er niet van om uit te worden geschakeld wanneer niet in gebruik.
    Verder loopt het, maar ben nu naar een andere provider aan het kijken die redelijke geprijsd een goede snelheid internet only heeft.

    Bart Mannien

    5 januari 2017 18:16

    Prijs/kwaliteit:8Installatie:9
    Snelheid:9Overstap:4
    Klantenservice:6Eindcijfer:9
    Installatie:9
    Overstap:4
    Eindcijfer:9

    Ik ben al 12 jaar een tevreden gebruiker van TV, Internet en telefonie van Ziggo.
    Een enkele keer, tijdens een verhuizing, is er administratief e.e.a. niet helemaal goed gegaan maar verder niets te klagen.

    Signaal goed, aangeboden snelheid wordt altijd gehaald en de prijs, tsja, iedereen wil heel veel voor heel weinig. Als ik vergelijk wat ik krijg bij het goedkoopste alles-in-een pakket van Ziggo is het nog steeds goedkoper dan een alternatief via glasvezel. (ADSL daar geloof ik niet in)

    Daarnaast ben ik Formule 1 fan, dus is het mooi dat dit standaard te volgen is bij Ziggo.

    Dennis Nagtegaal

    5 januari 2017 12:21

    Prijs/kwaliteit:9Installatie:7
    Snelheid:8Overstap:8
    Klantenservice:7Eindcijfer:8
    Installatie:7
    Overstap:8
    Eindcijfer:8

    Al jaren Ziggo klant en tevreden. Snelheid is goed, WiFi via originele modem is redelijk maar kan beter. Beetje jammer dat alleen nieuwe klanten allerlei aanbiedingen en extra's krijgen.

    Rutger

    4 januari 2017 23:14

    Prijs/kwaliteit:9Installatie:9
    Snelheid:7Overstap:8
    Klantenservice:8Eindcijfer:8
    Installatie:9
    Overstap:8
    Eindcijfer:8

    In ons gebouw is het internet van Ziggo het snelste dat wij kunnen ontvangen. Het was daarom ook een logische keuze om voor Ziggo te kiezen. De installatie was snel en deskundig gedaan en we kregen ook een aantal tips om ons wifi sterker te maken in onze woning. Toch merk ik dat tijdens drukke momenten het internet minder goed is op onze smart Tv (netflix programma's die minder scherp zijn en video's op youtube die langer moeten laden). Ook hebben wij een verbinding via een kabel en die is vele malen sneller.

    v.bruggen

    24 december 2016 20:43

    Prijs/kwaliteit:3Installatie:2
    Snelheid:4Overstap:3
    Klantenservice:5Eindcijfer:1
    Installatie:2
    Overstap:3
    Eindcijfer:1

    ben er weg nu ziggo was nog erger dan upc niet te vertrouwen

    Jacques Thelosen

    26 oktober 2016 20:56

    Prijs/kwaliteit:8Installatie:8
    Snelheid:9Overstap:8
    Klantenservice:8Eindcijfer:8
    Installatie:8
    Overstap:8
    Eindcijfer:8

    Prima provider. Snelle verbinding. Uitstekende service. Bij een storing werden de mobiele telefoonkosten vergoed. Helpdesk is deskundig en effectief.
    Voorlichting over nieuwe mogelijkheden kan beter.
    Uiteindelijk zeer tevreden.

    reza

    21 oktober 2016 14:23

    Prijs/kwaliteit:4Installatie:2
    Snelheid:4Overstap:6
    Klantenservice:1Eindcijfer:1
    Installatie:2
    Overstap:6
    Eindcijfer:1

    internet valt steeds uit. klantservice vertelt dingen die niet waar is en elke heeft eigen en andere verhaal !

    Laat hier een review achter
    Voer je naam in! Gebruik voor je naam alleen letters, spaties, punten, streepjes en/of schuine strepen.
    Voer je naam in! Gebruik voor je naam alleen letters, spaties, punten, streepjes en/of schuine strepen.
    Invoer is niet herkend als geldig e-mailadres!
    Invoer is niet herkend als geldig e-mailadres!
    Schrijf een review!
    Schrijf een review!
    Bedankt voor uw reactie
    Wij controleren het bericht.

    Vergelijk pakketten

    Vergelijk de volgende pakketten uitgebreid met elkaar:

    > Vergelijk 3 pakketten
    Sluiten