prijsvergelijken

    Zoeken

    Categorieën

    • Geen categorieën
Gemiddeld cijfer
  • Prijsvergelijken: 7,1
  • Klanten: 3,1
  • Eindcijfer: 5,1/
Prijsvergelijken: 7,1
Klanten: 3,1
Eindcijfer: 5,1/

Review internetprovider Online 2017

7 juli 2015 (laatste wijziging 21 maart 2017) door Suzanne

Levert Online snel internet? Wat zijn de ervaringen met de klantenservice? Is het slim om over te stappen op Online? In deze internetprovider-review van Online beantwoord ik deze en andere vragen. Ook laat ik zien hoe Online het doet volgens een andere review.

Onderaan de pagina lees je reviews van klanten. Samen geeft deze informatie je een goed beeld van de provider. Zodat jij weet of je moet overstappen naar Online. Of niet.

Online

Inhoud

    Beoordeling internetprovider Online 2017

    8

    Levertijd

    Kies voor de optie ‘snelle levering’. Dan heb je je pakket binnen 14 werkdagen in huis.

    7

    Prijs-kwaliteit

    De abonnementen zijn scherp geprijsd. Maar wel beperkt in het aanbod.

    7

    Functionaliteiten

    In het basispakket zitten een paar extra opties maar uitzending gemist ontbreekt hierin. Het basispakket is uit te breiden met een aantal betaalde opties.

    6,5

    Zenderaanbod

    Een internet en tv-abonnement heeft standaard 72 tv-zenders. Maar verder is het aanbod vrij beperkt.

    7

    Installatie

    Ben je handig, installeer dan zelf. Lukt dat niet, dan doet een monteur dat voor je. Bij sommige pakketten is dit gratis, maar let op: niet bij alle!

    7,1

    Eindcijfer Prijsvergelijken

    Ben jij klant (geweest) van Online? Dan nodigen wij jou uit hieronder je review achter te laten. Daar help je andere klanten mee.

    provider blinkt uitWaarin Online uitblinkt

    Voordelige abonnementen! Online is duidelijk een budgetprovider. De abonnementen zijn goedkoop. 

    Uitbreidbare internetabonnementen

    Online biedt een aantal mogelijkheden om zelf je pakket samen te stellen. Je kan kiezen voor Standaard Internet. Daarmee bedoelen ze DSL-internet.

    Je kan je internetpakket met extra opties voor tv en/of bellen uitbreiden.

    Maar let op: wanneer je een abonnement met glasvezelinternet kiest, zit er wel altijd tv in het pakket. En dan sluit je ook je abonnement af voor minimaal 2 jaar.

    Dat je het weet.

    Het tv-basispakket bevat best veel zenders: 72 maar liefst. Voor dat geld krijg je ook nog een paar extra opties zoals opnemen en pauzeren, tv op tablet en tv anywhere.

    Interactieve tv kun je verder nog iets uitbreiden met Extra Opnemen en TV Gemist. Wil je meer tv-zenders, dan biedt Online het Extra Interactieve tv- pakket met nog eens 108 tv-zenders. Of met de Premium Zenderpakketten zoals Film1 en Fox Sports. Maar dat is het dan ook. Andere zenderpakketten ontbreken in het aanbod van Online.

    Voor tv-liefhebbers is het aanbod extra zenderpakketten tamelijk gering. Uit onze vergelijker blijkt wel dat het internetpakket van Online het goedkoopst is en bij de categorie uitgebreidere pakketten. 

    Er zijn een paar opties voor Vast Bellen. Kies je voor Bellen Basis bij je pakket, dan betaal je een vast bedrag per maand én een tarief per minuut. Online biedt ook 3 Bellen-bundels aan:

    • Bellen Onbeperkt Nederland,
    • Bellen Europa,
    • Bellen Wereld.

    Als je veel belt, scheelt dat aanzienlijk in de kosten. 

    Een andere review van Online

    De Consumentenbond peilt elk kwartaal onder een klantenpanel hoe de providers scoren. En Online scoort hier niet al te best. Klanten hebben last van storingen. Ze zijn over het algemeen niet erg tevreden over hun provider. Online kreeg namelijk een 2,8 als algemene beoordeling van zijn klanten. Dat is niet best! Dit is overigens alleen bij klanten met DSL-internet. Het internet via glasvezel van Online is niet meegenomen in de test.

    De kwaliteitscijfers van het consumentenpanel op een rij (gemeten in het vierde kwartaal van 2016):

    • Kwaliteit internet: 5,7
    • Kwaliteit telefonie: 5,6
    • Kwaliteit tv: 5,7

    Het is net aan voldoende. Maar daar is ook alles mee gezegd. Geen enkele andere onderzochte provider scoort lager. (Bron: Consumentenbond)

    Kies het abonnement dat bij je past

    De abonnementen van Online worden geleverd via het DSL- of glasvezelnetwerk.Glasvezel 

    Een DSL-internetabonnement duurt 1 of 2 jaar. Je kan kiezen uit snelheden van 30 Mb/s, 50 Mb/s en 100 Mb/s. Mits dit haalbaar is op je adres. Check daarvoor je postcode tijdens het internet vergelijken.

    Een glasvezelabonnement sluit je voor minimaal 2 jaar af. Met de volgende snelheden: 50 Mb/s, 100 Mb/s of 200 Mb/s. Er zit altijd een tv-abonnement bij.

     

    Vergelijk nu alle internetpakketten van Online.

    * de review is een momentopname. De inhoud is met grote zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat de informatie op deze pagina verouderd is of onjuistheden bevat. Raadpleeg voor exacte gegevens website van de provider.

     

    Suzanne

    49 klant reviews Schrijf een review

    Ali Baba

    21 november 2017 12:13

    Overstappen:9Kwaliteit:6
    Klantenservice:3Prijs:3
    Installatie (monteur):n.v.t.Snelheid internet:6
    Kwaliteit:6
    Prijs:3
    Snelheid:6

    zeer goed ,
    vanaf de aansluiting tot heden alles goed gegaan en weinig storing .klantenservice ook altijd vriendelijk en behulpzaam . alleen de prijs vind ik wat aan de hoge kant en nu weer met de verhoging die eraan komt zit ik toch te denken om over te stappen .

    Lion

    20 november 2017 19:22

    Overstappen:n.v.t.Kwaliteit:1
    Klantenservice:1Prijs:1
    Installatie (monteur):n.v.t.Snelheid internet:1
    Kwaliteit:1
    Prijs:1
    Snelheid:1

    Mijn contract loopt lekker af, eindelijk ben ik er van af van al die ellende..
    zeer slechte provider van NL.
    online.nl is niets waard.
    pas op mensen
    ik waarschuw je, je krijgt r spijt van als je online.nl neemt...

    Leonie

    18 november 2017 10:53

    Overstappen:4Kwaliteit:1
    Klantenservice:3Prijs:1
    Installatie (monteur):n.v.t.Snelheid internet:1
    Kwaliteit:1
    Prijs:1
    Snelheid:1

    Helaas weinig positieve ervaringen met online.nl. internet is erg instabiel. moet het kastje regelmatig dagelijks resetten. ook wilden wij graag upgraden naar 50 mb. dat kon op ons adres, werd aangegeven. echter kwam de snelheid nooit hoger dan 20mb. 2x een monteur langs geweest. Uitendelijk bleek het niet te kunnen. onze abonnementskosten zijn toen wel terug gedraaid naar de kosten voor 20mb, maar we konden de wijziging zelf niet ongedaan maken, waardoor we dus een nieuw abonnement hadden en dus met de nodige abonnementsduur. Overstappen kon dus niet meer zonder dubbele kosten. dat vond ik niet zo netjes. Als je niet kan leveren wat je biedt, moet je het in zijn geheel kunnen annuleren. Maar na een hoop telefoontjes en mailtjes was mijn energie op, dus zingen we het maar uit. Blij als we eindelijk kunnen overstappen!

    Danielle

    9 november 2017 14:20

    Overstappen:1Kwaliteit:5
    Klantenservice:3Prijs:6
    Installatie (monteur):6Snelheid internet:7
    Kwaliteit:5
    Prijs:6
    Snelheid:7

    Ik heb hele slechte ervaringen met online.nl. Toen ik overstapte naar online.nl heb ik twee keer moeten overstappen, omdat een medewerker de eerste keer verkeerde gegevens over getypt had (de gegevens waren overigens via internet aangeleverd). In plaats van het formulier er nog een keer bij te pakken, moest ik nog een keer alles zelf invoeren.

    Het internet en de tv was op zich goed. Alleen wel veel storingen. Dan moest je de kastjes weer resetten en opnieuw aanzetten en ging het wel weer even.

    Net overgestapt naar een nieuwe provider en dat ging ook weer helemaal fout.

    Ik raad echt aan om niet over te stappen naar online.nl. De prijs is aantrekkelijk, maar je krijgt er slechte service en veel storingen voor terug.

    SAHIN

    2 november 2017 09:25

    Overstappen:1Kwaliteit:1
    Klantenservice:1Prijs:1
    Installatie (monteur):1Snelheid internet:1
    Kwaliteit:1
    Prijs:1
    Snelheid:1

    verbinding is zeer slecht. zonder aankondigen zomaar prijs verhogen service en contact met de klantenservice is zeer slecht. Tweemaal zonder mijn toestemming zomaar fox sport aangeplakt met moeite en lange gesprekken weer teruggezet. KORTOM NIET AAN BEGINNEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Esther

    1 november 2017 15:14

    Overstappen:4Kwaliteit:4
    Klantenservice:1Prijs:2
    Installatie (monteur):1Snelheid internet:5
    Kwaliteit:4
    Prijs:2
    Snelheid:5

    Klantenservice: slecht. Heel veel moeten bellen over foute nota's en verkeerd berekende kortingstarieven. Ik moest hen helpen met het berekenen van hun eigen kortingsysteem... Zonder aankondigingen van €31,50 naar €34,50 naar €39.- gegaan in 6 maanden, voor extra zenders die ik niet wil. Van draadloos naar mega lange kabel die van modem naar tv moet gegaan... Monteur was er niet, zelf moeten installeren en ook nog extra afgerekend voor €5.- voor "gratis" tv kastje. Tv zenders haperen vaak en/of lopen vast, internet is matig, zeer klein bereik (paar meter). Conclusie: €39.- is een zeer slechte prijs/kwaliteit verhouding.

    G van der Lei

    31 oktober 2017 20:44

    Overstappen:2Kwaliteit:2
    Klantenservice:1Prijs:2
    Installatie (monteur):1Snelheid internet:1
    Kwaliteit:2
    Prijs:2
    Snelheid:1

    Heb ruim 1 jaar een abbonement gehad .
    Niets dan ellende gehad met online.
    Gelukkig neem ik altijd mijn telefoon gesprekken op , waardoor ik ondanks dreigementen met
    gepeperde rekeningen toch uiteindelijk kon overstappen naar een andere provider.
    Soms meer dan 1 week geen tv , telefoon en internet , ondanks de beloften tijdens het
    afsluiten van het abbonement.

    Service kennen ze bij deze provider niet .
    Mijn advies is NIET DOEN.

    Neus

    13 oktober 2017 12:29

    Overstappen:n.v.t.Kwaliteit:2
    Klantenservice:1Prijs:n.v.t.
    Installatie (monteur):1Snelheid internet:n.v.t.
    Kwaliteit:2
    Prijs:n.v.t.
    Snelheid:n.v.t.

    Wir haben eine Woche auf einen Monteur gewartet. In dieser Zeit hatten wir weder Telefon noch Internet.
    Der Monteur war dann endlich Donnerstag im Haus, war mal kurz weg, kam dann wieder und meinte dass KPN wohl Schuld sei und wir jetzt in 2 bis spätestens 3 Stunden wieder Internet und Telefon hätten.
    (Das war wohl verarsche). Nach fast 6 Stunden haben wir dann wieder den Service angerufen, nachdem wir 15 Minuten in der Warteschleife hingen, meldete sich dann endlich mal ein Mitarbeiter. Der uns dann mitteilte, dass wir nochmal bis Montag (also weitere 4 Tage) warten müssen, bis dann ein Monteur zwischen 12 und 18 Uhr vorbei kommt. Dieses Handy Gespräch (das zweite für ein Problem) kostete uns dann mal eben 19,- €.
    Also absolut nicht zu empfehlen. Wir werden den Anbieter nun wechseln.

    Smith

    26 september 2017 11:00

    Overstappen:5Kwaliteit:1
    Klantenservice:1Prijs:3
    Installatie (monteur):8Snelheid internet:1
    Kwaliteit:1
    Prijs:3
    Snelheid:1

    Vreselijk trage connectie, valt telkens weg. Niet aan beginnen, je zult er spijt van hebben.

    M. chaudhry

    14 september 2017 14:27

    Overstappen:1Kwaliteit:1
    Klantenservice:1Prijs:1
    Installatie (monteur):1Snelheid internet:1
    Kwaliteit:1
    Prijs:1
    Snelheid:1

    Deze provider is niet eens cijfers 1 waard. Het is al wat dat ik het online internet provider cijfer 1 geef. Zeer zeer en zeer slechte internet en klanttevredenheid. Heb dag en nacht ellende mee. Moet nog 1 jaar met ze volhouden.

    L B Van Os

    15 augustus 2017 13:37

    Overstappen:1Kwaliteit:1
    Klantenservice:1Prijs:6
    Installatie (monteur):6Snelheid internet:6
    Kwaliteit:1
    Prijs:6
    Snelheid:6

    1.Zeer slechte klantenservice! op het onbeschofte af en liegen is het personeel ook niet vreemd.
    2.Kwaliteit diensten waaronder internet liggen er met regelmaat uit.
    3.Digitale TV daar hebben wij de hardware nooit van ontvangen.
    4.Het opvragen van nota's kan ook niet, ONLINE gaat tot een jaar terug en zelfs die staan niet allemaal online. Fouten in Nota's. Hebben nu precies een jaar en acht maanden ONLINE als provider dus waar hebben we het over.8 maanden extra aan nota's. Wettelijk zijn ze verplicht deze te geven als er om gevraagd wordt.
    5. Mailbox was gevuld met mail van een eerdere klant. Ook privé zaken waren beschikbaar en te lezen.

    Conclusie: ONLINE is een slechte provider die veiligheid niet hoog in het vandaal heeft betreft uw privé gegevens. Diensten met name internet is slecht en klapt er met regelmaat uit. Digitale TV ontvanger nooit ontvangen. Waarschijnlijk heeft de vorige afnemer deze in het bezit.

    Ik raad ONLINE.NL af als uw toekomstige provider.

    Ellen

    7 augustus 2017 17:03

    Overstappen:7Kwaliteit:4
    Klantenservice:6Prijs:8
    Installatie (monteur):6Snelheid internet:5
    Kwaliteit:4
    Prijs:8
    Snelheid:5

    In het interactieve tv-pakket zit geen BBC! Echt belachelijk. Ook valt vaak het beeld weg omdat data te traag wordt doorgestuurd. Opnemen kan maar niet bij alle zenders zoals 24-Kitchen. Dat is dus een valse belofte. Ik ga er dus weg.

    Koos

    6 augustus 2017 15:36

    Overstappen:1Kwaliteit:5
    Klantenservice:1Prijs:3
    Installatie (monteur):n.v.t.Snelheid internet:6
    Kwaliteit:5
    Prijs:3
    Snelheid:6

    Als ONLINE-klant in maart, na maanden lang bezig geweest te zijn om een fout tarief te corrigeren, eindelijk een nieuwe overeenkomst afgesloten. Deze overeenkomst (per mail bevestigd door 'Anne' van ONLINE) zou tot eind 2017 lopen.

    In april een mail ontvangen dat het maandtarief verhoogd zou gaan worden met 5 euro.
    Ik een mail gestuurd dat ik een overeenkomst had tot eind dit jaar en dat ONLINE zich wel aan de gemaakte afspraken moet houden.

    Niets meer vernomen, ook niet na herinneringen gestuurd te hebben.

    Wel in eens eind juli een afschrijving van het 'nieuwe tarief'.
    Gebeld met een medewerker en de situatie uitgelegd.
    Hij gaf aan dat dit inderdaad niet kan en gaf aan dat ik een mail met klacht naar ''kana-admin@online.nl'' moest sturen. Dit gedaan en wat schetst mijn verbazing?

    Ik krijg een niets zeggend antwoord.

    Gelukkig kan je maandelijks opzeggen, dus als ik geen ordentelijk antwoord krijg dan ben ik daar weg.
    Wat een bende bij ONLINE. En geheel niet klantvriendelijk.

    Dus mijn advies:
    Ga niet in zee met ONLINE.

    Jammer, want het netwerk is betrouwbaar. Het enige pluspuntje.

    H. Ooms

    29 juli 2017 09:25

    Overstappen:6Kwaliteit:8
    Klantenservice:9Prijs:7
    Installatie (monteur):8Snelheid internet:8
    Kwaliteit:8
    Prijs:7
    Snelheid:8

    Voldoet prima. Als extra een kaartje van CanalDigitaal voor sterk gereduceerd tarief voor in de camper.

    Heb nu 6 maanden een aansluiting en voldoet prima.

    D.de Valk

    12 juli 2017 10:54

    Overstappen:2Kwaliteit:4
    Klantenservice:1Prijs:1
    Installatie (monteur):4Snelheid internet:1
    Kwaliteit:4
    Prijs:1
    Snelheid:1

    Het opnemen van een extra pakket gaat niet en betaal wel hier voor.
    Bij het terug kijken wat je heb opgenomen met regelmaat een schokkend en stil staand beeld.
    Deze aan bieder ONLINE is echt geen aamrader

    Atie Tollenaar

    2 juli 2017 13:19

    Overstappen:10Kwaliteit:9
    Klantenservice:10Prijs:9
    Installatie (monteur):9Snelheid internet:9
    Kwaliteit:9
    Prijs:9
    Snelheid:9

    Ik ben al jaren klant bij Online en ben zeer tevreden. Als ik af en toe wat in mijn abonnement wilde wijzigen werd ik altijd keurig en behulpzaam geholpen. Bij klachten wat achteraf een fout bij onszelf was werd ik vriendelijk te woord gestaan en hielpen zij mij snel het probleem op te lossen. Laatste keer na het schoonmaken was er een stekkertje los gaan zitten en ik dacht aan een storing. Maar nee hoor het stekkertje was achter de verwarming terecht gekomen en dat had ik niet gezien. Beetje dom van mij maar door de geduldige helpdesk snel opgelost.

    Tjio

    29 juni 2017 11:21

    Overstappen:3Kwaliteit:7
    Klantenservice:2Prijs:5
    Installatie (monteur):n.v.t.Snelheid internet:4
    Kwaliteit:7
    Prijs:5
    Snelheid:4

    Helaas is de klantenservice waardeloos. Om het geheel nog acceptabel te houden. doe ik alles ZELF. geef mij een signaal en ik doe de rest, dan weet ik zeker dat het uitgevoerd wordt. De klantenservice is zeer vriendelijk, maar bestaat uit liegende, onbekwame personen. VOORBEELD ik wacht al een jaar op een update zodat ik via mijn tablet tv kan kijken. Online beloofde toen dat het binnen een week voor elkaar zou zijn. Iedere keer dat ik belde was het "volgende keer, moet het weer kunnen" of "we kunnen GEEN tijdstip geven... Maar het wordt opgelost." NOT!

    Bozagac

    19 juni 2017 17:08

    Overstappen:1Kwaliteit:1
    Klantenservice:1Prijs:1
    Installatie (monteur):1Snelheid internet:1
    Kwaliteit:1
    Prijs:1
    Snelheid:1

    Online.nl kan beter OFFLINE.NL heten, wat een slechte service, hoe kunnen zulke bedrijven anno 2017 nog bestaan?

    Prijs gaat telkens omhoog maar de verbinding wordt steeds slechter.
    Ondertussen betaal ik nu 30euro voor 30MB maar mag blij zijn als ik 18MB krijg.

    Heb vaak internet problemen!!!!!!!
    Na bijna te moeten vechten met de klantenservice (kreeg het gevoel dat ik tegen een robot praatte) komt na weet ik veel hoeveel telefoontjes en weken later een monteur langs om te zeggen dat mijn modem stuk is, JA DUUUUH als de klantenservice luistert in plaats van te zeggen ja sorry, we kunnen er niks eraan doen had ik direct een nieuwe modem gekregen maja eind goed al goed zou je zeggen na heel veel gezeur en een tijdje zonder internet heb ik uiteindelijk een nieuwe modem ontvangen en ja hoor deze doet het nu ook al niet meer (na een paar maanden al) en mag ik nu weer met OFFLINE.NL gaan bellen om weer te gaan horen ''ja sorry meneer we kunnen er niks aan doen''

    Beetje gaan googlen en kom ik achter dat ik niet de enige ben met zulke problemen, op dat na zijn er genoeg goedkopere aanbieders die veel betere reviews hebben dus met andere woorden
    GA NIET VOOR ONLINE.NL, HEB HELE SLECHTE ERVARINGEN MET HUN GEHAD, lekker gratis laten overzetten op een andere provider.

    van Kooten

    19 juni 2017 15:57

    Overstappen:3Kwaliteit:1
    Klantenservice:1Prijs:1
    Installatie (monteur):3Snelheid internet:3
    Kwaliteit:1
    Prijs:1
    Snelheid:3

    -Je betaalt voor 30mb maar krijgt net de helft
    -modem gaat telkens stuk, duurt eeuwen voordat je een nieuwe krijgt.
    -heel lang bellen met de klantenservice die alleen maar zegt sorry kunnen we niks aan doen
    -ze moeten eigenlijk offline.nl heten

    Dennis

    6 juni 2017 20:27

    Overstappen:2Kwaliteit:4
    Klantenservice:1Prijs:2
    Installatie (monteur):n.v.t.Snelheid internet:8
    Kwaliteit:4
    Prijs:2
    Snelheid:8

    In januari een nieuw contract afgesloten en 2 maanden later krijg je een mail dat de prijs van het abonnement van 24 euro naar 29 euro is gestegen.
    Hier 4x een mail overgestuurd dat dit belachelijk is en dat we allebei een contract zijn aangegaan onder bepaalde voorwaarden en prijs. Hier wordt niet op gereageerd.
    Als reden van de prijsstijging wordt aangegeven dat men geïnvesteerd heeft in de klantenservice,maar op mails wordt dus niet gereageerd.
    Waardeloze aanbieder

    Martijn

    10 mei 2017 10:39

    Overstappen:3Kwaliteit:1
    Klantenservice:1Prijs:4
    Installatie (monteur):3Snelheid internet:1
    Kwaliteit:1
    Prijs:4
    Snelheid:1

    Slechte service en duidelijke afrader.

    Servicedesk reageert slecht of niet.
    Kwaliteit van de verbinding is veel slechter dan beloofd en valt regelmatig weg.
    De tv heeft nog nooit gewerkt en een oplossing bieden ze ook niet.

    Alex

    7 mei 2017 12:24

    Overstappen:1Kwaliteit:1
    Klantenservice:1Prijs:1
    Installatie (monteur):n.v.t.Snelheid internet:1
    Kwaliteit:1
    Prijs:1
    Snelheid:1

    mensen, trap niet in op de aanbiedigng van deze oneerlijk bedrijf! in de laatste 9 mnd hebben ze mijn abonement 3x aangepast (zonder mijn verzoek of toestemming, uiteraard) en van 18 euro zou ik al 29 euro p/m moeten betalen - dat is zonder verbetering van service/snelheid etc !!! voor 3 Mbps 29 euro!!!! ja! echt waar!!!

    klantenservice hebben ze in feite niet - jij moet betalen als jij naar toe belt! als jij een mail e-stuurt, ignoreren ze dat gewoon! de einige manier om hun tte bereiken is een klacht indienen bij klachtenkompas.nl - maar jij wordt altijd of te wel dom of te wel zelf schuldig, als jij dat doet.
    regelmatig werkt internet slecht, maar ja , aldus online.nl altijd de schuldig van de klant.

    dat is heel slecht en oneerlijk prowijder! trap niet in!

    Natalie

    2 mei 2017 08:39

    Prijs/kwaliteit:2Installatie:6
    Snelheid:2Overstap:6
    Klantenservice:2Eindcijfer:6
    Installatie:6
    Overstap:6
    Eindcijfer:6

    Laatste jaar alleen maar storingen gehad. Super slecht

    Cassandra

    26 april 2017 22:12

    Prijs/kwaliteit:1Installatie:n.v.t.
    Snelheid:1Overstap:n.v.t.
    Klantenservice:1Eindcijfer:1
    Installatie:n.v.t.
    Overstap:n.v.t.
    Eindcijfer:1

    Al 15 jaar was ik trouwe en meestal tevreden klant bij online, daar is inmiddels een einde aan gekomen....
    Na de omzetting van het netwerk (27-09-2016) kan ik vaak niet eens meer normaal een filmpje kijken
    op mijn laptop, is de verbinding trager dan traag, telefoongesprekken breken af of hebben eenrichtingverkeer en ook de tv hapert geregeld. Dus telefonisch contact gezocht met online op 8-10-2016: Met een medewerker een nieuw contract afgesloten: 50mb internet, interactieve tv en
    telefoon met een contract van 2 jaar, de eerste 6 maanden voor €26,=,daarna €39,=. Binnen 72 uur
    zou ik per mail het contract opgestuurd krijgen. Niets ontvangen
    Op 13-10-2016 maar even gemaild:
    "Uw vraag is: afgelopen zaterdag heb ik een nieuw contract met jullie afgesloten voor interactieve
    tv en 50mb internet tegen een leuke prijs. Hierover heb ik nog steeds niets ontvangen. Geen email, geen kastje. Hoe zit dit?"
    Vervolgens hoor ik niets meer..........
    Weer maar eens gebeld op 25-10-2016 (ik word dat gestotter in mn filmpjes en trage gedoe meer dan zat) dan krijg ik vervolgens te horen dat dat contract niet zo had mogen worden afgesloten en
    ik kan nu een eenjarig contract met slechts 4 maanden korting krijgen.............want ja, dat
    is nu eenmaal standaard.Daar ging ik niet mee akkoord en ik vond dat ik, zeker als trouwe klant, een
    leuker aanbod verdiende.
    Vervolgens heb ik een klachtenformulier ingevuld.......daar kreeg ik ook al geen reactie op.
    Vervolgens op een zaterdag een reactie geplaatst op de facebook site van Online, waar pas een reactie op kwam nadat ik de naam van een andere provider had genoemd. Echter, deze dame kon weinig voor mij doen en adviseerde mij om maandag te bellen met 1200 en onder vermelding van mijn
    klantnummer zou er dan naar een oplossing worden gezocht.

    Echter, het bleek maandag veel te druk bij online, dus eindelijk op dinsdag 1-11 gelukt.
    In de tussentijd was ik er zelf al achter dat het mij voorgestelde interactieve tv abonnement technisch helemaal niet zou kunnen werken omdat ik nog een oude, dikke tv heb (is dus 2e valse informatie
    van de help-desk medewerker).
    Enfin, dinsdags wist de medewerker ook niet goed wat hij er mee aan moest en kon me eventueel een
    ander abo aanbieden, waardoor ik nog meer zou gaan betalen met 50mb en onbeperkt bellen ...........
    Daar was ik het natuurlijk niet mee eens, maar meneer ging eea uitzoeken en zou me savonds
    terugbellen......Wacht nu nog op een telefoontje van meneer Kowalski.

    Helaas blijk ik nog tot augustus 2017 vast te zitten aan mijn abonnement, maar ben er zeker van dat ik in ieder geval een andere provider ga nemen.
    Dus ik zou Online absoluut niet aanraden!!

    mevr. Abbring

    24 april 2017 14:21

    Prijs/kwaliteit:6Installatie:6
    Snelheid:6Overstap:6
    Klantenservice:6Eindcijfer:3
    Installatie:6
    Overstap:6
    Eindcijfer:3

    ik heb paar maand terug telefonie opgezegd en alleen nog internet van online voor 24,00 euro per maand. door foutjes van hun zijde maand zonder internet gezeten,maar moest wel weer 30 euro voor aansluiting weer betalen. en nu opeens het abonnemt verhogen naar 28,50 dat kan zo maar niet.ik heb een nieuw contrakt. tv heb ik van ziggo niet nodig omdat ik al jaren scotel kijk van canaldigitaal. online is niet aan te bevelen!!!!

    TjerkL

    21 april 2017 16:04

    Prijs/kwaliteit:3Installatie:9
    Snelheid:6Overstap:n.v.t.
    Klantenservice:9Eindcijfer:4
    Installatie:9
    Overstap:n.v.t.
    Eindcijfer:4

    Ik ben al sinds eind 2008 non-stop abonnee bij Online. Tot 2016 naar volle tevredenheid: voor een lage prijs (18,30) had ik volledig storingsvrij internet (beperkte snelheid, maar dat hoort bij die prijs, dus daar zal ik niet over klagen). De installatie ging prima en bij mijn verhuizing begin 2015 werd de internetverbinding ook vlekkeloos overgezet. Ik was 100% tevreden.

    In 2016 kregen ze problemen met hun netwerk. Ik merkte dat aan het regelmatig kort wegvallen van mijn signaal. Ze gingen over op het KPN netwerk voor meer stabiliteit en snelheid en daar hoorde bij dat de prijs gelijk 20% omhoog ging (22 euro). De problemen bleven helaas onverminderd voortbestaan. Ik kreeg kosteloos een nieuw (draadloos) modem omdat het aan mijn oude modem uit 2008 zou kunnen liggen. Die kreeg ik snel, gratis en probleemloos binnen. Maar helaas heb ik met dit modem dezelfde problemen als met het oude modem.

    Nu, begin 2017, krijg ik te horen dat de prijs nog eens 25% verhoogd wordt (naar 27,50) (dit geldt ook voor het later ingestelde instapabonnement van 24 euro dat je nu nog overal op de vergelijkingssites ziet staan). Ze raden zelf al aan in hun mail waarin ze dit communiceren om over te stappen naar Ziggo, aangezien ze denken dat je daar waarschijnlijk al TV kijkt. Ze willen zelfs helpen met de overstap...

    Voor mij de reden om nu toch op zoek te gaan naar een andere ADSL provider, helaas. Zoals gezegd, 7 jaar lang 100% tevreden, maar nu maken ze het toch echt te bont.

    j j de lil

    19 april 2017 18:18

    Prijs/kwaliteit:4Installatie:n.v.t.
    Snelheid:6Overstap:5
    Klantenservice:2Eindcijfer:3
    Installatie:n.v.t.
    Overstap:5
    Eindcijfer:3

    Na erg vaak n SLECHT modem te hebben gehad en veel problemen kan ik alleen maar AFRADEN om naar deze provider te gaan. nu gaat plotseling het abbogeld weer omhoog en dit waarschijnlijk door de nieuwe eigenaar M7 groep , canaal digitaal .Ook bellen met ze is waardeloos erg lang in de wacht op n betaal nummer. Vorige eigenaar was goed T-mobile , goede service , nu zijn t melkers . Ok moet wel vermelden dat het de laatste tijd wat stabiel is en er minder vaak uitligt. mijn maat is vol . UITBUITERS
    Ik zoek nu een ander Dat is zeker, toch ronduit schandalig dit soort praktijken

    Jan

    18 april 2017 20:05

    Prijs/kwaliteit:8Installatie:7
    Snelheid:6Overstap:5
    Klantenservice:7Eindcijfer:1
    Installatie:7
    Overstap:5
    Eindcijfer:1

    Redelijk tevreden. Goede prijs-prestatie verhouding. Goede informatie.

    J

    18 april 2017 17:29

    Prijs/kwaliteit:5Installatie:8
    Snelheid:6Overstap:6
    Klantenservice:4Eindcijfer:5
    Installatie:8
    Overstap:6
    Eindcijfer:5

    Ik had een 2jarig internetabonnement bij online. Het eerste jaar eigenlijk geen problemen gehad. Afgelopen tijd steeds problemen met internet door werkzaamheden, dagen dat internet er volledig uit lag, heel wisselvallige verbinding, wekenlang.

    Geen compensatie gehad, maar wel een email dat volgende maand het tarief met bijna 5 euro omhoog gaat, vanwege "betere snelheid en service". Een stijging van 20%...

    Met de klantenservice gebeld, op de website zag ik lagere tarieven dan die in de email die naar mij was gestuurd. "Dat zijn nog de oude tarieven", zei de klantenservicemadame.
    Lekker dan, als je nu een abonnement bij ze afsluit, wordt het volgende maand 5 euro duurder! Weet wat je koopt. De 24 euro waarvoor nu wordt geadverteerd klopt dus niet, vanaf 1 juni 2017 wordt dat 29 euro.

    Ik heb opgezegd.

    Sabrina

    13 april 2017 22:15

    Prijs/kwaliteit:6Installatie:n.v.t.
    Snelheid:6Overstap:n.v.t.
    Klantenservice:1Eindcijfer:5
    Installatie:n.v.t.
    Overstap:n.v.t.
    Eindcijfer:5

    In nog geen 3 maanden tijd heeft Online het tarief verhoogd met bijna 10 euro per maand!
    Asociaal, ik stap over.

    r.

    6 april 2017 17:12

    Prijs/kwaliteit:3Installatie:6
    Snelheid:5Overstap:6
    Klantenservice:3Eindcijfer:1
    Installatie:6
    Overstap:6
    Eindcijfer:1

    na jaren lang klant te zijn werd mijn internet na verhuizing opgezegd door online zonder enige aankondiging. (kon het niet meer leveren, een adres waar altijd online geweest was). Dat is na veel wurgen toch gelukt maar wel weken zonder internet geweest.
    Wel moest ik naar van adsl naar wdsl dat later pas in werking zou treden, blijf ik bij adsl dan moest ik meer gaan betalen (5 euro per mnd) dus overgestapt naar WDSL met ook hogere snelheid 30 mb wat zeer fijn is.
    Helaas ging het fout met de nota dat er 6 euro meer van mijn rekening werd geïncasseerd. Dit is na ruim 10 mails en telefoontje hopelijk nu opgelost na vele fouten die zij maken. Wat een tijd hieraan kwijt geweest!

    Helaas zie ik het volgende probleem al aankomen dat zij sinds de invoering van adsl naar Wdsl al met 5 maanden even weer de tarieven flink opschroeven van 24,- per mnd internet 30 mb naar 28,50 per maand een prijsstijging binnen 5 maanden van 54,- euro

    Ik stap nu over!

    Ray Peperzak

    2 april 2017 09:46

    Prijs/kwaliteit:7Installatie:9
    Snelheid:5Overstap:9
    Klantenservice:1Eindcijfer:5
    Installatie:9
    Overstap:9
    Eindcijfer:5

    Betrouwbaarheid is bijna 100 procent als het om de verbinding gaat ik heb ADSL zit niet erg dichtbij bij de telefoon centrale dus heb geen super snelheid.
    Maar de snelheid is voldoende om de normale zaken doen op het internet en digitale tv te kijken.

    Het probleem bij online is dat de klantenservice niet goed is. Ze lezen bijvoorbeeld niet wat jij schrijft. Ze antwoorden het liefst met een standaard bericht. Telefonisch is mij gebleken dat ze geen benul hebben wat er gebeurt. Begrepen bv niet het verschil tussen een nieuw contract en een contractverlenging.

    Als je dus denkt de klantenservice regelmatig nodig te hebben niet voor online.nl gaan.
    Ik heb ondertussen meer dan 10 jaar ervaring met online dus ook met de klantenservice en daar recente ervaring bij en er is in 10 jaar nog niks in positief opzicht verbeter.

    Samenvatting
    Snelheid: voldoende (check postcode )
    Betrouwbaarheid netwerk : prima
    Klantenservice : beroed

    Angel

    1 april 2017 11:35

    Prijs/kwaliteit:2Installatie:6
    Snelheid:3Overstap:6
    Klantenservice:1Eindcijfer:3
    Installatie:6
    Overstap:6
    Eindcijfer:3

    Vorig jaar januari gebeld door online, kwam met een mooie aanbieding, als ik zou verlengen zou ik 24 maanden lang 39,95 betalen ook omdat ik heel lang klant ben, klonk zo overtuigend dat ik het een mooie deal vond en besloot te verlengen.(ik had het gesprek moeten opnemen) Nu een jaar later kwam ik tot de ontdekking dat ik plotsklaps 51 eu moest betalen per maand. Klantenservice gebeld en men wist er niets van. Wat een teleurstelling!! Dit leidt tot overstap naar een andere provider..

    mudje

    23 maart 2017 07:58

    Prijs/kwaliteit:6Installatie:6
    Snelheid:3Overstap:4
    Klantenservice:1Eindcijfer:4
    Installatie:6
    Overstap:4
    Eindcijfer:4

    zeer slechte klanten service internet valt steeds weg

    Rob

    14 maart 2017 23:11

    Prijs/kwaliteit:5Installatie:8
    Snelheid:3Overstap:8
    Klantenservice:5Eindcijfer:5
    Installatie:8
    Overstap:8
    Eindcijfer:5

    Was eerst tevreden maar na eenzijdige contract aanpassing en ander netwerk veel meer geld voor minder. 10mb down/0,4 up!!! Van 38 naar 53 euro !!!

    JSerraarens

    19 januari 2017 13:10

    Prijs/kwaliteit:1Installatie:1
    Snelheid:4Overstap:4
    Klantenservice:1Eindcijfer:1
    Installatie:1
    Overstap:4
    Eindcijfer:1

    Online naam kan beter worden veranderd in Offline
    1groot Drama, 3 maanden geleden ivm werkzaamheden ter "verbetering"van het netwerk 3 weken afgesloten van tv en interner.
    Enige oplossing was toen opnieuw klant worden en opnieuw aansluiten
    Online voordeel v de twijfel gegeven en dus gedaan.
    Vorige week email ontvangen in de nacht van 18 op19 januari voert Online werkzaamheden uit ter "verbetering" van het netwerk. En ja hoor weer alles weg , vanaf 10.30 tot 13.05 telefonisch contact gezocht, 4 x wordt de verbinding verbroken .
    Uiteindelijk het antwoord in de wijkcentrale is uw modem niet meer terug te vinden.
    Maandag komt de monteur, dus weer 4 dagen zonder internet en tv , erg prettig is dat nu zeker niet wanneer je door een complicatie nu 24/7aan huis gebonden bent.
    De monteur mag komen maar ik ben binnen 14 dagen weg bij deze vreselijke onkundige provider.

    Van mij krijgt Online een bevroren douche, de koude douche is namelijk nog teveel eer voor deze onkundige teleprovider!!!!!!!!

    Jansen

    17 januari 2017 07:18

    Prijs/kwaliteit:4Installatie:6
    Snelheid:2Overstap:6
    Klantenservice:2Eindcijfer:2
    Installatie:6
    Overstap:6
    Eindcijfer:2

    Sinds paar maanden klant bij online.

    TV werkt nog steeds niet en oplossingen die geboden worden werken niet. JE mag natuurlijk niet zomaar oplzeggen want ze houden je wel aan het jaar contract, ook al werkt het slecht.

    Internet is soms niet vooruit te branden en de router is een niet enorm sterk, dus heb geen fatsoenlijke wifi in huis meer. Wat ik met andere providers wel had.

    Goedkoop, maar beetje duurkoop

    C. Smit

    11 januari 2017 19:32

    Prijs/kwaliteit:1Installatie:6
    Snelheid:2Overstap:6
    Klantenservice:1Eindcijfer:1
    Installatie:6
    Overstap:6
    Eindcijfer:1

    Erg slecht op het moment, zijn al jarenlang abonnee maar vanaf eind augustus al problemen en ze geven alles de schuld behalve zichzelf. Eind maart loopt ons contract af, gelukkig!

    Kahlmann

    10 januari 2017 11:26

    Prijs/kwaliteit:3Installatie:6
    Snelheid:3Overstap:4
    Klantenservice:1Eindcijfer:1
    Installatie:6
    Overstap:4
    Eindcijfer:1

    Sinds de migratie met KPN op 5 september 2016, geen vaste telefoon, slechte en trage internetverbinding, slecht werkende TV ontvanger. Zeer slechte communicatie en klantencontact. Uiteindelijk overgestapt naar Ziggo.

    Rosa

    28 december 2016 17:52

    Prijs/kwaliteit:1Installatie:1
    Snelheid:2Overstap:1
    Klantenservice:1Eindcijfer:1
    Installatie:1
    Overstap:1
    Eindcijfer:1

    Twee na leverdatum: traag internet. Vele malen > 60 minuten in de wacht bij de klantenservice. Geen reactie gekregen op klacht.

    Mel Appels

    18 december 2016 23:14

    Prijs/kwaliteit:2Installatie:7
    Snelheid:2Overstap:5
    Klantenservice:1Eindcijfer:2
    Installatie:7
    Overstap:5
    Eindcijfer:2

    Zeer slechte verbinding en dat is sinds het overstappen naar het KNP netwerk alleen maar slechter geworden.
    De klantenservice heeft absoluut geen verstand van de zaken die ze verkopen.
    Ook word er onzin als argument gebruikt.
    Ik raad iedereen deze ontzettend slechte provider af.

    Koos Hopeloos

    16 december 2016 18:32

    Prijs/kwaliteit:4Installatie:1
    Snelheid:3Overstap:n.v.t.
    Klantenservice:1Eindcijfer:1
    Installatie:1
    Overstap:n.v.t.
    Eindcijfer:1

    Zeer slechte provider, NIET AAN BEGINNEN MENSEN!!!!!!!!

    Appels

    13 december 2016 22:34

    Prijs/kwaliteit:5Installatie:7
    Snelheid:2Overstap:6
    Klantenservice:7Eindcijfer:6
    Installatie:7
    Overstap:6
    Eindcijfer:6

    Helaas veel te traag !
    Ik kan niet eens meer op internet en tv te gelijk.
    Deze provider kunt u beter links laten liggen

    P Meel

    11 december 2016 16:12

    Prijs/kwaliteit:4Installatie:6
    Snelheid:3Overstap:5
    Klantenservice:4Eindcijfer:3
    Installatie:6
    Overstap:5
    Eindcijfer:3

    Ik zeg, blijf weg van deze provider. Slechter service en je krijgt niet wat wordt beloofd.
    Veel storing en zeer trage internet. Zo traag dat zelfs het televisie signaal niet goed werkt.

    TV-gids geeft vaak verkeerde gegevens en is zeer traag met laden en scrollen.

    Als je toch gaat bestellen, doe het niet langer dan een jaar en neem het laagste abonnement.
    Want, UP-graden van abonnement gaat wel, maar DOWN-graden gaat niet.

    It's all about the money!!

    Rene

    6 december 2016 11:56

    Prijs/kwaliteit:5Installatie:7
    Snelheid:3Overstap:5
    Klantenservice:1Eindcijfer:4
    Installatie:7
    Overstap:5
    Eindcijfer:4

    Helaas is de geleverde internet nog steeds traag, ook nu dsl waar

    Je betaald voor 20 mb adsl en e krijgt rond de 11 heb je meer heb je geluk (zegt online) maar tarief gaat nu wel met 5 euro omhoog! overstappen vrij

    Nieuw voor 4 euro meer en 12 maanden vast

    Vdsl je betaald voor 30 ik ontvang dan max 20

    ca 10 jaar klant Wannadoo - orange - nu online maar wat zijn ze achteruit gegaan, klantenservice zo slecht geworden.

    Ik hoop een alternatief te vinden buiten ziggo om maar dat zal lastig zijn. pff

    vermeulen

    5 november 2016 10:07

    Prijs/kwaliteit:8Installatie:5
    Snelheid:3Overstap:2
    Klantenservice:1Eindcijfer:2
    Installatie:5
    Overstap:2
    Eindcijfer:2

    nadat we besloten hadden over te stappen van online naar een andere provider is het internet zwaar verslechterd. heel vaak hebben we geen verbinding of werkt het minimaal. ook de klantenservice reageert totaal niet. is er iemand uberhaubt tevreden over online?

    Ronnie Arens

    26 oktober 2016 20:27

    Prijs/kwaliteit:3Installatie:6
    Snelheid:6Overstap:6
    Klantenservice:2Eindcijfer:3
    Installatie:6
    Overstap:6
    Eindcijfer:3

    Kansloos internet. Ik ben al jaren klant maar sinds de laatste weken is het hopeloos.
    Dacht de eerste weken dat mijn computer niet in orde was. Maar na wat onderzoek
    kwam ik tot de conclusie dat ik bij lange na niet de enige ben die forse hinder ondervind
    van een alsmaar wegvallende verbinding, het is extreem frustrerend en er word niets aan
    gedaan. Je word ook niet gecompenseerd. En probeer maar eens contact te leggen met de klantenservice. Bravo! als het je lukt .Dan is het nog maar afwachten of je er iets aan hebt.
    Ik ga overstappen. mijn advies is dean ook: Ga niet met (on)line in zee want jij bent de enige
    aan de lijn van hun automatische incasso's met een vergeten leveringsplicht !!
    Vaarwel online ik hak de knoop door. We gaan scheiden.

    Branko

    8 oktober 2016 23:34

    Prijs/kwaliteit:1Installatie:6
    Snelheid:4Overstap:6
    Klantenservice:2Eindcijfer:3
    Installatie:6
    Overstap:6
    Eindcijfer:3

    internet loopt vaak vast, of is erg traag, interactive tv staat nog in de kinderschoenen, kastjes lopen elke dag vast, dus als je pauze tv kijkt ben je daarna je programma kwijt.
    online.nl levert de verkeerde kabels erbij (volgens hun eigen td) en weigeren nieuwe te leveren.
    ze voldoen niet aan hun product en weigeren dit terug te nemen, heel veel spijt van, en nooit meer!

    Maya

    7 oktober 2016 13:00

    Prijs/kwaliteit:6Installatie:5
    Snelheid:4Overstap:6
    Klantenservice:3Eindcijfer:5
    Installatie:5
    Overstap:6
    Eindcijfer:5

    Alles ok in de eerste 2 jaar. Maar het laatste half jaar heb ik continu storing in het internet.
    Als ik de klantenservice bel, krijg ik na 1 uur wachttijd een oplossing die niet werkt. Heb daarna contact gezocht via mail, kreeg dezelfde -niet werkende- oplossing en nu ben krijg ik ze al een week niet te pakken. Internet word ondertussen steeds slechter.

    Laat hier een review achter en ontvang een bol.com cadeaubon t.w.v. €5,-
    Voer je naam in! Gebruik voor je naam alleen letters, spaties, punten, streepjes en/of schuine strepen.
    Voer je naam in! Gebruik voor je naam alleen letters, spaties, punten, streepjes en/of schuine strepen.
    Invoer is niet herkend als geldig e-mailadres!
    Invoer is niet herkend als geldig e-mailadres!
    Schrijf een review!
    Schrijf een review!
    Bedankt voor uw reactie
    Wij controleren het bericht.