Odido provider-review & ervaringen
- Prijsvergelijken: 8,0
- Klanten: 4,2
- Eindcijfer: 6,1/
Pluspunten & Minpunten Odido
- Lage tarieven
- Pakket maandelijks aanpasbaar
- Hoge uploadsnelheid
- Hoge eenmalige kosten bij glasvezel
Pluspunten
- Lage tarieven
- Pakket maandelijks aanpasbaar
- Hoge uploadsnelheid
Minpunten
- Hoge eenmalige kosten bij glasvezel
Inhoudsopgave
- Odido review overzicht
- Pakketten
- Alles-in-1
- Internet
- TV
- Klantenservice
- Klantvoordeel
- Odido klanten reviews (325)
- Odido review overzicht
- Pakketten
- Alles-in-1
- Internet
- TV
- Klantenservice
- Klantvoordeel
- Odido klanten reviews (325)
Odido provider-review & ervaringen
19 oktober 2022 (laatste wijziging 29 november 2023) door Amanda
Samenvatting
Het voormalig T-Mobile is samen met Tele2 verder gegaan onder de naam ‘Odido’.
Als we Odido in enkele woorden moeten omschrijven? Voordelig en degelijk. Qua prijs zit de provider vaak een stuk onder de meeste anderen. Qua internetsnelheid bieden ze hetzelfde als de meeste andere providers. Behalve bij de glasvezelpakketten, daar hebben sommige adressen zelfs internet tot 8 Gbit/s (oftewel: 8.000 Mb/s)!
Internetsnelheid: via DSL (telefoonlijn) maximaal 100 Mbit/s download en 10 Mbit/s upload. Via glasvezel maximaal 1.000 Mbit/s, maar dit is nog maar voor weinigen in Nederland weggelegd.
Prijs: neem je alléén internet van Odido af? Dan zit je goed: deze provider is één van de goedkoopste.
TV: je krijgt in principe voldoende zenders. Ook de gratis zender ESPN. En als je wilt uitbreiden, betaal je daar natuurlijk ook extra voor. De prijs kan dan snel oplopen.
Om overstappen aantrekkelijk te maken, krijg je de eerste 6 maanden korting. Althans, als je minimaal internet & tv afneemt. Daarnaast krijg je extra’s als je ook Odido Mobiel-klant bent. Onder andere extra korting en mobiele data.
Onze video review gaat over T-Mobile, maar is ook nog van toepassing op de Odido pakketten:
Inhoudsopgave
- Odido review overzicht
- Pakketten
- Alles-in-1
- Internet
- TV
- Klantenservice
- Klantvoordeel
- Odido klanten reviews (325)
- Odido review overzicht
- Pakketten
- Alles-in-1
- Internet
- TV
- Klantenservice
- Klantvoordeel
- Odido klanten reviews (325)
Klanten reviews
Max
31 maart 2024 12:46
@odidonederland verschrikkelijke ervaring met Odido Nederland. Onprofessionele klantenservice, technische problemen met netwerk, verbreken van verbinding, verstoring van gesprekken. Ze brengen kosten in rekening zonder uitleg. Nog belangrijker, als je contact met ze opneemt voor hulp, geven ze je geen details en juiste informatie. Toen ik ze belde en 1,5 maand wachtte tot mijn technische probleem was opgelost, moest ik ze elke week bellen en pushen om hun werk te doen. Het resultaat was dat er niets veranderde, het probleem met slechte dekking en gespreksonderbrekingen werd niet opgelost. Daarna heb ik gevraagd om een contract te beëindigen en compensatie te vragen. Ze compenseerden gedeeltelijk en stuurden vervolgens een rekening die ik moest betalen voor contractbeëindiging waar geen van hun klantenservice over informeerde. Toen ik om een reden vroeg, konden ze geen goede uitleg geven. Toen ik vroeg wanneer het contract zou worden stopgezet, vertelden ze me dat ze dat niet in het systeem konden zien, zonder uit te leggen waarom. Alle vragen die ik hen stelde (heb veel bewijzen), kreeg ik geen logische uitleg en geen officiële papieren van hun kant.
N van Veelen
18 maart 2024 16:16
In Oktober 2023 vroegen wij glasvezel aan bij Odido. Ondertussen is het maart 2024 en wij hebben nog steeds geen internet.
We worden continue heen en weer gestuurd tussen Odido en dutch fiber net. Ze weten van elkaar niet wat er aan de hand is. We bellen twee maal per week om te vragen hoe het ervoor staat. De ene keer staat er een ticket uit de andere keer kunnen ze er niets over vinden in het systeem. Het is om gek van te worden.
We kunnen niet, ook niet naar een andere provider, omdat zij de enige zijn die in onze straat glasvezel hebben leggen. Aangezien we aan het verbouwen waren hadden we het oude punt dicht laten maken.
Het is ongekend, we hebben ondertussen de hele beneden verdieping gerenoveerd, maar internet dat hebben we nog steeds niet. De eerste 4 maanden dat we zonder internet zaten werden we niet eens gecompenseerd door Odido, we moesten ons abbonement door betalen ookal hadden we geen toegang tot ons internet. Nu sinds twee weken hebben we dan eindelijk unlimited data gekregen voor onze telefoons een gods wonder.
Kortom, stap niet over naar dit verschrikkelijke bedrijf.
Odido
14 maart 2024 15:59
Sinds overgang naar Odido. Alleen maar gedoe gehad. Ik heb 3 nummers van T Mobile. 160 euro klantvoordeel door fout Odido toegegeven misgelopen. Ze hadden het vinkje klantvoordeel weer uitgezet.
Aan de telefoon en in de winkel toegegeven. Willen maximaal 60 euro vergoeden, eigen verantwoordelijkheid klant??!?.
Ik ga met mijn 3 nummers ergens anders heen.
Mijn advies: NIET naar Odido overstappen.