prijsvergelijken

    Zoeken

    Categorieën

    • Geen categorieën

Vrouwen kiezen voor KPN en mannen voor Ziggo

13 april 2016 (laatste wijziging 15 april 2016) door Bea

Welke providers spreken specifiek vrouwen en mannen aan? Bestaan daar verschillen in? Ik leg twee grote providers naast elkaar en vergelijk hun aanbod en hun presentatie. Is KPN een aantrekkelijke provider voor vrouwen en spreekt Ziggo mannen meer aan?

Beide providers hebben een groot marktaandeel op het gebied van internet en tv in Nederland. Het nieuwe exclusieve Ziggo Sport-kanaal draagt misschien bij aan het vasthouden van Ziggo-klanten, maar dat lijkt onvoldoende bij te dragen om marktaandeel te behouden bij het bedrijf. En volgens de meest recente kwartaalrapportage van Telecompaper wint KPN steeds meer terrein op de televisiemarkt. Dit zou gaan ten koste gaan van het marktaandeel van Ziggo. Krijgen vrouwen het dus meer voor het zeggen in de Nederlandse huishoudens? Of heeft dat er niets mee te maken?

Vrouwen kiezen voor KPN en mannen voor Ziggo

Waarom vrouwen voor KPN kiezen

- Gratis monteur

- Kleine bescheiden apparatuur in huis

- Spotify

- Pluspakket met extra zenders voor het gezin (sport, kinderzenders, lifestyle en muziek)

- Duidelijk is wel dat de manier waarop KPN zich presenteert vrouwen meer aanspreekt dan mannen.

 

kpn reclame spreekt vrouwen aan

 

Waarom mannen voor Ziggo kiezen

- Ziggo Sport-kanaal

- Stabiele en snelle kabelverbinding

- Snelheid krijgen die beloofd is: snel films downloaden en online gamen met vrienden

- Stoere apparatuur: Interactieve Horizon Mediabox

- 2 miljoen Wifi-spots

- Zo te zien lijkt Ziggo zich in zijn presentatie juist meer te richten op mannen.

 

ziggo reclame spreekt mannen aan

 

Lichte verschuiving marktaandelen KPN en Ziggo

KPN en Ziggo zijn beiden grote partijen op het gebied van internet en tv. De verdeling van de markt is nu als volgt: het marktaandeel van KPN steeg met 2,3 procent in 2015 en eindigde met 28,7 procent van de tv-aansluitingen. Ziggo leverde 2,4 procentpunt in en eindigde met een aandeel van 52,2 procent. Ziggo is hiermee nog steeds marktleider. KPN verliest Digitenne-klanten maar profiteert weer van een grote vraag naar televisie via glasvezel en DSL. Het verlies kan daarmee ruimschoots worden gecompenseerd. Het bedrijf eindigde 2015 met meer dan 2,2 miljoen tv-klanten,  Op de digitale tv-markt groeide het marktaandeel van KPN met 0,5 procentpunt om 2015 te eindigen met 31,5 procent. De totale omzet uit tv-diensten wordt door Telecompaper geschat op 452 miljoen euro in het vierde kwartaal van 2015.

 

ziggo voor mannen kpn voor vrouwen

Bea

Mijn naam is Bea.Ik beoordeel alle blogartikelen van het redactieteam vóór publicatie. Ik blog zelf ook.Mijn focus ligt op internet vergelijken. Veel providers, veel verschil in het aanbod. Best complex dus.Ik maak die complexe informatie begrijpelijk. Dat maakt het vergelijken voor jou een stuk makkelijker!Zo ben jij er veel minder tijd mee kwijt.Ik vergelijk zelf elk jaar alle pakketten en ben ook al vaak overgestapt.