prijsvergelijken

    Zoeken

    Categorieën

    • Geen categorieën

Internetprovider Fiber

11 november 2016 (laatste wijziging 11 november 2016) door Suzanne

Internetprovider Fiber profileert zich als provider die snelle verbindingen aanbiedt en ook daadwerkelijk levert. Je kan bij Fiber snelheden tot maar liefst 500 MB/s kiezen! Ook biedt internetprovider Fiber DSL-verbindingen aan voor adressen waar geen glasvezel beschikbaar is. Fiber biedt pakketten met alleen internet, internet & bellen, internet & tv en Alles-in-1.

Fiber

Inhoud

    DSL-GlasvezelInternetverbindingen Fiber

    Fiber is gespecialiseerd in glasvezelverbindingen, maar het kan natuurlijk heel goed zo zijn dat dit niet beschikbaar is op je adres. In dat geval kun je kiezen voor een DSL-verbinding. Fiber garandeert via DSL dat je de maximale snelheid krijgt. Dit houdt in dat je, voor welk pakket je ook kiest, altijd de hoogste snelheid haalt die op je adres mogelijk is, tot 100 MB/s. Is jouw maximumsnelheid dus rond de 100 MB/s, dan is dat erg voordelig. Maar ontvang je maximaal 20 MB/s, dan betaal je dezelfde prijs als iemand die 100 MB/s haalt en betaal je dus relatief veel voor een vrij lage snelheid. 

    Is internetprovider Fiber beschikbaar op jouw adres?

    Zie je het wel zitten om een pakket bij Fiber af te sluiten? Of wil je weten welke snelheid haalbaar is op jouw adres? Bekijk dan eerst even welke providers beschikbaar zijn op jouw adres en of Fiber daar tussen staat. Dit doe je door bij het internet vergelijken je postcode en huisnummer in te voeren en Fiber aan te vinken in de lijst met internet providers. Wil je internet afsluiten in het buitengebied? Dan heb je kans dat je moeizaam aan een snelle internetverbinding komt. Wel zijn er initiatieven om juist in buitengebieden snel internet mogelijk te maken. Mocht dat voor jou toch nog steeds niet beschikbaar zijn, dan is er nog een optie: een flexibel internetabonnement met een Sim Only met voldoende data.

    De kwaliteit van internetprovider Fiberkwaliteit

    Internetgebruikers hebben niet altijd dezelfde ervaringen met bepaalde providers, en daardoor is het lastig om vast te stellen hoe de kwaliteit nou precies is. Toch zijn er een aantal punten waarop we de kwaliteit van internetproviders beoordelen. Denk aan de snelheid van het internet, de stabiliteit van de verbinding, enzovoorts. De glasvezelverbindingen van Fiber scoren goed op deze punten, de DSL-verbindingen iets minder. Dat heeft te maken met de maximumsnelheid via DSL, die op elk adres weer anders is. Bij het vergelijken van internet providers hoef je natuurlijk niet specifiek op de snelheid te letten. Sommige klanten vinden het belangrijk om een voordelig abonnement af te sluiten, of zoeken een provider die gespecialiseerd is in een goede klantenservice.

    gebruikers ervaringenFiber ervaringen

    Ben je wel eens klant geweest van internetprovider Fiber, of ben je op dit moment klant? Je kunt je goede en slechte ervaringen allemaal kwijt op onze Fiber reviewpagina. Hier vind je ook onze beoordeling, die gebaseerd is op onder andere hoe Fiber presteert op snelheid, prijs-kwaliteit verhouding, levertijd en prijs t.o.v. andere providers. We hebben bovendien alle plus- en minpunten op een rij gezet. Verder kun je ook alle beoordelingen van andere klanten zien. Erg handig als je nog twijfelt om over te stappen en iets meer informatie nodig hebt over de provider!

    internetsnelheidDe afgesproken snelheid van Fiber

    Veel providers kunnen niet de afgesproken snelheid van internet garanderen, vooral bij het leveren van DSL-verbindingen. Hoewel Fiber wel aangeeft dat je een abonnement afsluit met de maximumsnelheid op jouw adres, wil dit niet altijd zeggen dat je dit ook daadwerkelijk haalt. Dit ligt niet aan Fiber zelf, maar aan de DSL-verbinding. Ook andere factoren zorgen ervoor dat je niet altijd de snelheid binnenhaalt waar je voor betaalt. Er zijn gelukkig genoeg manieren om zelf je internetsnelheid te verbeteren

    Fiber blinkt uit in snelheidprovider blinkt uit

    Hou je wel van snelheid via glasvezel, of ontvang je een hoge maximumsnelheid via DSL? Dan zit je bij internetprovider Fiber op de juiste plek. De provider levert DSL-snelheden tot maar liefst 100 MB/s, en via glasvezel kun je zelfs 500 MB/s ontvangen. Internetproviders blinken allemaal wel ergens in uit, het is maar net welke voordelen van providers je het meest aanspreken. Fiber biedt ook een aantal voordelen. Hieronder zie je alle voordelen van internetprovider Fiber op een rij:

    Glasvezelgarantie

    Heb je een DSL-abonnement afgesloten bij Fiber, maar is er na een tijdje toch glasvezel bij je beschikbaar? Dan kun je kosteloos overstappen op een glasvezelabonnement. Je betaalt hier wel de kosten van het glasvezelabonnement dat je afsluit. 

    Hoogste snelheidsgarantie bij DSL

    Bij elk DSL-abonnement profiteer je van de hoogste snelheidsgarantie. Dit is erg voordelig als je een hoge snelheid via DSL kunt ontvangen, want je betaalt hiervoor niets extra's. Kun je niet zo'n hoge snelheid ontvangen, dan moet je wel nagaan dat je dezelfde prijs betaalt, en dat de prijs voor jou dus niet omlaag gaat. 

    Fox SportsVeel extra zenderpakketten

    Hou je van tv kijken? Je kunt bij Fiber kiezen uit veel verschillende zenderpakketten. Bijvoorbeeld Fox Sports, HBO*, Film1, Ziggo Sports, en noem maar op! Ook biedt de provider eigen zenderpakketten aan, waarbij je een aantal extra ditigale en HD zenders kunt ontvangen. Bij het All-in-One Top pakket krijg je het Basispakket en het Pluspakket gratis bij je abonnement.
    Ook kun je kiezen uit veel extra opname opties. Bij het Opnemen Basis pakket kun je 3 programma's tegelijk opnemen en tot 50 uur opnames bewaren, en bij het Opnemen Plus pakket kun je tot wel 6 programma's tegelijk opnemen, en 200 uur aan opnames bewaren. 

    internet en bellenVerschillende belabonnementen

    Niet alleen zijn er veel tv-abonnementen beschikbaar, ook heb je genoeg keuze uit belabonnementen. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen uit Onbeperkt bellen Vast, Onbeperkt bellen Vast en Mobiel en Onbeperkt bellen Vast en Buitenland. 

    Installatiegarantie

    Je profiteert bij internetprovider Fiber van installatiegarantie. Dit houdt in dat je eerst een doe-het-zelf pakket krijgt opgestuurd, en eventueel met hulp van de helpdesk het pakket kan installeren. Lukt dit niet? Dan wordt er gratis een monteur naar je toegestuurd.

    Alleen internet en tv voor jou voordeliger bij Fiber?Internet en tv

    Als je erg veel belt, is een Alles-in-1 abonnement natuurlijk erg handig. Bel je erg weinig of vooral met je mobiele telefoon? Dan kan een internet en tv abonnement voor jou wel eens voordeliger zijn. Als je twijfelt over de keuze tussen internet en tv en alles-in-1 internet, ga dan van tevoren na of je vooral via je mobiele telefoon belt of liever gebruik maakt van een vaste lijn. 

    Fiber abonnement

    Fiber staat niet letterlijk genoemd in onze top 5 internetproviders, maar glasvezelproviders in het algemeen presteren wel het beste als het gaat om snelheid en stabiliteit! Heb je al een Fiber abonnement en ben je zo tevreden dat je je abonnement wilt verlengen? Kijk voor je verlengt toch nog even naar je andere opties. Het zou zomaar kunnen dat er ondertussen een voordeliger abonnement is dat beter bij je past. En hoe moet je eigenlijk overstappen van internetprovider? Kom je met het internet vergelijken toch weer uit op Fiber? Dan kun je natuurlijk het beste je internetabonnement verlengen

    Levertijd en installatie Fiber

    Als nieuwe klant moet je even geduld hebben. Voor je abonnement bij Fiber van start gaat ben je al gauw twee tot vier weken verder, wat gemiddeld is bij glasvezel- en DSL-providers. De levertijden van providers lopen wel uiteen, dus als je sneller aangesloten wilt worden neem dit dan mee tijdens het internet vergelijken. Het pakket moet eerst geleverd worden en dan nog geïnstalleerd. Je krijgt een doe-het-zelf pakket met een duidelijke handleiding, zodat je hem zelf kan aansluiten. Lukt het je niet zelf? Dan komt er gratis een monteur bij je langs. De mogelijkheden voor het installeren van je internetpakket verschillen ook per provider, bedenk wat jij handig vindt. 

    Fiber helpt

    Kom je ergens niet uit, doet internet het niet goed of heb je andere vragen aan Fiber? Voor de meeste punten kan je het antwoord vinden op de website. Lukt dat niet, dan kun je contact met ze opnemen.

    Storingen

    • Internetstoring Als je een probleem hebt met je internetverbinding en je komt hier niet uit met de standaard klantenservice, dan kan het zijn dat er een internetstoring is. Alle internetstoringen staan aangegeven op de site van Fiber. Is er geen melding van een algemene storing, dan kun je zelf ook proberen dit op te lossen. Doe dit door even 30 seconden de stroom van je modem af te halen, en daarna weer aan te zetten. 
    • WiFi storing. Maak je net zoals veel klanten gebruik van een draadloze WiFi-router? Je kunt problemen met deze router oplossen door het apparaat op een ander kanaal te zetten. Hoe dit moet, kun je terug vinden in de handleiding.

    Fiber contactcontact

    Het komt voor dat je er met de standaard antwoorden niet helemaal uitkomt, en hulp nodig hebt van een 'echte' medewerker. De provider een online klantenservice. Je kunt contact opnemen met Fiber via social media, My Fiber, of via telefonisch contact. Ook maakt de provider gebruik van een chatservice, waarbij je je vragen live kunt stellen aan een medewerker.

    • Telefonisch contact met Fiber. Je kunt de internetprovider Fiber bereiken op 020-7605040. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 uur en 21:00 uur. Zaterdags kun je dit nummer bereiken van 09:00 uur tot 18:00 uur. Bestaande klanten bellen gratis naar dit nummer.
    • Fiber op social media. Fiber maakt ook gebruik van social media. Je kunt de provider vinden op Facebook en Twitter. Doorgaans antwoordt Fiber binnen een uur al je vragen. Gaat je vraag over je eigen abonnement, dan is het handig om een privéchat te beginnen.
    • My Fiber. mijnproviderJe kunt als klant bij Fiber een eigen account aanmaken zodra je een abonnement hebt afgesloten. Op My Fiber kun je alle specificaties inkijken van je abonnement, dit wijzigen en eventueel andere opties afsluiten. 
    • Online je vraag stellen. Heb je persoonlijke hulp of advies nodig, maar heb je geen Facebook of Twitter? Dan kun je er ook voor kiezen om een livechat te openen met een medewerker van Fiber. Kijk eerst even of je vraag al gesteld is bij het tabje 'Veelgestelde vragen' op de website. 

     

    *Dit artikel is met grote zorg samengesteld, de informatie kan afwijken van de meest recente ontwikkelingen. 

    Suzanne

    Geen reacties
    Laat hier een reactie achter
    Voer je naam in! Gebruik voor je naam alleen letters, spaties, punten, streepjes en/of schuine strepen.
    Voer je naam in! Gebruik voor je naam alleen letters, spaties, punten, streepjes en/of schuine strepen.
    Invoer is niet herkend als geldig e-mailadres!
    Invoer is niet herkend als geldig e-mailadres!
    Schrijf een reactie!
    Schrijf een reactie!
    Bedankt voor uw reactie
    Wij controleren het bericht.